Sohl Skrevet 16. februar 2018 #1 Skrevet 16. februar 2018 Hei! Vi skal ut og reise med barn på 15 mnd, noen som har aktivitets/underholdningsapper å anbefale til småttiser? Etter 50 ganger opp og ned midtgangen i togvognen/flyet får vi voksne behov for en pause.. har forresten brett med Android.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #2 Skrevet 16. februar 2018 Fantorangen? Anonymkode: 7f9e3...e98 1
minikrølla Skrevet 16. februar 2018 #3 Skrevet 16. februar 2018 Stakkars barn... Hva er greien med at man skal bruke apper til alt? Jeg ville tatt med noen ark og fargeblyanter. Er gøy for de små selv om 1 åringen ikke akkurat klarer å tegne Mona Lisa 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #4 Skrevet 16. februar 2018 Nettbrett til en 15 månenders gammelt barn, virkelig? For en utvikling... Anonymkode: 8405b...ce9 2
Kvinne30 Skrevet 16. februar 2018 #5 Skrevet 16. februar 2018 Hva med litt duplo klosser? Det er vår datter veldig glad i, hun er ca samme alder. Puttekasse stableklosser tegnesaker 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #6 Skrevet 16. februar 2018 Tegnesaker, billedbøker, rosineske, kjekspakke, kosedyr, lekefigurer. Anonymkode: de35a...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #7 Skrevet 16. februar 2018 Herlighet, nettbrett er da gull verdt på reiser. Det er skjermbruk i hverdagen som teller, ikke om 1,5-åringen får leke med nettbrett på en flyreise eller to Dessuten er det mane lærerike spill for små barn (puslespill, «hvor er hesten?», «hva heter fargen?» osv) Vår på akkurat 2 liker app’ene i serien «gøy for barn», «puslespill for små barn» osv. (Tror du finner de dersom du søker på «barn» også er det flere fra samme spillutvikler) Anonymkode: 48f53...6f9 6
Nabokjærringa Skrevet 16. februar 2018 #8 Skrevet 16. februar 2018 Dere mammapoliti over her: SKJERP DERE! Hva tror dere at barna som vokser opp nå blir gode på egentlig? Å spise rosiner? En 1,5-åring sitter IKKE i ro og tegner, og hvem drasser med seg en puttekasse på fly? Blir sjokkert over ignoransen her! Til TS: vårt barn på 1,5 år liker appene ‘gøy for barn’ bl.a. Hun har ‘runda’ Fantorangen, så det er ikke utfordrende for henne lenger. ‘Gøy for barn’ har ‘flippekort’ hvor de kan gjette dyr, farger, osv- kjempebra for læring. 4
Nabokjærringa Skrevet 16. februar 2018 #9 Skrevet 16. februar 2018 33 minutter siden, minikrølla skrev: Stakkars barn... Hva er greien med at man skal bruke apper til alt? Jeg ville tatt med noen ark og fargeblyanter. Er gøy for de små selv om 1 åringen ikke akkurat klarer å tegne Mona Lisa Altså, HAR du barn?? ‘Stakkars barn’? Det er synd på de barna som ikke får lære og utfordre seg selv. En unge på 15mnd sitter IKKE i ro og tegner. De har ikke utviklet fantasien til å sitte og tegne ennå. Apper er superbra teknologi for små barn! 2
Nabokjærringa Skrevet 16. februar 2018 #10 Skrevet 16. februar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tegnesaker, billedbøker, rosineske, kjekspakke, kosedyr, lekefigurer. Anonymkode: de35a...ef6 Dette passer barn på 3 år, ikke på 1,5 år. 1
Gjest Sisti Skrevet 16. februar 2018 #11 Skrevet 16. februar 2018 Duplo på fly...? Med en ettåring?? Jeg grøsser av tanken! Se for dere å stå på alle fire mellom trange seter for å finne alle klossene som havner på gulvet. Fantorangen, Animal Fun og Moo & Animals er populære her, i tillegg til en sangapp som heter Kids Top Nursery Rhymes. Den norske syng-appen er også fin.
