Gå til innhold

Jeg er veldig dårlig på smalltalk.Etter mye mobbing så er jeg blitt meget reservert.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ønske jeg bodde for meg selv i en enebolig.Men det har jeg ikke råd til. Nabo forholdene er ikke av de beste.Men nå har det flyttet inn nye naboer.Hvordan skal jeg møtte de første gang jeg treffer de ute.? Kom gjerne med forslag?

Anonymkode: 36513...284

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smil og si hei.

Anonymkode: 77425...ae3

Skrevet

Bare hei.Jeg burde vel si noe mer?

Anonymkode: 36513...284

Skrevet

Smil og si hei når du treffer på dem. Ignorer dem ellers, med mindre de stiller spørsmål.

Anonymkode: 536fd...779

• Liker 1
Skrevet

Greit å presentere seg, si navnet ditt og gi et håndtrykk. "Ja så det er dere som er de nye naboene. Det var hyggelig." Så kommer dere sikkert inn på noe praktisk angående tomtene og naboforhold, brøyting av vei og slike ting. 

Anonymkode: f6db5...2d1

Skrevet

Det er ikke uvanlig det der.

Jeg har sjøl hatt det sånn, og jeg kan kjenne igjen reaksjonsmønsteret til noen som er blitt hardt mobbet.

Det høres rart ut, jeg vet det, men folk vil deg vanligvis ikke vondt, slik som dine mobbere har klart å overbevise deg om. Stort sett er folk litt tilbakelent, men dog, normalt interessert i deg. Du må faktisk venne deg til, trene deg til, å tenke på andre som mulige venner i stedet for mobbere. I og med at du ikke bor i enebolig lang fra folk, så er du heldig: du må faktisk gjøre denne jobben.

• Liker 1
Skrevet

Ville bare si at det er flere av oss. Du har fått flere gode tips her som jeg også vil prøve å tenke på når jeg møter nye folk:)

Anonymkode: 08b2c...d18

Skrevet

Jeg er også veldig reservert når det kommer til folk jeg ikke kjenner. Trives best med folk jeg kjenner og som jeg føler meg sosialt trygg med. 

Men jeg pleier å hilse på folk som er bekjente, utleier og kollegaer som jobber på andre avdelinger enn meg selv. Et lite «hei» er mer enn nok til å begynne med :) 

Skrevet

Sier du "hei", så holder det.

Anonymkode: 2a026...985

Skrevet

Jeg er også sånn, og sier bare hei eller eventuelt smiler til mine naboer :)

Det er et steg videre for min del, siden jeg før så ned i bakken og unngikk folk for alt det er verdt.

Det tar tid å venne seg til at andre generelt ikke vil en så mye vondt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...