Gå til innhold

Flere som synes pulver tikka masala er omtrent like godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har  aldri laget tikke masala fra bunnen av, men har spist på flere indiske restauranter som gjør det. Synes pulver-versjonen man lager hjemme er   like god som sausen man får på restaurant.  Restaurantene har pleid å få god kritikk i anmeldelsene, selv om alle restaurantene har vært i rimelig prisklasse. .

Er det bare meg eller er det flere som merker liten forskjell?   

Anonymkode: bf714...dd5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan hende du ikke er en supersmaker. Folk har ulik følsomhet for smaker. De som synes det meste smaker godt, er ikke følsomme for smaker. Det er gjerne sånne som synes det like godt med bernaise fra pose som laget på gourmetrestaurant. 

I andre enden av skalaen har man supersmakerne, som er uhyre var på smaker, og merker selv de minste forskjeller. Matanmeldere i avisene er (som regel) blant disse. 

Jeg for min del er ikke noen supersmaker, og det er jeg glad for. Jeg kan være like fornøyd med posesuppe som gourmetrestaurant-suppe, noe jeg sparer mye penger på ;)

Anonymkode: 8d9d0...747

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det kan hende du ikke er en supersmaker. Folk har ulik følsomhet for smaker. De som synes det meste smaker godt, er ikke følsomme for smaker. Det er gjerne sånne som synes det like godt med bernaise fra pose som laget på gourmetrestaurant. 

I andre enden av skalaen har man supersmakerne, som er uhyre var på smaker, og merker selv de minste forskjeller. Matanmeldere i avisene er (som regel) blant disse. 

Jeg for min del er ikke noen supersmaker, og det er jeg glad for. Jeg kan være like fornøyd med posesuppe som gourmetrestaurant-suppe, noe jeg sparer mye penger på ;)

Takk for svar. Jeg er nok i hvert fall ingen supersmaker. :P Ja det er greit å ikke være  følsom for smaker når det kommer til økonomi. Det mer problematiske er nå man lager mat for gjester.  Man får jo ros for maten uansett hva det smaker så vanskelig å vite om de tenker "indisk er utrolig godt" eller "sukk, må jeg spise pulver indisk når jeg er på besøk".  Jeg forstår jo at jeg aldri  vil gjøre gourmetkokkene fornøyd. Men jeg håper jo på at gjennomsnittspersonen faktisk ikke sukker når de er på besøk hos meg. 

Anonymkode: bf714...dd5

• Liker 1
Skrevet

Gjenomsnittspersonen vil nok ikke merke at det er posemat om de ikke blir gjort oppmerksomme på det. Men en god del vil sukke om de får vite at det er posemat de har spist, og oie seg over det. 

Skrevet

Jeg kjenner stor forskjell, intensiteten i smaken på den indiske restauranten jeg pleier å bruker er veldig ulik ferdigpakken til Toro. Men jeg spiser like godt Toro, Santa Maria e.l. i hverdagen, syns det smaker greit nok. Har jeg god tid en helg kan jeg lage skikkelig fra bunnen og få det tilnærmet likt som restaurant, men det krever for mye arbeid en ordinær onsdag.

Anonymkode: 94ef6...4df

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Smak, farge, konsistens og spesielt saltnivå avslører posematen lett. Å påstå noe annet er som å si at folk flest ikke ser forskjell på en BMW og en Lada. Posemat smaker rett og slett feil i forhold til noe som er laget fra bunnen av. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...