Gå til innhold

Ingen som gir bort kattunger lengre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns jo det er flott at kattungene har fått "større verdi" sånn sett, sånn at ikke hvem som helst bare kan dra og ta med seg det lille vesenet. Men jeg har ikke helt fått med meg når det ble så vanlig å ta noen hundrelapper for en helt vanlig katt. Er dette vanlig overalt? Jeg tenkte å kikke etter kattunger i Akershus/Oslo, og klikket jo da på "gis bort", fordi jeg er så vant til at de bare gis bort (var sånn da jeg vokste opp og vi skaffet katt hvertfall). Men det var stort sett veldig mye eldre katter som kanskje ble gitt bort. Og selv det var ytterst få, de fleste kostet noen hundrelapper++. Så.. Når kom denne utviklingen? Hva er det som har skjedd i holdningen hos katteeiere? Er dette blitt vanlig over hele landet? 

Anonymkode: aa015...338

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke ta en fra omplassering? Man betaler en liten sum å da dekkes ofte kastrering/chip når pus er gammel nok. Syns det er en uting at katter blir kastet etter folk. 

Anonymkode: 2a421...644

• Liker 3
Skrevet

Da kattunger, valper, kaniner ol. som gis bort blir brukt som slangemat, er det vanlig å ta en liten symbolsk sum for den :) 

Var på nyhetene et par år tilbake. 

Anonymkode: c226b...588

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke ta en fra omplassering? Man betaler en liten sum å da dekkes ofte kastrering/chip når pus er gammel nok. Syns det er en uting at katter blir kastet etter folk. 

TS her. Det har jeg absolutt tenkt på. Kikket litt på litt eldre katter, de som trenger et hjem til å tilbringe den såkalte "pensjonisttilværelsen". De er jo gjerne roligere, kanskje mer kosete. Det er absolutt et alternativ for meg. Men kattungene trenger nå også et hjem da. Og jeg har ingen intensjon om å kaste noen dyr etter meg, de skal få et trygt, varig hjem hos meg når de først er her!  Men selvsagt, det er flott å ta til seg dyr fra omplasseringsorganisasjoner :)

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kattunger, valper, kaniner ol. som gis bort blir brukt som slangemat, er det vanlig å ta en liten symbolsk sum for den :) 

Var på nyhetene et par år tilbake. 

Anonymkode: c226b...588

Ja da er det hvertfall flott at de har begynt med denne lille symbolske summen. 

Skrevet

Det er vel fortsatt noen som gir bort, men flere og flere tar ser litt betalt. Vår siste katt adopterte vi fra dyrebeskyttelsen da han var 15 uker. Vi betalte et par tusen, men det har da dekket alle vaksiner han skal ha som kattunge og kastrering + chip. Det er ikke dyrt. Tenk hva dette hadde kostet totalt hos veterinær for en annen katt. 

Anonymkode: 6b805...500

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Det har jeg absolutt tenkt på. Kikket litt på litt eldre katter, de som trenger et hjem til å tilbringe den såkalte "pensjonisttilværelsen". De er jo gjerne roligere, kanskje mer kosete. Det er absolutt et alternativ for meg. Men kattungene trenger nå også et hjem da. Og jeg har ingen intensjon om å kaste noen dyr etter meg, de skal få et trygt, varig hjem hos meg når de først er her!  Men selvsagt, det er flott å ta til seg dyr fra omplasseringsorganisasjoner :)

Ja da er det hvertfall flott at de har begynt med denne lille symbolske summen. 

De har da kattunger hos dyrebeskyttelsen også, man må da ikke ta en gammel en. Men det kommer stort sett ikke kattunger før det nærmer seg våren. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...