Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på sminke, negler, vipper (farge/ext), bryn (farge/forme), selvbruner, farge hår, voksing, restylane, hudpleie etc? morro å høre hva folk gjør :)

Anonymkode: 65663...37b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Natt og dagkrem, mascara daglig, i fritiden også foundation, eyeliner, øyeskygge, napper bryn, barberer legger/underliv/armhuler, vokser ansiktet, bruker balsam. 

Anonymkode: 5937a...c19

Skrevet

Prøver for min egen del å gjøre et poeng av å ikke bruke for mye tid og penger på utseendet, slik samfunnet har blitt... Holder normal hygiene, har litt sminke for festlige anledninger. Ingen falske negler, extensions, selvbruning/solarium, voksing, dyr hudpleie, fillere, hårfarge etc. Mye penger spart, og jeg kan fokusere på andre ting.

Anonymkode: 3c75f...d80

• Liker 17
Skrevet

Farger håret jevnlig. Begynte da jeg var 13, og har ikke klart å spare ut det naturlige så jeg bare fortsetter. Er ikke så veldig ulikt da.

Barberer meg når jeg dusjer. Smører med lotion, bruker parfyme, bruker litt mascara og leppestift hvis jeg føler behov for det.

Kler meg i klær jeg føler meg selvsikker i. 

Tar sol nå og da når jeg vil ha litt ekstra farge. Heldigvis ikke så alt for ofte. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg legger mye innsats i hudpleie for å prøve å ha så fin hud som mulig. Det jeg investerer i hudpleie føler jeg jeg sparer på sminke, men bruker litt sminke på arbeid, og litt mer hvis jeg skal noe spesielt. Barberer meg i dusjen og smører meg med bodylotion som jeg stort sett får i gave. Ellers bruker jeg ingen av tingene som ts nevner.

Anonymkode: 80349...721

• Liker 1
Skrevet

Bruker kun brynssminke til jobb, bruker en sånn bryn-høvel til forming for jeg ikke fordrar å nappe. Mascara om jeg skal noe privat ellers. Utover det bruker jeg sjeldent noe mer sminkeprodukter. Bruker fuktighetskrem i ansiktet etter hver dusj og ellers ved behov. Ellers bruker jeg vel bare shampo, balsam og hårkur for tørt hår, filer føttene litt. Vanlig klipp av negler, ikke noe spesielt. Barberer legger, bikinilinje og armhuler. Er for lat til å gjøre mer :fnise:

Anonymkode: c22b7...f44

Skrevet

Sminke, barbering og hårfarge nå og da. Er nok litt lite men får ta det igjen etterhvert tenker jeg. 

Anonymkode: 5fa7c...e02

Skrevet

Fikser negler, napper bryn, klipper og farger håret gjevnlig, bruker extensions, solarium (mai-juli), fillers i leppene, barberer meg annenhver dag og dusjer en gang om dagen. Av sminke bruker jeg maskara, øyenbrynspenn, gloss, rouge, pudder, concealer og foundation. På fest bruker jeg øyenskygge og eyeliner i tillegg. Bruker gjevnlig balsam, hårkur, ansiktsmasker, tannbleking, skrubb og sånn teip som fjerner hudormer. Har også operert nesa.

Anonymkode: 1993c...5df

Skrevet

Bruker mye på hudpleie, men farger og klipper håret selv. Ingen extensions, ingen botox og filler, ingen selvbruning, ingen falske negler. Sminke liker jeg, og bruker concealer, mascara, øyenskygge, kajal, blush og lipgloss til daglig.

Anonymkode: 37814...83b

Skrevet

Dyr og god hudpleie, striper håret og har litt filler i leppene (mot munnsår). Av sminke bruker jeg mascara, concealer, pudder og eyeliner. Napper ikke lengre øyenbrynene, men fyller inn litt farge med øyenbrynspenn.

Anonymkode: e3161...a99

Gjest Mrs.Sunday
Skrevet (endret)

Daglig hudpleie, morgen og kveld. (Ansikt og kropp).

Ansiktsbehandling i salong hver måned.

Solkrem. 

Hårfjerning: barbering og voksing. 

Klipper og filer negler, og oljer neglebånd. 

Hårkur hver uke, pluss innimellom keratinbehandling hos frisør. Klipper håret hos frisør. Farger ikke. 

Bruker sminke hvis jeg skal noe, svært sjeldent til hverdags. Med unntak av lipgloss, og leppepomade.

Farger og former bryn, hver uke. 

Endret av Mrs.Sunday
Skrevet

Napper brynene, steller negler og føttene, barberer legger og armhuler, smører og renser ansiktshuden og bruker innimellom masker, smører kroppen ved behov og bruker rettetang. Sminke bruker jeg kun når jeg får lyst.

Anonymkode: e1a8f...dca

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

filler i leppene (mot munnsår)

?

Anonymkode: 8735c...5b1

• Liker 2
Skrevet

35 år. Utseende og velvære er en hobby. Godt gift, og han har sett meg i de fleste "tilstander". Fikser faktisk hårfjerning, negler og det meste andre jeg nevner selv om jeg ikke skal se et annet menneske på noen dager. 

Sminker meg når jeg skal noe, jobb eller sosialt. Ellers sminkefri, såfremt det ikke er for lenge siden sist brynbehandling. 

Alltid hårfri. Laser, epilerer ukentlig, og trekker over høvelen under armene hver dag. 

Fikser negler 1-2 ganger i uka, alltid velstelte negler. Parafinmaske hos hudpleier 2-3 ganger i vintersesongen. 

Opptatt av hudpleie. Fjerner sminke med en gang jeg kommer hjem, "spa-dag" på badet hver søndag, med rens, peeling og masker. Generelt gode produkter.

Bleker tennene. Elektrisk tannbørste morgen og kveld, grundig rens hver kveld. 

Bryn i salong en gang i måneden. 

Føner ut håret to ganger i uka. Hårmaske en gang i mnd. Frisør hver fjerde mnd, men ingen hårfarge da jeg liker egen farge. 

Ikke fremmed for litt botox, fillers eller laser (blodkar) om noen år. Men foreløpig er jeg fornøyd med hud og ansikt. 

Anonymkode: 99802...f74

• Liker 1
Skrevet

Hår: 

Vasker med naturlig sjampo/balsam. Stusser/tynner håret med frisørsaks selv i blant. Går til frisør et par ganger i året. Farger håret kanskje x3 i året (to ganger selv, en hos frisør).

Hud:
Ansikt: Går til hudpleier en gang i skuddåret. Farger bryn et par ganger i året hjemme selv. Tar ansiktsmaske kanskje 12 ganger i året. Bruker peeling 2-5 ganger i måneden. Renser huden med kokos/rapsolje, renser med en solsikke/castor-olje blanding. Napper brynene. Bruker hudsminke (god sminke) i blant. Mascara/bryn hver dag + leppestift.
Kropp: Skrubber med hjemmelaget skrubb et par ganger i mnd. Barberer ved behov. Smører med fuktighetskrem når jeg husker på det.

Bruker solkrem og parfyme..

Negler: 
Klipper hvis de blir for lange, biter de av hvis jeg ikke har negleklipper tilgjengelig. Filer de til. Har på neglelakk et par ganger i året. Tåneglene klippes når jeg husker på det. Skrubber føttene på sommeren.

Vet ikke hva mer egentlig.

Skrevet

Er i tidlig 20-årene.

Vasker ansiktet med vann hver dag. Smører huden med kokosolje når jeg har dusjet, bruker krem med solfaktor i ansiktet om morgenen. Vasker håret en gang i uka. Farger øyenbryn annenhver måned, napper aldri. Bruker maskara, øyenbrynsgel og. leppestift når jeg skal pynte meg (ca. 3 ganger i halvåret). Filer neglene og bruker blank neglelakk da neglene mine brekker lett, så bruker det som "beskyttelse". 

Har aldri gått til hudpleier eller salong. Kjøper kun merker som ikke er dyretestet, helst uten plastikkinnpakning.

Anonymkode: b115e...f8c

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte mye penger på dyr hudpleie da jeg var litt yngre (er nå 25), men har egentlig lært meg at hudpleieprodukter kan være veldig gode uten å koste så mye. Vil tippe de totalt i måneder går med ca. 200 kroner på hudpleie. Bruker billig hyaluronsyre, en lett fuktighetskrem, et serum med ceramider, solkrem. På kveldstid bruker jeg en krem med mye petrolatum som virkelig "stenger" all fuktigheten inn i huden min (Cerave Healing Ointment), og også vitamin A-syre. Som rens bruker jeg en med enzymer til 60,- per flaske. Bruker også rensevannet til Garnier for å ta bort sminke / øyesminke (kjøper store flasker på salg hos FeelUnique). Får helt vondt inni meg når jeg tenker på at jeg som 19-åring brukte 500 kroner på en fuktighetskrem...

Kurer håret en gang i uken, bruker ganske dyre produkter til akkurat det (...som kjøpes på salg). Håret klippes ca. 2 ganger i året. Hadde kortere hår før, men det var et pengehull siden håret måtte klippes så ofte, så nå har jeg mellomlangt hår. Jeg striper håret selv hjemme etter hver klipp (så ca. 2 ganger i året). Har ikke extensions (hverken her eller der), og striper aldri håret hos frisør. Gjorde det én gang, men det var alt for dyrt og jeg har vært mer fornøyd de gangene jeg bare gjør det selv hjemme. Bruker diverse kremer i håret for å tone ned frizzy hår. Napper bryn, og klipper også brynene dersom hårene blir litt for lange.

Har et mål om å barbere meg daglig, men ender fort opp med at jeg kun gjør det en gang i uken. Bleker tennene hjemme av og til (men gjør det såpass sjelden at jeg vet ikke helt om det har hatt særlig effekt...). Sminke bruker jeg daglig (foundation, blush, nøytral øyenskygge, maskara, litt lysere concealer under øynene). Bruker neglelakk hver dag, og den må byttes ut ca. annenhver dag (har psoriasis, så neglelakken skjuler negleforandringer - ellers hadde jeg ikke orket å stresse med neglelakk).

Tar ikke solarium (ikke bra for huden), og bruker heller ikke selvbruning. Er hvit som et spøkelse. Jeg har prøvd selvbruning, men det var bare stress og fargen ble ei heller fin. Så det droppet jeg glatt.

Anonymkode: ca0b4...700

• Liker 3
Skrevet

Jeg renser huden, bruker øyekrem, ansiktskrem og bodylotion, ansiktsmaske kanskje en gang i måneden, barberer armhuler og litt ellers der det trengs, steller føtter og negler og bruker noen ganger litt neglelakk, bruker maskara, eyeliner og øyenbrynspudder daglig og litt mer til fest, balsam ved hver hårvask + hårkur en gang iblant, og har bleket tennene noen ganger.

Har aldri tatt hår-eller vippeekstensions, botox, fillers eller noe som helst sånt. Har heller aldri fikset negler, bryn eller tatt ansiktsbehandling i salong, tatt spraytan, prøvd contouring eller tatt solarium. 

Anonymkode: ca965...488

Skrevet

Bruker mye tid og penger på hudpleie, både på hjemmeprodukter, samt noe behandlinger hos hudpleier iblant. Også brukt laser og IPL et par ganger. I tillegg tar jeg diverse kosttilskudd for huden. Prøvd botox en gang, men likte ikke hvordan mimikken endret seg.

Sminker meg daglig, har periodevis vippe-extensions. Napper og farger bryn selv. Farger ettervekst selv, går til frisør bare når jeg skal klippe meg eller gjøre større forandringer på farge.

Går til kroppspleie iblant (en runde med eximia mot cellulitter før sommeren), har fettsugd en gang. Har tatt laser mot hår under armene og brazilian, men alt er ikke borte så barberer og vokser siste rest. Skrubber kroppen og bruker bodylotion. Kan bruke bodylotion med selvbruning i eller ta litt solarium når sommeren nærmer seg.

Neglene får seile sin egen sjø, kanskje en shellac pedikyr før sommeren, manikyr tar jeg kanskje en gang i året. Vanligvis bare klipper jeg neglene når de blir for lange, tar på neglelakk iblant bare.

Anonymkode: 91928...ef0

Skrevet

Vasker meg med vann, smører med solfaktor når det er sol/ferier. Barberer leggene sommerstid. Bruker mascara. Skrubber huden en gang i blandtbog bruker babyolje på huden ca 1 gang i uka.

Anonymkode: b5cc2...795

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...