AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #1 Skrevet 16. februar 2018 Jeg er i gang med jobbsøking nå, og søker på det meste jeg er kvalifisert til. Noen av stillingene er jobber jeg har skikkelig lyst på, tilnærmet drømmejobbene. Men jeg må ha jobb, så jeg søker på alt jeg er kvalifisert til og kan tenke meg å jobbe med. Nå har jeg fått intervju både på en av drømmejobbene og på en av de andre som vil være en helt greit jobb. Hvordan gjør andre dette? Om de fra den helt Ok jobben tilbyr meg jobb, men jeg ikke har hørt fra drømmejobben, hva gjør man? Jeg vil jo heller ha den Ok jobb enn ingen jobb, men om jeg har sjans på drømmejobben vil jeg jo heller ha den. Men kan jo ikke takke nei fordi man venter på svar fra en annen jobb heller, man vet jo ikke om man får den. Anonymkode: f7185...a6f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #2 Skrevet 17. februar 2018 Da sier man ifra til drømmejobben at man har fått et tilbud fra en annen arbeidsgiver og gjerne vil vite hvordan man ligger an hos drømmejobben. Er drømmejobben virkelig interessert i deg vil de komme med et tilbud. Anonymkode: e24d7...9da
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #3 Skrevet 17. februar 2018 Jeg har vært i denne prosessen - søkte på 30-40 stillinger før jul, hvorav et par var "drømmestillinger", noen var ok stillinger som jeg gjerne kunne hatt, andre var lite interessante. Fikk mange intervjuer, og hadde derfor problemstillingen du forespeiler - de har ulike tidslinjer og frister, og det var vanskelig å vite hvor lenge man kunne vente. Det som skjedde var at jeg fikk et jobbtilbud fra en stilling jeg ikke var veldig interessert i, samtidig som jeg hadde hatt to intervjuer hos "drømmejobben". Jeg ringte da "drømmejobben" og sa det som det var - jeg er i flere prosesser og må ha en avklaring. Da fikk jeg en ganske rask tilbakemelding, med tilbud om jobben Det er klart at dersom jeg kun hadde hatt ett intervju hos drømmejobben, så ville det stilt seg annerledes. Da hadde jeg antakeligvis måtte ha tatt et valg om jeg skulle takke ja til tilbudet hos de andre, eller forkaste deg og håpe på det beste videre. Det viktige her er jo - må du ha jobb raskt? I min situasjon var jeg allerede i jobb. En jobb jeg mistrives sterkt i og som er underbetalt, men likevel. Er det slik at man står uten jobb eller i fare for å være arbeidsledig snart (vikariat som avsluttes, endt utdannelse), så synes jeg uansett man skal takke ja fremfor å vente på noe bedre. Anonymkode: 2fa51...d86
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #4 Skrevet 17. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Da sier man ifra til drømmejobben at man har fått et tilbud fra en annen arbeidsgiver og gjerne vil vite hvordan man ligger an hos drømmejobben. Er drømmejobben virkelig interessert i deg vil de komme med et tilbud. Anonymkode: e24d7...9da Helt enig Anonymkode: 62bca...a36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå