Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare nysgjerrig. Om man er butikksjef på en ganske stor butikk som f eks en Clas Ohlson eller lignende, hvor i karrieresamfunnet havner man da, i forhold til andre yrker? 🙂 Da ligger jo lønnen på 500-700k i året og man kan ha en sånn stilling uten noe utdannelse.

Anonymkode: e8f7e...be5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsatt relativ lav rang. Butikksjefer i dag har det ikke fett, de må være til stede i hele tiden. Og i tider de ikke får dekt opp alle vaktene, så må de ta dem selv, om det så innebærer å jobbe fra 0700 - 2300, opptil syv dager i uka for de butikkene som har åpent hele tiden. 

Anonymkode: 25929...4f0

• Liker 4
Skrevet

Lav rang. De tror ofte godt om seg selv og tror de er noe. Men nei. Overarbeidet, jobber natt og dag. Lønnen står ikke i samsvar med innsats. Jeg setter alle fagutdannelser før en butikksjef. 

Anonymkode: 38763...13a

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner folk som jobber i Clas Ohlson-systemet og der er det ikke noe glory å hente. Kommer nok an på hva slags butikk du evt er sjef for. I det minste en butikk som behandler folk ordentlig.

Gjest N-Nøff
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lav rang. De tror ofte godt om seg selv og tror de er noe. Men nei. Overarbeidet, jobber natt og dag. Lønnen står ikke i samsvar med innsats. Jeg setter alle fagutdannelser før en butikksjef. 

Anonymkode: 38763...13a

Setter før.. si meg, hvordan? På hvilken måte?

Skrevet

Fatter ikke dette behovet på kg for å degradere alle mulige yrker så lavt som mulig. 

Anonymkode: bfd1d...05a

• Liker 6
Gjest N-Nøff
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke dette behovet på kg for å degradere alle mulige yrker så lavt som mulig. 

Nei.. finnes det i den virkelige verden?

Skrevet
1 time siden, Neinøff skrev:

Nei.. finnes det i den virkelige verden?

Jeg tenker det er mest utbredt blant folk som er utenfor arbeidslivet ;)

Anonymkode: 16ab2...712

• Liker 2
Skrevet

De fleste vet ikke hva den stillingen innebærer. De hører ordet "butikk" og tenker lavstatus. Mennesker er relativt enkle vesener

Anonymkode: 2800b...855

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det er mest utbredt blant folk som er utenfor arbeidslivet ;)

Anonymkode: 16ab2...712

Eller har komplekser pga. egen jobb :)

Anonymkode: deb15...886

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller har komplekser pga. egen jobb :)

Anonymkode: deb15...886

Ja, det eller bare å se ned på andre. 

Skrevet

Jeg gikk fra en ganske god jobb og høy lederstillling i kommunen til å bli butikksjef. Jeg tjener ca 200-250.000 mer i året og har bedre arbeidstider. Har også bonus noe man ikke fikk på «flat»lønn i kommunen.. I fjor tjente jeg nærmere 650.000kr men føler at jobben i kommunen ga meg «høyere» status enn hva jeg har nå selvom jeg tjener mer og jobber mindre.

Anonymkode: 659a3...c33

Skrevet

Det har vel ikke den høyeste anseelsen fordi man ofte (eller før iallefall) ikke trenger noe utdannelse, og så er det ikke rakettforskning. 

Gidder du jobbe lenge nok i butikk og har lyst til å bli butikksjef, så blir du det. Man skal være flink i jobben også selvsagt, men det er jo enkelt i butikk. Selv jeg har fått tilbudet, i en travel butikk med 13-14 ansatte i en av Norges største butikk-kjeder, og jeg var vel 24 år og hadde jobbet deltid i 4-5 år som student. 

En håndfull av mine kolleger ble igjen i systemet enten som butikksjefer eller så har de jobbet seg høyere opp til hovedkontoret, de har kjempekule jobber og all respekt for at de valgte det altså! At man gjør noe man har lyst til er viktigere enn høy status :) Men når spørsmålet handler om akkurat status, så henger jo dette gjerne sammen med at noe er vanskelig å oppnå, og denne stillingen er ikke det. "Alle" kan bli det hvis de vil.

Anonymkode: f9259...5f3

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobbet som butikksjef i 2 år og følte vel ikke at jeg hadde noe særlig høy rang, men så er ikke det noe jeg bryr meg om i det hele tatt. Det var mange som ville ha jobben min, jeg ledet en butikk i en veldig populær kjede og jeg fikk oppleve masse. På tross av dette kommer jeg aldri til å ta en slik jobb igjen. Jeg jobbet hele tiden og når jeg hadde fri tikket det inn meldinger og telefoner konstant, man ble hobbypsykolog for de ansatte og jeg klarte aldri å legge jobben fra meg. 

Anonymkode: f2d44...f19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...