Gjest Steina Skrevet 12. februar 2005 #1 Skrevet 12. februar 2005 Jeg er en jente med steinerskolevitnemål som nå har tenkt å søke høyere utdanning. Må jeg søke gjennom samordna opptak, eller kan jeg søke direkte til skolen? Håper noen kan hjelpe meg!
kristine75 Skrevet 12. februar 2005 #2 Skrevet 12. februar 2005 Jeg er en jente med steinerskolevitnemål som nå har tenkt å søke høyere utdanning. Må jeg søke gjennom samordna opptak, eller kan jeg søke direkte til skolen? Håper noen kan hjelpe meg! du må søke gjennom samordnaopptak. du kan se på denne linken http://solan.uio.no/sokerinformasjon_2005/...rer/1_mars.html
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2005 #3 Skrevet 12. februar 2005 Spørsmål: 1) Må man ta Steinerskole-grunnskole for å begynne ved Steinerskole gymnas? 2) Etter Steinerskolel gymnas, kan man søke seg til hvilek som helst slags studier og garantert komme inn? (Medisin, juss, statsvitenskap, økonomi,journalist, fysioterapi, sivilingeniør, snekker, whatever?)
Murf Skrevet 13. februar 2005 #4 Skrevet 13. februar 2005 Spørsmål: 1) Må man ta Steinerskole-grunnskole for å begynne ved Steinerskole gymnas? 2) Etter Steinerskolel gymnas, kan man søke seg til hvilek som helst slags studier og garantert komme inn? (Medisin, juss, statsvitenskap, økonomi,journalist, fysioterapi, sivilingeniør, snekker, whatever?) 1 vet jeg ikke, men 2: endel studier har særkrav til fagkombinasjoner. dette finner du på samordna opptak sinse sider, vil jeg tro. Jeg har tatt Farmasi fra universitetet, og i klassen var en med steinerskolebakgrunn (Gymnas). H*n hadde da måtte ta kjemi, fysikk og matte som privatist for å fylle kravene. murf
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #5 Skrevet 24. februar 2005 Spørsmål: 1) Må man ta Steinerskole-grunnskole for å begynne ved Steinerskole gymnas? Jepp... 2) Etter Steinerskolel gymnas, kan man søke seg til hvilek som helst slags studier og garantert komme inn? (Medisin, juss, statsvitenskap, økonomi,journalist, fysioterapi, sivilingeniør, snekker, whatever?) Du får allmen studiekometanse fra Steinerskolen. Skal du søke et studie med krav om spesiell studiekompetanse, må du ta flere fag i tillegg. Eks realfag som privatist. Ellers er det ikke noe problem å søke med et steinerskolevitnemål her i Norge, men enkelte land godkjenner ikke dette - og da blir det straks verre (eks Storbritannia)
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #6 Skrevet 24. februar 2005 Jeg har hørt om folk som bare har tatt de tre siste årene på Steinerskolen. Så det må nok gå an... Man kommer ikke garantert inne noen steder etter endte år på Steinerskolen. Men vitnemålet blir oversatt slik at man kommer i sammen kategori som andre som søker inn og kravene er like for alle. Om man trenger ekstra fag for å komme inn på medisin og denslags vet jeg ikke. Men man får generell studiekompetanse på steinerskolen, så jeg skulle jo ikke tro det.
birgitte242 Skrevet 24. februar 2005 #7 Skrevet 24. februar 2005 Ja, jeg hadde vanlig grunnskole og tok gymnaset på Steinerskolen så det går an!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå