AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #1 Skrevet 16. februar 2018 Jeg kjøper ofte avocado men må i snitt kaste halvparten. Har den bare litt svarte streker går det fint, men de er ofte brune og smaker råttent. Kan man gå tilbake med avocadoen til butikken å få byttet den mot kvittering på mobil? (æ-appen) Eller må man ha fysisk kvitering? Anonymkode: 6847d...5b4 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #2 Skrevet 16. februar 2018 Jeg har gått tilbake uten noe flere ganger, og de er som regel hyggelige og imøtekommende og gir meg ny avokado Anonymkode: 8a42f...90f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #3 Skrevet 16. februar 2018 De fleste steder tar den tilbake uten kvittering, men kvittering i appen må da være bra nok Anonymkode: 8ac83...e20
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #4 Skrevet 16. februar 2018 Jeg tar det med dårlig frukt og varer som er gått ut på dato tilbake om det passer (løper ikke til butikken kun for dette), og får alltid byttet uten problemer. Jeg kjøper nesten aldri dårlige avokadoer, det er en av tingene jeg husker å undersøke. Se på stilken - er den fast? noe tegn til mugg om den har dettet av? Er her man lettest ser det. Anonymkode: d9a48...224
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #5 Skrevet 16. februar 2018 Dårlig frukt tar man med tilbake ja Anonymkode: 78c59...b3c
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #6 Skrevet 17. februar 2018 Fruit is a gamble. Anonymkode: e3c4f...bf8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #7 Skrevet 17. februar 2018 Jeg jobber i Rema og det er bare til å gå tilbake. Du kan velge om du vil ha pengene igjen eller ny vare. Anonymkode: 3ce8b...65c
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #8 Skrevet 17. februar 2018 Tips til å kjøpe avocaod: Kjøp flere når de er umodne, la dem modne i romtemperatur og legg dem i kjøleskapet når de er litt myke, de holder seg lenge i kjøleskap. Skal du kjøpe dem modne i butikken bør de ikke være for myke, det holder ofte at de er litt myke ved stilken. Problemet med de modne i butikken er at alle klemmer på dem for å kjenne om de er modne og da kan de ha blitt dårlige selv om de ikke føles eller ser slik ut. Anonymkode: a0083...7d4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #9 Skrevet 17. februar 2018 Sjekk om avokado er moden ved å lette på stilken. Fargen under indikerer hvordan avokadoen er inni uten at man ødelegger den ved å klemme, det er en styggedom. Anonymkode: 78c59...b3c
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #10 Skrevet 17. februar 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Sjekk om avokado er moden ved å lette på stilken. Fargen under indikerer hvordan avokadoen er inni uten at man ødelegger den ved å klemme, det er en styggedom. Anonymkode: 78c59...b3c Vanskelig når de er innpakket i plast. Anonymkode: a0083...7d4
Gjest NotNaomi Skrevet 17. februar 2018 #11 Skrevet 17. februar 2018 Bare å si fra på ene eller andre måten.Det er viktig fordi at de blir mer påpasselige og seriøse selgere/butikker syns det er bra! Alle vil levere god mat i alle kategorier,så helt fint at du gir beskjed.Og vi som forbrukere vinner på det også å klart. Ikke ofte jeg kjøper varer som er dårlige,men fyfader sånn nedtur det er om en oppdager sånt! Jeg går tilbake og gir beskjed,og det blir godt tatt i mot selv om det er sjelden jeg oppever det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå