AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #21 Skrevet 16. februar 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eksen min gikk på Zyprexa. Han la på seg 20 kg over et par uker, og ble tilnærmet som en robot. Du kunne bare si hva han skulle gjøre, så gjorde han det. Det var som om lyset sluknet i øynene hans. Han var i en ruspsykose så det var nødvendig. Når han sluttet så ble han seg selv igjen. Effektivt, men skremmende. Jeg har bipolar 2. Seroquel virker mot tankekjør på kvelden, men du blir tung i kroppen dagen etter. Kanskje du burde begynne på igjen med Remeron siden det virket så godt? Anonymkode: 6fa85...3eb Så forferdelig det siste jeg vil er jo å bli sånn, avflatet og likegyldig. Det er noe dritt. Veldig bra at det fungerte for ham da. Uff, er veldig i villrede kjenner jeg.. Ja, problemet med disse pillene/medisinene som hjelper på søvnproblemer (iallfall de jeg har prøvd) er at man får hangover av de. Men heller det enn å ligge våken hele nettene med det konstante kjøret i hodet. Jeg jobber ikke så jeg sliter veldig med å opprettholde en god døgnrytme. Veldig viktig å ta tablettene til ei fast tid har jeg funnet ut, og det har jeg ikke vært noe flink til. Jeg har aldri hatt psykose heldigvis. Føler egentlig at antipsykotika er feil preparat for meg, at det er for sterke medisiner. Det jeg trenger hjelp mot er de blytunge depresonene, selvmordstankene, tankekjøret og angsten. Jeg klarer ikke Seroquel dessverre fikk så ubehagelige bivirkninger, endte opp på legevakta fordi jeg trodde jeg fikk hjerteinfarkt. Sliter med helseangst også, på toppen av alt. Tenker at Remeron kanskje er det beste alternativet av det jeg har prøvd, ingen mirakelkur det heller, men det hjalp iallfall på søvnen og matlysta. Anonymkode: e460d...3df
aiba Skrevet 17. februar 2018 #22 Skrevet 17. februar 2018 Zyprexa funket dritbra på meg. Aldri fungert så godt før. Måtte slutte pga vektøkninga. Mange år etterpå får jeg det som akuttmedisin og tåler den ikke lenger. Får restless legs og arms. Men utrolig god på hodet! Har bp1 med psykose men da jeg brukte zyprexa den gangen var før psykosene brøt ut. Funket så bra på depresjonen at jeg så mellom fingrene på vektøkningen helt til det ikke gikk mer. remeron prøvde jeg bare i 6 dager, ble så sulten, men ellers virket den meget lovende
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #23 Skrevet 17. februar 2018 7 timer siden, aiba skrev: Zyprexa funket dritbra på meg. Aldri fungert så godt før. Måtte slutte pga vektøkninga. Mange år etterpå får jeg det som akuttmedisin og tåler den ikke lenger. Får restless legs og arms. Men utrolig god på hodet! Har bp1 med psykose men da jeg brukte zyprexa den gangen var før psykosene brøt ut. Funket så bra på depresjonen at jeg så mellom fingrene på vektøkningen helt til det ikke gikk mer. remeron prøvde jeg bare i 6 dager, ble så sulten, men ellers virket den meget lovende Ok, tusen takk for at du delte din erfaring Jeg tror jeg skal be legen om Remeron heller. Har slitt veldig med tics/ufrivillige bevegelser som følge av andre medisiner jeg har fått tidligere og kjemper nå hver dag med å bli kvitt dette. Er redd for å starte med flere medisiner som kan gi slike bivirkninger. Leste at dyskinesi er en vanlig bivirkning av Zyprexa, vet ikke helt hva det er, men googlet det kjapt og det høres ut som noe lignende, så det er nok ikke så lurt at jeg begynner med den medisinen da. Jeg fikk også restless legs av Remeron, men det er til å holde ut, synes ikke det er så ille. Anonymkode: e460d...3df 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå