Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ein bra skriftleg eksamenskarakter seier ikkje meir enn at ein har vore heldig med oppgavene og hatt ein ellers fin dag...

Videoannonse
Annonse
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg tar det helt med ro fram til uka før eksamen, DA først leser jeg effektivt. Men siden jeg har mye obligatorisk skolearbeid, samt lange praksisperioder, så kan jeg vel påstå at jeg jobber med saken hele semesteret.

Skrevet

Det er godt å høre at det er flere som ikke er like strukturerte i studeringa hele året igennom... :wink:

Jeg har også forsetter om at jeg skal strukturere arbeidet fra første studieuke, men det tar ikke mange ukene før det løpet er kjørt... :-? :ler:

Jeg fikk forresten en flott praksisrapport fra øvingslærer i går og er kjempefornøyd!!! :):P

Ja, ja, lykke til alle sammen som har eksamener til våren!! :tommelsmil:

Skrevet
Ein bra skriftleg eksamenskarakter seier ikkje meir enn at ein har vore heldig med oppgavene og hatt ein ellers fin dag...

håper du tuller nå :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Til den som snakket om sosiale ting: Hvis man leser på universitetet så er det jo kjempesosialt der. Ofte føles det som om jeg har en kjempelang kantine-økt med litt lese-pauser innimellom :) Andre venner treffer jeg etter klokken 17.

Bare tull at man ikke kan være strukturert og sosial. Jeg er det, og alle de jeg leser med er det også.

Jeg synes folk på Universitetet er møkk kjedelige.

Skrevet

Jeg synes folk på Universitetet er møkk kjedelige.

på universitetet har vi noe som heter metode. den lærer oss blant annet at generalisering kan være problematisk.

Gjest Anonymous
Skrevet

på universitetet har vi noe som heter metode. den lærer oss blant annet at generalisering kan være problematisk.

Det lærte jeg om også da jeg studerte der i 6 år.

Min erfaring er at folk (både studenter og ansatte) er drit kjedelige.

Tror jeg kan huske et par interessante mennesker fra alle de mainstreamene jeg møtte. makan til kejdelige mennesker skal jeg nok lete lenge etter.

Da jeg studerte i London møtte jeg derimot endel interessante studenter og universitetsansatte.

Det kan selvfølgelig være at jeg rett og slett misliker norsk mentalitet og sosialdemokrati.

Men det var bare meg - og ingen generalisering.

Vitenskapelig metode stinks - in Norway.

Skrevet

øh, studieteknikk? leser alt siste uka før eksamen.

Gjest TomKrus
Skrevet

"Jeg er dritlei. Det får briste eller bære"-teknikken.

• Liker 1
Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg leser igjennom bøkene og noterer alt som er viktig i løpet av semesteret. Før eksamen leser jeg bare igjennom disse notatene, forelesningsnotater og de notatene foreleseren har lagt ut.

Menjeg må innrømme at jeg sjelden leser bøkene før et uke før eksamen.. Men det går stort sett greit!

Pam

Skrevet
Jeg har aldri likt tankekart' date= det gir meg ingenting. Jeg leser en gang gjennom hele pensum og streker over med overstrykningspenn. Med jevne mellomrom (helst etter hvert kapittel) setter jeg meg ved PC'en og skriver sammendrag av kapitlene. Disse tar jeg fram og leser nøye når eksamen nærmer seg.

Jeg gjør det faktisk på akkurat samme måte.

Tankekart har jeg sjeldent hatt nytte av.

Skrevet

tankekart funker ikke for meg heller. bare rot.

Skrevet

Jeg har egentlig veldig dårlig studieteknikk, og bruker LANG tid når jeg skal øve på prøver/eksamener. Leser først gjennom ett og ett avsnitt, og skiver deretter ned viktige punkter. Det tar lang tid, men det er det eneste jeg lærer av. Bare ren lesnig sitter aldri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...