Gå til innhold

Har dere lagt merke til at filmer\tv serier satt til middelalderen er rasistiske.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange fargede skuespillere ser dere i slike filmer\serier ?

Anonymkode: 98f5a...98e

Skrevet

Ja, også Mulan da. Ikke nok med at det nesten utelukkende er asiatiske karakterer (med unntak av en liten lykkedrage og noe greier) men det er nesten bare menn! Den stakkars kvinnelige karakteren må til og med late som hun er mann. 

Det er grusomt. 

Jeg synes det må lage en vikingserie med norsk-pakistanere. Og en ny Jean d'Arc med mørkhudet hovedrolle. Og ny Mulan med 50/50% kvinner! 

Og mens vi er i gang, så vil jeg gjerne ha litt mer hvite kristne som fanger i konsentrasjonsleire i dokumentarene jeg ser. Altså, litt sunnere spredning folkens. 

TS, du er klok. 

• Liker 17
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

:murvegg:

• Liker 1
Skrevet

Er jo litt avhengig av hvor historien utfolder seg. F.eks. det var ikke så mange svarte og orientalere i Nordvest-Europa i middelalderen. Det ville jo vært litt lite autentisk å ha med slike i noe som skal gå for å være historisk riktig.

Anonymkode: fd098...926

• Liker 4
Skrevet

Og hvor mange mennesker ser du i Løvenes konge? Reinspikka rasisme!

Anonymkode: fb3eb...b6f

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, Zoey skrev:

Ja, også Mulan da. Ikke nok med at det nesten utelukkende er asiatiske karakterer (med unntak av en liten lykkedrage og noe greier) men det er nesten bare menn! Den stakkars kvinnelige karakteren må til og med late som hun er mann. 

Det er grusomt. 

Jeg synes det må lage en vikingserie med norsk-pakistanere. Og en ny Jean d'Arc med mørkhudet hovedrolle. Og ny Mulan med 50/50% kvinner! 

Og mens vi er i gang, så vil jeg gjerne ha litt mer hvite kristne som fanger i konsentrasjonsleire i dokumentarene jeg ser. Altså, litt sunnere spredning folkens. 

TS, du er klok. 

IKKE SANT

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen hvor mange ser du i filmer\tv serier ?

Will Smith,Bill Cosby(voldektsmannen),Denzel Washington,Ja også Morgan Freeman,komikeren Eddie Murphy som hadde sitt eget talkshow,Forest Whitaker(last king of scottland ) osv......http://www.imdb.com/list/ls003135959/

:)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvor mange mennesker ser du i Løvenes konge? Reinspikka rasisme!

Anonymkode: fb3eb...b6f

Og er det tilfeldig at Scar (som er skurken) er mørkere enn de andre løvene?!

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, Zoey skrev:

Jeg synes det må lage en vikingserie med norsk-pakistanere. 

Ikke sant:ball:

RASIST DAMA Iram Haq gadd ikke å ha ei etnisk norsk i 'Hva vil folk si''

TS ER KLOK...:kaklehone:

Skrevet

Vel, det er alltids historien om den 13nde krigeren fra 1999.

Det ble slått ganske stort opp fordi det var tross alt en historie som inneholdt vikinger og alt, fra selveste Hollywood.
Vel, av 12 menn som skulle være vikinger var kanskje 2-3 av dem norske. Resten var irer, russere og en del amerikanere.
Marie Bonnevie var med om jeg ikke husker feil. Som en liten siderolle. Husker det ved tidspunktet ble hauset stort opp.

I denne historien er Ahmad ibn Fadlan, en arabisk reisende som faktisk har levd. Hans nedtegnelser om hans møter med væring-vikingene er faktisk et av de største kildene vi har til vikingetiden. 
Og hvem spilte da denne mystiske mannen som er grunnen til at vi har så mye nedskrevet dokumentasjon om vår egen vikingetid? Joda.. Antonio Banderas. En spanjol.

Litt ufint kanskje, kunne gitt rollen til en mann som faktisk var fra litt nærmere den arabiske verdenen enn Spania. Faran Tahir f. eks.

Anonymkode: fa843...856

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Tyrk40 skrev:

Will Smith,Bill Cosby(voldektsmannen),Denzel Washington,Ja også Morgan Freeman,komikeren Eddie Murphy som hadde sitt eget talkshow,Forest Whitaker(last king of scottland ) osv......http://www.imdb.com/list/ls003135959/

:)

Her ser vi et klasseeksempel på en person som gjør seg dummere enn hva han er med vilje.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her ser vi et klasseeksempel på en person som gjør seg dummere enn hva han er med vilje.

SIER DU...Som er kommunist:sarkasme:

Annonse
Skrevet
13 timer siden, Miklo Velka skrev:

:murvegg:

TS er en kommunist..ikke særlig populær denne (propaganda)tråden heller akkurat:kaklehone:

:hoho:

Anonymkode: e82f4...4d5

Skrevet

Når det gjelder historiske dramaer har det ikke noe å si, synes jeg. Utover det er afroamerikanere, asiatiske amerikanere, latinos og kvinner relativt dårlig reprensentert i Hollywood. 

• Liker 1
Skrevet
På 16.2.2018 den 20.25, AnonymBruker skrev:

:rolleyes: :murvegg::balltre:

Anonymkode: 32c82...7a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...