Gå til innhold

Flat mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig ganske normalvektig (bruker str XS eller S på overkroppen og kanskje nærmere M i bukser), men sliter med noen kilo ekstra over magen. Har fått tre barn på kort tid, og etter siste fødsel, endret kroppen seg en del. Slappere mage og litt ekstra magefett. Det skyldes nok både Lie trening, økt alder og at jeg er litt for glad i sjokolade. Jeg vet at jeg må ta tak i kostholdet og at det ikke er mulig å punktforbrenne fett, men hva er mest effektivt for å få en sterk, flat, fin mage, i tillegg til generelt bedre kosthold? 

Anonymkode: 5b05d...a61

Skrevet

Øvelser som trener de store muskelgruppene, kombinert med kondisjonstrening. 

Anonymkode: 211cb...42b

Skrevet

Kostholdet må fikses

Anonymkode: 5741c...7a9

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke trene deg til en flat, fin mage. Du kan trene deg til en sterk mage, men en sterk mage kan også være en bolledeigmage. Fettet ligger utenpå musklene, og det hjelper ikke å ha sixpack under fettet. 

Du kan som du sier ikke punktslanke, så du må slanke hele deg og håpe at noe av magefettet forsvinner. Å trene tung styrke, med baseøvelser som markløft, knebøy, skulderpress, o.l., er godt for magen og kjernen generellt. Men det gir deg altså ikke flat mage så lenge du har fett som ligger utenpå musklene. 

Anonymkode: 51045...643

• Liker 1
Skrevet

Det er kosten som er viktigst. Det er jo kanskje gode ‘nyheter’ i og med at tiden sikkert er knapp. Begyn forsiktig og kutt sjokoladen for eksempel. Ikke kast deg på en hard heftig diett og trening 6 dager i uken. Begyn sakte og forsiktig for å holde endringen over tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...