Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte ny flatskjerm i nov 04, en Benq FP931.

Midt i januar ble skjermen plutselig sort. Jeg leverte den inn inn der jeg hadde kjøpt den (Expert). I går fikk jeg ny skjerm, dvs Expert sier jeg har fått en bytteskjerm men den ser oppskrapet og stygg ut. Uansett, i går satte jeg med ned med PC (endelig slapp jeg å bruke den gamle, dårlige bærbare) Men etter ca et kvarter ble skjermen sort....

Jeg ringte til Expert, de sier det kan ha med skjermoppløsningen å gjøre, det får jeg ikke sjekket nå...

Hva mener dere? Kan de ha noe med skjermoppløsningen å gjøre? Jeg vil ikke være uten skjerm i tre uker til, har jeg rett til å krevererstatningsskjerm utlevert med en gang?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Synes det høres rart ut at det skal plustelig bli noe galt med skjermoppløsningen. Da dette skjedde endret du noe da f eks begynte å spille et spill? Har du en annen skjerm å prøve med - en standardskjerm, altså om pc'en din er i orden? Du kan jo forsøke å starte pc'en i sikker modus - i Windows trykk F8 under oppstarten. Da skal skjermoppløsningen ikke ha noe å si.

Jeg er ikke så sikker på at jeg hadde akseptert en oppskrapet skjerm i retur hvis min var pen. Har begynt å ta bilder av slike ting som jeg må levere til reparasjon - og så kan jeg være utrolig kranglete når det gjelder slike ting. Men først får de anledning til å ordne opp med det gode. Da kan jeg være sjarmerende da.................

Her kan du sjekke dine rettigheter, bl a at forretningen må få anledning til å reparere varen, og at du normalt har krav på en erstatning når reparasjonen tar lenger tid enn en uke, men les selv, du står ganske sterkt:

Lurt å lese her

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg syntes også det hørtes rart ut at det skulle være noe galt med skjermoppløsningen!

Ripene synes ikke når skjermen er på, men jeg la merke til dem da jeg pakket den ut. Det er opplagt at jeg ikke har fått en ny skjerm, sannsynligvis har jeg fått en annen returvare.

Kjøpte også tråløs ruter på Expert, denne viste seg også å være defekt. Kjøpte den kvelden før jeg skulle få installert bredbånd (dumt av meg selvfølgelig, å ikke sjekke varen før jeg gikk fra butikken). Da jeg pakket den ut viste det seg at alt var slengt opp i pakken, og installasjons cd manglet...

Jeg har funnet fram en gammel skjerm, og den fungerer greit, bortsett fra at den er flimrete og vond å se på. Er rimelig sikker på at det er skjermen det er noe galt med, og ikke pc'en.

Jeg kommer til å forlange å få med en annen skjerm når jeg leverer den, har jo allerede ventet i 3 uker.

Kommer ikke til å handle mer hos Expert....

Takk for linken også! Jeg har printet den ut, og tar den med i butikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...