Kvinne30 Skrevet 17. februar 2018 #12 Skrevet 17. februar 2018 9 timer siden, Nabokjærringa skrev: Dere mammapoliti over her: SKJERP DERE! Hva tror dere at barna som vokser opp nå blir gode på egentlig? Å spise rosiner? En 1,5-åring sitter IKKE i ro og tegner, og hvem drasser med seg en puttekasse på fly? Blir sjokkert over ignoransen her! Til TS: vårt barn på 1,5 år liker appene ‘gøy for barn’ bl.a. Hun har ‘runda’ Fantorangen, så det er ikke utfordrende for henne lenger. ‘Gøy for barn’ har ‘flippekort’ hvor de kan gjette dyr, farger, osv- kjempebra for læring. Altså- vi drasser med oss de utroligste ting på tur😅 når det er sagt, ser jeg at innlegget kan misforståes. For jeg er så langt fra mammapoliti som en kan komme;) jeg mente de også kunne ta med dere, i tillegg til å se litt på nettbrett. For vår erfaring, er at datteren blir fort utolmodig forran TV/nettbrett også;) så mitt poeng var å komme med flere tips. Men ser det komner dårlig frem. måtte bare svare- for jeg er veldig motstander av mammapoliti;) og- vi er altså en av de som drasser med oss en stooor sekk med både puttekasse, puslespill, store kosedyr osv på tur👏 Kjekser får hun også! Med sukker ja. Ikke hjemmebakt en gang😆😱😂 1
Kvinne30 Skrevet 17. februar 2018 #13 Skrevet 17. februar 2018 7 timer siden, Sisti skrev: Duplo på fly...? Med en ettåring?? Jeg grøsser av tanken! Se for dere å stå på alle fire mellom trange seter for å finne alle klossene som havner på gulvet. Fantorangen, Animal Fun og Moo & Animals er populære her, i tillegg til en sangapp som heter Kids Top Nursery Rhymes. Den norske syng-appen er også fin. Ja- ett par klosser skader vel ikke? Datteren vår har stor glede av å leke med kun 3-4 klosser. Barn er forskjellige- for vår datter funker dette. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #14 Skrevet 17. februar 2018 De andre app’ene som ligner «gøy for barn» som jeg nevnte tidligere heter «app for små barn» (eller «appforsmåbarn»? ), «puslespill for små barn» (evt. uten mellomrom mellom ordene der også ), «spill for barn» og «spill for små barn» (evt. uten mellomrom mellom ordene på alle ) Alle er av typen puslespill eller «Finn dyrene/fargene» osv. og er lærerike og på norsk. «Puppy Preschool» er også et alternativ, samt fantorangen (men den har blitt litt kjedelig her i huset) Anonymkode: 48f53...6f9 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #15 Skrevet 17. februar 2018 10 minutter siden, Kvinne30 skrev: Ja- ett par klosser skader vel ikke? Datteren vår har stor glede av å leke med kun 3-4 klosser. Barn er forskjellige- for vår datter funker dette. Dette! Folk kommer med forslag ut i fra hva som funker for dem. Det betyr ikke at alt passer for alle barn, men det igjen betyr ikke at det er noe galt med forslagene Anonymkode: c66ce...927 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #16 Skrevet 17. februar 2018 Sago mini Anonymkode: cb47d...779 1
allice Skrevet 17. februar 2018 #17 Skrevet 17. februar 2018 (endret) Toca boca har mange fine som har vært populære her. Samt Fantorangen, barnespill og Disney junior appen. Hvis du har tilgang på Internett, kan og NRK super appen være interessant. Jeg anbefaler deg og å gå til innkjøp av bare headsett, de er ikke skadelige for hørselen pga. De har en lavere max desibel enn hva vanlige headset har, så dere og reisende slipper å høre på alle lydene som kommer fra nettbrettet😊 hvis dere har Spotify kan dere og laste ned barnesanger til offline som og kan underholde i 10 min om gangen. Har vært på mange reiser med min på 5år fra han var ett, og dette er det som har reddet reisene våre😊 (ps hvis dere har Viaplay og Netflix kan dere og laste ned filmer og serier offline som og kan være morsomme) Endret 17. februar 2018 av allice 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #18 Skrevet 17. februar 2018 10 timer siden, Nabokjærringa skrev: Dette passer barn på 3 år, ikke på 1,5 år. Vel, jeg fløy med min 1,5-åring for ti år siden, uten nettbrett. Anonymkode: de35a...ef6 1
Sohl Skrevet 17. februar 2018 Forfatter #19 Skrevet 17. februar 2018 (endret) Hei alle, Takk for alle forslag, svar og engasjement Det er altså ikke snakk om å bruke brettet som permanent barnevakt, mer som en avledning når tålmodigheten begynner å ta slutt. Vi har også med bøker og leker, men greit å kunne erstatte noen bøker med brett, siden det gir mer underholdning på mindre plass/vekt. Nå finnes nå engang disse brettene, så hvorfor ikke benytte seg av mulighetene det gir, så lenge man gjør det med måte:) Endret 17. februar 2018 av Sohl 1
Sohl Skrevet 17. februar 2018 Forfatter #20 Skrevet 17. februar 2018 1 time siden, allice skrev: Toca boca har mange fine som har vært populære her. Samt Fantorangen, barnespill og Disney junior appen. Hvis du har tilgang på Internett, kan og NRK super appen være interessant. Jeg anbefaler deg og å gå til innkjøp av bare headsett, de er ikke skadelige for hørselen pga. De har en lavere max desibel enn hva vanlige headset har, så dere og reisende slipper å høre på alle lydene som kommer fra nettbrettet😊 hvis dere har Spotify kan dere og laste ned barnesanger til offline som og kan underholde i 10 min om gangen. Har vært på mange reiser med min på 5år fra han var ett, og dette er det som har reddet reisene våre😊 (ps hvis dere har Viaplay og Netflix kan dere og laste ned filmer og serier offline som og kan være morsomme) Takk for forslag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå