Gå til innhold

Spise egg som har vært 3 dager i kjøleskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kokte egg forleden. Og la det rett i kjøelsoaet og der har det vært noen dager nå. Ikke skrelt av, egget er ferdig kokt.

Kan det spises? Eller har det vært for lenge i kjøleskapet? :) 

Anonymkode: 41a66...9e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe problem. Og skulle det være dårlig, vil du lukte det med en gang og ikke kunne spise det. Jeg koker ofte mange egg om gangen og det kan ligge både to og tre og fire dager i kjøleskap.

Det er som en som hevdet der jeg jobbet før, at hun ble matforgiftet av reker. Nei, er reker dårlig vil du ikke klare å spise dem, for de lukter og smaker råttent.

• Liker 1
Skrevet

Noen varer, slik som egg går ikke ute av datoen bare fordi stempelet sier det. 

Anonymkode: 94de5...3a1

Skrevet
5 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Ikke noe problem. Og skulle det være dårlig, vil du lukte det med en gang og ikke kunne spise det. Jeg koker ofte mange egg om gangen og det kan ligge både to og tre og fire dager i kjøleskap.

Det er som en som hevdet der jeg jobbet før, at hun ble matforgiftet av reker. Nei, er reker dårlig vil du ikke klare å spise dem, for de lukter og smaker råttent.

Ser normalt ut. Eneste er at det gule inni egget er litt grått.

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser normalt ut. Eneste er at det gule inni egget er litt grått.

Det kan være fordi de lå i kjøleskapet med skallet på. Det er ihvertfall det mamma'n min alltid sier til meg :P

Skrevet

Egg er en av tingene du lett lukter at ikke er spisbart. Kokt eller ikke. 

Jeg koker ofte opp flere egg, og de kan ligge i kjøleskapet i flere dager. Til slutt kjenner du på lukt/smak at de ikke er på topp lenger, men da skal det nok enda noen dager til før du blir syk av å spise dem. 

Anonymkode: 6a271...99f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...