Gå til innhold

Lage taco - paprikaallergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har sykt lyst på taco akkurat nå, men jeg er allergisk mot paprika. Og nei, mange tenker det bare er å ikke ta på paprika, men så lette er det altså ikke. Jeg tåller heller ikke paprikakrydder, ekstrakt ol. Generelt alt i paprikafamilien er jeg overfølsom mot, da også chili, jalapenos, cayennepepper osv. 

Lurte bare på om det er noen måte å få til en nærmest mulig tacosmak ved bruk av krydder som ikke er blant disse? Også lurer jeg på om cumin er i den familien..? :ac:

Anonymkode: 4f49b...083

Videoannonse
Annonse
Gjest N-Nøff
Skrevet

Spisskummen er ikke i den familien og står for mye av tacosmaken

Skrevet

Spisskummen, salt, pepper, hvitløk?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er selv allergisk mot paprika og chilli, men tåler pepper så lenge det er varmebehandlet. Måtte lete lenge før jeg fant en taco oppskrift som smakte noenlunde likt. 

Jeg steker løk og kjøttdeig, og tilsetter litt tomatpure. Sper på med litt vann for å få riktig konsistens på blandingen, og krydrer med salt, pepper, spisskummen og koriander. Her smaker jeg meg bare til. Til slutt rasper man limeskall over. Jeg liker å bruke en blanding av tørket og fersk koriander, men jeg er også veldig glad i koriander så jeg pleier å ha på fersk koriander når jeg spiser og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...