AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #1 Skrevet 16. februar 2018 Jeg stod isted i 5 minutter i kø for å bestille en pommesfrites. Så kommer det en mann som stiller seg bak meg i 20 sekunder før en annen kasse blir åpnet. Da skyndter han seg bort til den kassen, og bestiller uten at det engang slår han inn at jeg faktisk har stått der lengre enn han. Jeg blir så irritert! Fikk lyst til å fortelle han at jeg var først i køen, for jeg får en så intens følelse av at de fortjener å få høre det. Hvorfor er mennesker slik? Er de bare korttenkte eller bryr de seg rett og slett ikke?? Hadde vært litt greit å forstå disse menneskene så man slipper å bli så irritert hver gang det skjer. Dette er ikke første tilfellet for å si det slik, opplever dette ca annenhver dag, på busser, i butikker eller andre steder. Anonymkode: 2761f...77e 14
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #2 Skrevet 16. februar 2018 Noen er bare slik. Selv da jeg gikk på krykker i noen måneder opplevde jeg at folk nærmest løp for å sikre seg det siste setet som jeg var på vei til. Anonymkode: 11f88...027 5
Gjest supernova_87 Skrevet 16. februar 2018 #3 Skrevet 16. februar 2018 Jeg tror man kaller det egoisme.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #4 Skrevet 16. februar 2018 Jeg kjenner at jeg blir irritert og, men jeg konfronterer det alltid. Opplever det ofte på Mcdonalds, og av til har ansatte også skylden. Ifjor skulle jeg og søsteren min bestille, og en ''kjekk'' mann begynte å snike foran oss. Damen i kassa så det, men tror hun var for opptatt av å stirre på han at hun ikke brydde seg da vi fortalte han snek. Hun bare lot som hun ikke hørte oss. Han visste hvor sure vi ble og sa ''unnskyld'' og mente ikke, men det var helt tydelig han snikte fordi vi hadde en stor babyvogn foran køen! Likevel da vi fortsettet å klage så sa kassadama vi måtte stå bak. Gikk til sjefen og klaget på henne. Helt utrolig hvor kjipe mennesker er. Anonymkode: eef6a...9a8
Måbarefåsiat... Skrevet 16. februar 2018 #5 Skrevet 16. februar 2018 OK, du kunne like gjerne ha gått bort til den kassa selv. Sånn er det ofte i butikken også, den som følger med går til den ledige kassa. Ellers feiler det nok ikke folk annet enn at de anser seg selv som viktigere enn deg, og dermed har større rett.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #6 Skrevet 16. februar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg stod isted i 5 minutter i kø for å bestille en pommesfrites. Så kommer det en mann som stiller seg bak meg i 20 sekunder før en annen kasse blir åpnet. Da skyndter han seg bort til den kassen, og bestiller uten at det engang slår han inn at jeg faktisk har stått der lengre enn han. Jeg blir så irritert! Fikk lyst til å fortelle han at jeg var først i køen, for jeg får en så intens følelse av at de fortjener å få høre det. Hvorfor er mennesker slik? Er de bare korttenkte eller bryr de seg rett og slett ikke?? Hadde vært litt greit å forstå disse menneskene så man slipper å bli så irritert hver gang det skjer. Dette er ikke første tilfellet for å si det slik, opplever dette ca annenhver dag, på busser, i butikker eller andre steder. Anonymkode: 2761f...77e Jeg lurer mer på hva som feiler folk som klager på dette og i tillegg bestiller pommesfrites. Første mann til mølla gjelder i Norge når nye kasser åpner. Du var ikke like rask og dermed får du selv ta ansvar for din treghet. I Spania på bedre butikker derimot der kommer kassaoperatøren peker på folk i hver kø, og ber de følge med henne til den nye kassn hun åpner. Dem som pekes ut står bak den kunden som legger eller har varer på båndet i de nærmeste køene til den nyåpnende kassen. Slik høflighet har vi ikke lært i Norge, her har vi bare lært å stå i ro og å gå på nettet og klage, i ettertid. Anonymkode: 5d4e6...3ff 6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #7 Skrevet 16. februar 2018 6 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: OK, du kunne like gjerne ha gått bort til den kassa selv. Sånn er det ofte i butikken også, den som følger med går til den ledige kassa. Ellers feiler det nok ikke folk annet enn at de anser seg selv som viktigere enn deg, og dermed har større rett. Er du seriøs? Jeg var på vei bort, men han skyndtet seg foran meg. Jeg vet at han fikk med seg dette. Jeg får stå klar neste gang til å sprinte bort da, herregud. Hvis det hadde stått en gammel dame foran meg med dårlig helse, hadde jeg hatt førsterett da fordi jeg er raskere enn henne? Anonymkode: 2761f...77e 6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #8 Skrevet 16. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg lurer mer på hva som feiler folk som klager på dette og i tillegg bestiller pommesfrites. Første mann til mølla gjelder i Norge når nye kasser åpner. Du var ikke like rask og dermed får du selv ta ansvar for din treghet. I Spania på bedre butikker derimot der kommer kassaoperatøren peker på folk i hver kø, og ber de følge med henne til den nye kassn hun åpner. Dem som pekes ut står bak den kunden som legger eller har varer på båndet i de nærmeste køene til den nyåpnende kassen. Slik høflighet har vi ikke lært i Norge, her har vi bare lært å stå i ro og å gå på nettet og klage, i ettertid. Anonymkode: 5d4e6...3ff Det var ikke nye kasser som åpnet, det var en lang kø som ikke var spredt over. Mannen løp og presset seg inni køen da vi skulle starte å bestille. Damen bare lot som hun ikke så noe fordi hun var sikkert fasinert av trynet hans. Det sier meg uansett hvor lite folkeskikk folk har i norge hvis alle skal ha slik mentalitet som deg. Anonymkode: eef6a...9a8 1
Gjest chisandra Skrevet 16. februar 2018 #9 Skrevet 16. februar 2018 Det der opplever vi alle innimellom, ts. Livet er for kort til å irritere seg over mennesker som ikke har bedre oppdragelse i hverdagen ☺️
Husholdning1 Skrevet 16. februar 2018 #10 Skrevet 16. februar 2018 Hva har det å gå til ny kasse som åpner med sniking å gjøre? 3
Måbarefåsiat... Skrevet 16. februar 2018 #11 Skrevet 16. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Er du seriøs? Jeg var på vei bort, men han skyndtet seg foran meg. Jeg vet at han fikk med seg dette. Jeg får stå klar neste gang til å sprinte bort da, herregud. Hvis det hadde stått en gammel dame foran meg med dårlig helse, hadde jeg hatt førsterett da fordi jeg er raskere enn henne? Anonymkode: 2761f...77e Seriøs, ja, så klart. Det er sånn køsystemet funker i Norge. Ikke ideelt, greit nok, men det er nå sånn det er. Opplever det stadig i butikken også. 3
Måbarefåsiat... Skrevet 16. februar 2018 #12 Skrevet 16. februar 2018 2 minutter siden, Husholdning1 said: Hva har det å gå til ny kasse som åpner med sniking å gjøre? Ingenting. 4
kaleidoskop Skrevet 16. februar 2018 #13 Skrevet 16. februar 2018 Jeg er helt enig, vi eier ikke køkultur i norge. Han som gikk forran tenkte nok bare "yes, nå hadde jeg flaks at det åpnet en ny kasse" I mange andre land har de en kø som skiller seg når man kommer til kasse. På den måten kommer man alltid i den køen man skal. Jeg prøver meg på dette på nærbutikken min, stiller meg midt mellom to kasser. Kommer noen bak og lurer på om jeg står i kø, jeg svarer at ja, jeg ser ann hva som blir først ledig. Da får jeg som oftest en "hmpf" og så går de helt inn til en av kassene. Hva er problemet meg å vente to sec til, for så å ta den som blir ledig? 6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #14 Skrevet 16. februar 2018 4 minutter siden, Husholdning1 skrev: Hva har det å gå til ny kasse som åpner med sniking å gjøre? Jeg vil kalle det sniking når jeg står i en kø hvor det fortsatt er tre personer foran meg, og jeg har stått der lengre enn personen bak. Men ok, da tok jeg visst feil. Anonymkode: 2761f...77e 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #15 Skrevet 16. februar 2018 Det er det altfor mange som står i kø som ikke flytter på seg når det åpner en ny kasse da. Folk står heller i en milelang kø enn å gå bort til den kassa som nettopp åpnet. Så hvis jeg står i kø når en ny kasse åpner så går jeg rett bort. Jeg står ikke og venter på at alle forandre skal bestemme seg om de skal eller ikke skal. Anonymkode: 8838e...7e8 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #16 Skrevet 16. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er det altfor mange som står i kø som ikke flytter på seg når det åpner en ny kasse da. Folk står heller i en milelang kø enn å gå bort til den kassa som nettopp åpnet. Så hvis jeg står i kø når en ny kasse åpner så går jeg rett bort. Jeg står ikke og venter på at alle forandre skal bestemme seg om de skal eller ikke skal. Anonymkode: 8838e...7e8 Men jeg var jo på vei bort, med en gang den ansatte gikk bort til kassen. Tingen var at personen bak så dette og skyndtet seg foran meg. Anonymkode: 2761f...77e 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #17 Skrevet 16. februar 2018 Noen ganger på McDonalds feks så åpner de en ny kasse men folk reagerer ikke og står fremdeles i den lange køen. Da tar jeg den luken selv om folk har stått lengre enn meg i køen ved side av. Men løpe hen og brøyte seg ? Herregud så kleint. Anonymkode: 7af82...268 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #18 Skrevet 16. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen ganger på McDonalds feks så åpner de en ny kasse men folk reagerer ikke og står fremdeles i den lange køen. Da tar jeg den luken selv om folk har stått lengre enn meg i køen ved side av. Men løpe hen og brøyte seg ? Herregud så kleint. Anonymkode: 7af82...268 Ja, jeg hadde gjort det samme om personen foran meg ikke hadde reagert. Så det er veldig forståelig. Anonymkode: 2761f...77e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #19 Skrevet 16. februar 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer mer på hva som feiler folk som klager på dette og i tillegg bestiller pommesfrites. Første mann til mølla gjelder i Norge når nye kasser åpner. Du var ikke like rask og dermed får du selv ta ansvar for din treghet. I Spania på bedre butikker derimot der kommer kassaoperatøren peker på folk i hver kø, og ber de følge med henne til den nye kassn hun åpner. Dem som pekes ut står bak den kunden som legger eller har varer på båndet i de nærmeste køene til den nyåpnende kassen. Slik høflighet har vi ikke lært i Norge, her har vi bare lært å stå i ro og å gå på nettet og klage, i ettertid. Anonymkode: 5d4e6...3ff Hvorfor tror du automatisk at jeg var så treig? Jeg var ikke treig, jeg var rask men personen bak fikk dette med seg og skyndtet seg foran meg. Ikke heng deg sånn opp i hva jeg bestilte da, var ikke det som var poenget. Og jeg pleier vanligvis ikke klage over en slik hendelse. Var ikke denne hendelsen som gjorde at jeg skrev innlegget, men flere hendelser som tilsammen gjør at jeg blir litt oppgitt. Anonymkode: 2761f...77e 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #20 Skrevet 13. februar 2019 Sto i kø på Burgerking her om dagen. Et mor med 2småbarn går forran meg, jeg sier til henne at jeg var vel først, da sier moren, vi må gå først fordi vi har små barn, også gir hun meg et stygt blikk. Så når man har småbarn kan man liksom snike i kø og har førsterett på å gå forran? Teiteste unnskyldningen jeg har hørt. Jeg ga henne et stygt blikk tilbake og gikk derfra. Anonymkode: 1c03f...726 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå