Aragorn ll Elessar Skrevet 13. februar 2019 #21 Skrevet 13. februar 2019 Jeg har stått i mange køer, men jeg tror faktisk aldri jeg har opplevd at noen sniker i køen. Eneste jeg har opplevd en gang i blant er om jeg har mye varer og det kommer noen bak meg med få varer så kan den personen spør om de kan gå foran meg. Men det er jo noe helt annet,
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #23 Skrevet 13. februar 2019 3 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Jeg har stått i mange køer, men jeg tror faktisk aldri jeg har opplevd at noen sniker i køen. Eneste jeg har opplevd en gang i blant er om jeg har mye varer og det kommer noen bak meg med få varer så kan den personen spør om de kan gå foran meg. Men det er jo noe helt annet, Tviler... Du er nok en sniker siden du aldri har opplevd sniking.... Så avslørt 😂 Anonymkode: a709e...93b 1
Brannslangen Skrevet 13. februar 2019 #24 Skrevet 13. februar 2019 Jeg synes livet er fort kort til å stå i kø. Det er ikke en ideell holdning, men pragmatisk så har det blitt sånn for meg. Jeg skynder meg til nyåpnet kasse uavhengig min plassering i køen. Hver gang jeg tar buss brøyter jeg meg frem til døren for å kunne sikre meg et godt sete. P.S! Hvorfor bestiller du pommes frites? Og attpåtil står mange minutter i kø for de? De smaker jo nesten ingenting; du må dynke dem i salt & pepper + ketchup for å kjenne noe som helst - og dét er jo ikke godt det heller, egentlig. Jeg kjører bestandig søtpoteter når jeg er på McD, og løkringer når jeg er på Burger King. 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #25 Skrevet 13. februar 2019 On 2/16/2018 at 4:54 PM, chisandra said: Det der opplever vi alle innimellom, ts. Livet er for kort til å irritere seg over mennesker som ikke har bedre oppdragelse i hverdagen ☺️ Ja det finnes folk med dårlig oppdragelse og uten moral. Skal vi bare akseptere det og slutte å oppdra folk? Anonymkode: dc3d6...84d 1
Nappetass1 Skrevet 13. februar 2019 #26 Skrevet 13. februar 2019 (endret) 15 minutter siden, Brannslangen skrev: Jeg synes livet er fort kort til å stå i kø. Det er ikke en ideell holdning, men pragmatisk så har det blitt sånn for meg. Jeg skynder meg til nyåpnet kasse uavhengig min plassering i køen. Hver gang jeg tar buss brøyter jeg meg frem til døren for å kunne sikre meg et godt sete. P.S! Hvorfor bestiller du pommes frites? Og attpåtil står mange minutter i kø for de? De smaker jo nesten ingenting; du må dynke dem i salt & pepper + ketchup for å kjenne noe som helst - og dét er jo ikke godt det heller, egentlig. Jeg kjører bestandig søtpoteter når jeg er på McD, og løkringer når jeg er på Burger King. Selvsagt måtte du være mann! Håper du ikke opptrer like sjarmerende på andre områder i livet. Endret 13. februar 2019 av Nappetass1 6
Gjest Krampus Skrevet 13. februar 2019 #27 Skrevet 13. februar 2019 På 16.2.2018 den 17.06, AnonymBruker skrev: Det er det altfor mange som står i kø som ikke flytter på seg når det åpner en ny kasse da. Folk står heller i en milelang kø enn å gå bort til den kassa som nettopp åpnet. Så hvis jeg står i kø når en ny kasse åpner så går jeg rett bort. Jeg står ikke og venter på at alle forandre skal bestemme seg om de skal eller ikke skal. Anonymkode: 8838e...7e8 Jeg flytter meg aldri fra køen jeg står i selv om det åpner ny kasse, for jeg vet, VET, at hvis jeg bytter kasse for å bli ferdig fortere, så kommer personen som kommer før meg til å skulle ha både skrapekort, og stille spørsmål om de nye inkontinensbindene, og informere kassedama om søl i fruktdisken, og når det er basar i grendehuset, og så endelig når de skal betale, så betaler de hele driten i kronestykker som må graves fram fra bunnen av et stort svart hull forkledd som håndveske. Og når det da blir min tur, i køen jeg trodde kom til å gå fortere, så er køen jeg stod i tom for folk og hadde jeg bare blitt stående i den så hadde jeg vært halvveis hjemme.
kanel23 Skrevet 13. februar 2019 #28 Skrevet 13. februar 2019 (endret) Fascinerende at det er så mange som synes dette er greit. (Og at det er de mest usympatiske brukerne som er tilhengere av køsniking.) Opplevde dette for noen dager siden da et par i 50-årene med smekkfull handlevogn nærmest sprang forbi en lang kø av folk som hadde stått og ventet på at ny kasse skulle åpne. Jeg sto litt fremme i kø nummer 1 og havnet rett bak dem. De så at jeg var høygravid og hadde tre varer, men ikke søren om de lot meg gå foran😖 Forstår ikke at de ikke ser hvor dårlig det tar seg ut å passere køen på den måten. Endret 13. februar 2019 av kanel23 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #29 Skrevet 13. februar 2019 14 minutter siden, Brannslangen skrev: Jeg synes livet er fort kort til å stå i kø. Det er ikke en ideell holdning, men pragmatisk så har det blitt sånn for meg. Jeg skynder meg til nyåpnet kasse uavhengig min plassering i køen. Hver gang jeg tar buss brøyter jeg meg frem til døren for å kunne sikre meg et godt sete. P.S! Hvorfor bestiller du pommes frites? Og attpåtil står mange minutter i kø for de? De smaker jo nesten ingenting; du må dynke dem i salt & pepper + ketchup for å kjenne noe som helst - og dét er jo ikke godt det heller, egentlig. Jeg kjører bestandig søtpoteter når jeg er på McD, og løkringer når jeg er på Burger King. For et dumt spørsmål. Hvorfor tror du egentlig? Fordi hun hater dem og det er det verste hun spiser? Eller fordi hun liker dem, som millioner av andre mennesker? Jeg liker pommes frites med ketchup! Anonymkode: 4b99c...741 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #30 Skrevet 13. februar 2019 Haha jeg overså helt køen en gang gikk rett i kassa og la varene på disken og tok frem kortet. Hører bak meg ;"det er kø her" . Jeg latet som jeg ikkr hørte det, og betalte og gikk min vei selvfølgelig haha Anonymkode: c4d93...33c 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #31 Skrevet 13. februar 2019 On 2/16/2018 at 4:32 PM, AnonymBruker said: Jeg stod isted i 5 minutter i kø for å bestille en pommesfrites. Så kommer det en mann som stiller seg bak meg i 20 sekunder før en annen kasse blir åpnet. Da skyndter han seg bort til den kassen, og bestiller uten at det engang slår han inn at jeg faktisk har stått der lengre enn han. Jeg blir så irritert! Fikk lyst til å fortelle han at jeg var først i køen, for jeg får en så intens følelse av at de fortjener å få høre det. Hvorfor er mennesker slik? Er de bare korttenkte eller bryr de seg rett og slett ikke?? Hadde vært litt greit å forstå disse menneskene så man slipper å bli så irritert hver gang det skjer. Dette er ikke første tilfellet for å si det slik, opplever dette ca annenhver dag, på busser, i butikker eller andre steder. Anonymkode: 2761f...77e Det der er typisk sure hvite menn Ts. Jeg sto i kø i kassa på meny da jeg var høygravid i uke 34. Hovne bein og midt på vinteren. Så åpnet de en ny kasse fordi køen var skikkelig lang. Jeg sto bakerst og begynte å gå mot neste kasse. Kommer en fyr i 50 sårene bakfra. Tar tak i skulderen min og dytter meg nesten overende. Jeg snubler og blir faktisk skikkelig redd. Han brøyter seg frem og later som han ille ser meg. Så sier jeg når jeg står bak ham i den nyåpnede kassen « du må være rimelig røyksugen, når det haster sånn med å komme frem at du velter høygravide kvinner overende for å komme først. Hva skjedde med vanlig høflighet?» jeg hadde forøvrig latt deg gå først om du hadde Spurt. da blir han DRItforbanna og skjeller meg ut. Kaller meg feit drittkjerring. Hvem faen setter unger på ei legge som deg.. osv osv. Dama i kassa bare måpte. men sånn har det blitt. Dette er visst normal oppførsel. Gamle damer står fra Jernbanetorget til endestoppet daglig. For at friske folk skal få sitte 🤮 Anonymkode: ca418...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #32 Skrevet 13. februar 2019 18 minutter siden, Brannslangen skrev: Jeg synes livet er fort kort til å stå i kø. Det er ikke en ideell holdning, men pragmatisk så har det blitt sånn for meg. Jeg skynder meg til nyåpnet kasse uavhengig min plassering i køen. Hver gang jeg tar buss brøyter jeg meg frem til døren for å kunne sikre meg et godt sete. P.S! Hvorfor bestiller du pommes frites? Og attpåtil står mange minutter i kø for de? De smaker jo nesten ingenting; du må dynke dem i salt & pepper + ketchup for å kjenne noe som helst - og dét er jo ikke godt det heller, egentlig. Jeg kjører bestandig søtpoteter når jeg er på McD, og løkringer når jeg er på Burger King. 🙄 Håper du og alle som er som deg faller og slår dere Anonymkode: 4e83d...65c 3
Brannslangen Skrevet 13. februar 2019 #33 Skrevet 13. februar 2019 37 minutter siden, AnonymBruker said: Det der er typisk sure hvite menn Sure HVITE menn? Hva pokker har etnisitet med dette å gjøre? Tror du virkelig at f.eks analfabetiske afrikanermenn fra primitive stammekulturer er noe bedre til å stå i kø? Tror du de respekterer gravide kvinner, syke eldre og skjøre barn? 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #34 Skrevet 14. februar 2019 Nordmenn gjør dette mye på flyplasser. Jeg pleier å si fra til dem på engelsk, og så lar jeg dem snakke stygt om meg på norsk i et par minutter før jeg avslører at jeg forstår dem, for det er ikke snilt å snakke stygt om folk på sitt eget språk heller, og det er nordmenn ofte flinke til. Jeg snakker om folk som bare stiller seg langt fram i køen når det er kjempekø til å boarde et fly. Skjer overraskende ofte. Nå bor jeg i utlandet. Hvis det åpner ny kasse her, blir alle stående og insistere på å la andre gå før dem. Blir nesten kleint andre veien. Anonymkode: b3596...267 2
stan Skrevet 14. februar 2019 #35 Skrevet 14. februar 2019 Hvorfor skal man ikke snike i køen? Det er jo veldig sjelden at folk sier noe. Så man sparer tid.
