Gå til innhold

Bilder av barn snap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kun nære venner og familie på snap. Nettopp startet med det. Ser flere legger ut mye bilder av barna. Er det sånn at det blir slettet fra nettet etter 24t? Er det trygt? 

Har ikke turt og legge ut selv. Men noen besteforeldre spør ofte om vi kunne gjort det siden de følger andre søsken av oss som legger ut bilder av barna.

Anonymkode: 28d1f...e13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strengt tatt blir vel aldri noe borte, men det er heller ikke mulig å finne igjen bilder noen har sendt på snap (med mindre det screenshotes). Jeg tenker det er helt trygt å sende og legge ut på snapchat, og jeg tar bilde av tantebarna mine. Men jeg sender det kun til noen få, og legger det ikke ut på my story så alle 40 jeg har på snapchat kan se det. Hvis du legger det ut på my story blir det borte etter 24 timer, og hvis du sender det til noen blir det borte etter de har åpnet bildet. Ikke legg ut eller send noe du ikke vil at andre i familien din skal kunne lagre eller se. 

Anonymkode: 23507...7ff

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kun nære venner og familie på snap. Nettopp startet med det. Ser flere legger ut mye bilder av barna. Er det sånn at det blir slettet fra nettet etter 24t? Er det trygt? 

Har ikke turt og legge ut selv. Men noen besteforeldre spør ofte om vi kunne gjort det siden de følger andre søsken av oss som legger ut bilder av barna.

Ingenting er 100% trygt. Ta på redningsvest?

Anonymkode: f9df5...265

Skrevet

Det er mulig å lagre ting som blir sendt på snap, også utover 24 timer. 

Men du velger jo selv hvem du vil sende til? Hva er det du synes er problematisk med å sende bilde til bestemor på snap, kontra å sende på for eksempel mms? Jeg ser ikke helt problemet, så lenge du sender bildene til dem du ønsker å vise til, framfor å legge åpent ut for gudoghvermann. 

Anonymkode: 507f6...2fe

• Liker 2
Skrevet

Hadde aldri turt å sende på Snap etter de reglene snapchat har med å eie bildene og kunne bruke de i reklame.

Anonymkode: eabaa...d2c

• Liker 1
Skrevet

Det er mulig å lagre ting som blir sendt på snap, også utover 24 timer. 

Men du velger jo selv hvem du vil sende til? Hva er det du synes er problematisk med å sende bilde til bestemor på snap, kontra å sende på for eksempel mms? Jeg ser ikke helt problemet, så lenge du sender bildene til dem du ønsker å vise til, framfor å legge åpent ut for gudoghvermann. 

Anonymkode: 507f6...2fe

Ts 

Så MMS er det samme? Jeg lagde tråden nettopp fordi jeg ikke vet dette. Derfor jeg spør.. 

Skrevet

Det er bare å bruke vett når du sender bilder av barna. Trenger ikke akkurat å sende badebilder av dem? 

Jeg tenker at så lenge barna er påkledd og ikke vises i skjemmende situasjoner så er det vel ikke så farlig? Hvor stor er sjansen for at akkurat dine bilder blir stjålet? 

Anonymkode: 39191...7b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...