Gå til innhold

Dater en som fremdeles er online sukker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dater en mann som jeg har kjent i noen uker. Vi har allerede hatt sex, men ikke snakket om å være eksklusive. Jeg har logget inn på sukker ved et par anledninger for å se om han fremdeles er online, og det har han vært flere ganger - og jeg også da siden jeg har logget inn. Men jeg dater ingen andre nå. 

Når er det naturlig å ta den samtalen om det å være på datingsider? Er det etter x antall dater, etter x antall uker med kontakt? Gjør noen det ganske raskt eller venter man litt? Da "risikerer" man jo at han dater flere samtidig (noe som er ok så lenge man ikke har avtalt noe annet), men siden vi har ligget sammen synes jeg kanskje det hadde vært ok å få en avklaring.

Anonymkode: 8597e...967

Videoannonse
Annonse
Gjest chisandra
Skrevet

Kanskje han gjør som deg; logger inn for å se om den andre har vært logget inn?

Skrevet

Det er jo konsekvensen når dere ikke har snakket om det direkte om dere skal være bindende (altså ikke være sammen, men bare ha fast sex med hverandre). Det med snakk om å være på datingssider høres jo allerede som om du forventer at dere er sammen, du har ingen rett å be han om å ta avstand fra det bare fordi dere har hatt ligg sammen, med mindre dere er sammen. Det eneste du kan rett og slett gjøre er å spørre om han møter andre og utenom deg og du vil gjerne at begge parter skal bare forholde til en som kosevenner.

Anonymkode: fb00c...6e3

• Liker 1
Skrevet

Hmm, vanskelig, det der. Han er sikkert mer usikker på deg enn du er på han. Tror du bare må vente en stund og håpe at han blir så seriøs at han slutter med det. Du oppnår ikke nødvendigvis noe med å konfrontere ham, for hvis du gjør det og han blokkerer deg, kan han være så mye pålogget han vil uten at du ser det. Dvs., hvis du fremdeles har tråden dere har kommunisert i, vil det stå at "du er blokkert/ du kan ikke kontakte denne brukeren" eller noe sånt, men hvis du søker etter en profil, får man samme beskjed når profilen er deaktivert og når vedkommede har blokkert deg. Håper det var forståelig:)

Anonymkode: b7c6d...3d5

• Liker 1
Skrevet

Det er taktisk lurt å date flere på en gang så han høres fornuftig ut

Skrevet
56 minutter siden, chisandra skrev:

Kanskje han gjør som deg; logger inn for å se om den andre har vært logget inn?

Jeg har tenkt det samme. Selv hadde jeg god kontakt med noen før jeg møtte han, nå har jeg ikke kontakt med noen på sukker...

ts

Skrevet
56 minutter siden, WubWub skrev:

Det er taktisk lurt å date flere på en gang så han høres fornuftig ut

Hvorfor er det taktisk lurt? Fordi sannsynligheten for å finne noen er større?

ts

Skrevet

Gjerne noen flere innspill på dette hvis noen har!

Skrevet

Så vær klar over følgende; Noen er på Sukker uten at de vet det. Hvis de har en nettleser oppe med siden på mobilen eller PC, eller en app kjørende, så kan ting refreshes automatisk og det ser ut som man er på selv om man er passiv. Dette er antageligvis også grunnen til at den del mennesker ser ut til å være på 24/7. Blokkering fungerer kun sånn delvis. Jeg tror man uansett kan se om personene er eller har vært på ved å gå på login lista, selv om de ikke dukker på online lista. Så det kan være litt farlig å gå hardt ut å hevde at noen er på fordi de kan være på uten å vite om det. Men vil tippe dette er unntaksvis. Jeg har kun vært borti et tilfelle hvor jeg kommenterte at en jente jeg datet var mye på, og da ble hun tilsynelatende sjokkert og gjorde seg helt usynlig. Tror man fortsatt synes på login lista da, men så henne ikke der heller etter det så virket ærlig det hun sa.

Skrevet
On 2/16/2018 at 9:38 PM, Kreator said:

Så vær klar over følgende; Noen er på Sukker uten at de vet det. Hvis de har en nettleser oppe med siden på mobilen eller PC, eller en app kjørende, så kan ting refreshes automatisk og det ser ut som man er på selv om man er passiv. Dette er antageligvis også grunnen til at den del mennesker ser ut til å være på 24/7. Blokkering fungerer kun sånn delvis. Jeg tror man uansett kan se om personene er eller har vært på ved å gå på login lista, selv om de ikke dukker på online lista. Så det kan være litt farlig å gå hardt ut å hevde at noen er på fordi de kan være på uten å vite om det. Men vil tippe dette er unntaksvis. Jeg har kun vært borti et tilfelle hvor jeg kommenterte at en jente jeg datet var mye på, og da ble hun tilsynelatende sjokkert og gjorde seg helt usynlig. Tror man fortsatt synes på login lista da, men så henne ikke der heller etter det så virket ærlig det hun sa.

For ordens skyld; antagelsen min angående blokkering og login lista ser ut til å være gal. Hvis man er blokkert så finner man ikke personen på login lista heller.

Skrevet

Blir fort til at han bare trekker seg unna om du presser frem "alvorsprat" så tidlig.  Men å skrive muligheten for at han er player bak øret og ha det i bakhodet en stund er nok ikke det dummeste du gjør. Bli kjent, men ikke invester alle følelser i han, før du kjenner han bedre. 

Anonymkode: 06f81...375

Skrevet

Etter å ha datet noen uker og dere allerede har hatt sex, ser jeg ikke hvorfor du må vente med å ta en samtale med han. Hør med han hvordan han synes ting går, og om han ser at det går noe sted mellom dere to. Og om dere skal være eksklusive. Selv ser jeg på det som naturlig at man holder seg til én om gangen, men er man usikker så kan det være greit å få sagt det ut likevel. 

Anonymkode: b4e78...68b

Skrevet
3 timer siden, buttsex skrev:

ser ikke problemet. dere har ikek avtalt å være eksklusive eller er i et forhold, så han kan gå online så mye han vil uten dårlig samvittighet og se etter andre muligheter

Avtale å være ekslusive? Det er noe som folk har hørt på amerikanske filmer, det er ikke norsk kultur i det hele tatt. 

TS: jeg har opplevd det samme som deg. Datet en fyr som jeg synes var veldig hyggelig, men hadde en uggen følelse og fant ut at han fortsatt var på Tinder mens vi datet (det var den gangen det stod på Tinder når man hadde vært pålogget sist). Jeg tenkte jeg ikke skulle være helt psyko og så hva han kom til å gjøre. Han gjorde det slutt fordi han ikke var interessert i meg på den måten. 

Anonymkode: bb0e0...5ae

Skrevet

Slutt å vær billig så tar han deg mer seriøst. Man må vise hvem man er og hva man vil for å bli tatt seriøst. Og da gjelder det å ikke hoppe til sengs med noen så fort de sier hei til deg. Sex binder ikke en mann, han ser bare på deg som en tømmestasjon og ikke en han synes er deilig å pule. Derfor er han online på sukker for å finne seg noen andre dessverre. Derfor er jeg pålogga for å finne noen nye. Når jeg datet en mann jeg likte var jeg ikke pålogga for å si det sånn og ikke han heller...

Anonymkode: bc2a7...6de

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dere har datet i noen uker. Hva med å spørre han hvor dere står? Om han dater andre, eller om han kun er interessert i deg? Man kan ikke være tankeleser, så eneste måten å finne det ut på er vel å spørre og snakke åpent om det.

Anonymkode: b65d7...1ca

AnonymBruker
Skrevet

Vi kvinner vil aldri oppleve at menn respekterer oss når vi ikke tør å sette et minste krav til mennene. Det er jo vår egen feil at vi havner i "Tinderharem" når vi ikke tør å si et ord om at vi er ute etter et fast forhold og ønsker at han kun skal date en om gangen. vi er så redd for å bli vraket at vi finner oss i å bli behandlet som dritt.

Hvor vanskelig er det så spørre en fyr hva han er ute etter på første daten? Eller som minimum før man har sex? Hvis han trekker seg ved et sånt spørsmål så er han jo ikke en mann man vil ha uansett. Det er en grunn til at mange menn tror de kan gjøre akkurat som de vil, og det er vi kvinner som har latt de tro dette ved å la de holde på.

Så TS: selvfølgelig skal du spørre hva han tenker. Om han ønsker å fortsette å date deg, og si at du da forventer at han ikke dater noen andre. Men da må du holde deg unna sukker selv også. Fjern brukeren din od fortel han at du har gjort det fordi du ønsker å se hva som kan bli mellom dere. Sannsynligvis blir han glad for å høre det og fjerner sin bruker også.

Anonymkode: eac39...00e

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ikke garantier. Jeg fikk, etter 5 måneder sammen med typen, vite at han var online på Sukker. Og vi avklarte helt i starten at det er oss, ingen andre og at alle datingapper skulle slettes. Så snakk med ham, men ikke stalke på Sukker. Vil han ikke ha deg, vil det vise seg ut fra hans HANDLINGER,  uten at du trenger å sjekke ;) 

Anonymkode: a45ac...195

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...