exictence Skrevet 14. februar 2019 #36 Skrevet 14. februar 2019 På 16.2.2018 den 16.32, AnonymBruker skrev: Jeg stod isted i 5 minutter i kø for å bestille en pommesfrites. Så kommer det en mann som stiller seg bak meg i 20 sekunder før en annen kasse blir åpnet. Da skyndter han seg bort til den kassen, og bestiller uten at det engang slår han inn at jeg faktisk har stått der lengre enn han. Jeg blir så irritert! Fikk lyst til å fortelle han at jeg var først i køen, for jeg får en så intens følelse av at de fortjener å få høre det. Hvorfor er mennesker slik? Er de bare korttenkte eller bryr de seg rett og slett ikke?? Hadde vært litt greit å forstå disse menneskene så man slipper å bli så irritert hver gang det skjer. Dette er ikke første tilfellet for å si det slik, opplever dette ca annenhver dag, på busser, i butikker eller andre steder. Anonymkode: 2761f...77e Jeg forstår deg godt. Kan kjenne litt irritasjon jeg også, men mest hever jeg meg over at de er sånn. Mange gjør akkurat det, forter seg bort til neste kasse rett ved siden av, i istedenfor å tilby deg som står foran i kassen, plassen. Men grunnen er det jeg har fremhevet som du sier. Si gjerne at det ikke er sniking i køen, men høflighet er det i hvert fall ikke. Heldigvis er det nå mange som sier at nå kom en ny ledig kasse, og tilbyr dem som stod først til å komme til først, selv om de selv er raskest bort. På vår dagligvarebutikk er det to kasser rett ved siden av hverandre. Jeg stiller meg noen ganger i midten for å komme til den som går raskest. Kassene var vendt mot hverandre også. Tror de faktisk var flyttet slik, nettopp fordi det skulle være en kø og to kasser, sånn at køen skulle gå fort, og at det skulle bli rettferdig og raskest for alle. En gang var det en bak meg som sa: "Står du i den køen til den kassen, eller den kassen (peikte på de to kassene)". Jeg smilte og sa: "Den kassen som først blir ledig". "Ok, sa han. Så var det greit. Noen tenker mer på hva som lønner seg for seg selv, enn andre. Jeg tror virkelig mennesker som tenker på andre først og fremst, er de lykkeligste menneskene. De får ofte varme smil og takknemlighet tilbake. Det gjør godt.
Elaine Marley Skrevet 14. februar 2019 #37 Skrevet 14. februar 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #38 Skrevet 14. februar 2019 I Norge synes jeg vi vanligvis har veldig god køkultur. Jeg bor i utlandet, og har bodd i flere land tidligere, og det er alltid så behagelig å komme hjem og stå i en kø som folk faktisk holder. Kan bare komme på briter som er like gode på det om ikke bedre. Italienere og israelere er derimot noe av det verste jeg har vært borti så langt når det gjelder køkultur. Anonymkode: 72761...7ad
Djungelvrål Skrevet 14. februar 2019 #39 Skrevet 14. februar 2019 På 16.2.2018 den 16.55, Husholdning1 skrev: Hva har det å gå til ny kasse som åpner med sniking å gjøre? Hvis man f.eks står på Kiwi i lang kø og ny kasse åpner er det ikke riktig at de som har stått bakers i køen i 30 sekunder skal gå foran de som har stått i kø i 5 min lengre foran. Køkulturen opphører ikke automatisk bare fordi det åpnes ny kasse! Hvorfor skulle den det? 1
Djungelvrål Skrevet 14. februar 2019 #40 Skrevet 14. februar 2019 18 timer siden, Brannslangen skrev: Jeg synes livet er fort kort til å stå i kø. Det er ikke en ideell holdning, men pragmatisk så har det blitt sånn for meg. Jeg skynder meg til nyåpnet kasse uavhengig min plassering i køen. Hver gang jeg tar buss brøyter jeg meg frem til døren for å kunne sikre meg et godt sete. P.S! Hvorfor bestiller du pommes frites? Og attpåtil står mange minutter i kø for de? De smaker jo nesten ingenting; du må dynke dem i salt & pepper + ketchup for å kjenne noe som helst - og dét er jo ikke godt det heller, egentlig. Jeg kjører bestandig søtpoteter når jeg er på McD, og løkringer når jeg er på Burger King. Hvorfor bestiller du søtpoteter og løkringer og atpåtil står i kø for det? Syns du søtpotet og løkringer roper "høykultur"? Køkultur opphører ikke bare fordi det åpnes ny kasse, det sier seg selv og jeg regner med du har blitt fortalt det an haug med ganger. Du som ikke evner å leve etter normale norske normer kan lage deg mat hjemme, og du kan kjøpe deg bil så slipper du å forstyrre normale mennesker på bussen. Det er best for alle. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå