Persephone Skrevet 16. februar 2018 #1 Del Skrevet 16. februar 2018 Jeg hadde tenkt meg på en skitur ut i marka. Tenkte også det kunne vært gøy å overnatte, men er usikker på hva jeg trenger av utstyr. Har ikke telt, men har sovepose og underlag. Går det greit? Og noen generelle tips ellers hadde også vært fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #2 Del Skrevet 16. februar 2018 Her er Turistforeningens pakkeliste for vintertur: https://www.dnt.no/artikler/turtips/7098-pakkeliste-for-skiturer-i-vinterfjellet/ Sjekk om du kan overnatte på en av markahyttene til DNT. Anonymkode: 7fe5f...36e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 16. februar 2018 #3 Del Skrevet 16. februar 2018 (endret) Så herlig! Det beste er at det faktisk ikke er mye du trenger. Er det er meldt opphold? I snøvær kunne det vært greit med en presenning. Har du en god og varm pose og et skikkelig underlag? Kan være lurt å ha to underlag, eventuelt legge granbar under underlaget. Hvis du ikke har skikkelig vinterpose kan du ta to andre utenpå hverandre, du skal jo kose deg, ikke bare overleve så da er det viktig å unngå fryse. Skal du lage bål og koke opp noe varmt? Da er det greit å ha med øks, sag og kniv. Hvis du ikke gidder det så kan det være greit å ha to termoser, en uåpnet termos har varmt vann til neste morgen. Husk å putte ting som kan fryse (f.eks vann uten termos) nedi posen når du legger deg! Har du hodelykt også så har du alt du trenger for å klare deg natten over. God tur! Endret 16. februar 2018 av kvinneguide 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #4 Del Skrevet 16. februar 2018 7 timer siden, Persephone skrev: Jeg hadde tenkt meg på en skitur ut i marka. Tenkte også det kunne vært gøy å overnatte, men er usikker på hva jeg trenger av utstyr. Har ikke telt, men har sovepose og underlag. Går det greit? Og noen generelle tips ellers hadde også vært fint. En liten presenning er lurt mot vinden og nedbør. Vi har brukt det flere ganger om vinteren. Kappet en god del granbar som vi la under liggeunderlagene, det ble mykt og varmt å sove på. Jeg legger alltid klærne mine i soveposen nede ved føttene så de er varme og gode å ta på om morgenen (ikke våte klær selvsagt). Tennbriketter til å få fyr på bålet er også lurt (evnt. telys). Lykke til og kos deg! Anonymkode: 1fedd...196 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persephone Skrevet 17. februar 2018 Forfatter #5 Del Skrevet 17. februar 2018 15 timer siden, kvinneguide skrev: Så herlig! Det beste er at det faktisk ikke er mye du trenger. Er det er meldt opphold? I snøvær kunne det vært greit med en presenning. Har du en god og varm pose og et skikkelig underlag? Kan være lurt å ha to underlag, eventuelt legge granbar under underlaget. Hvis du ikke har skikkelig vinterpose kan du ta to andre utenpå hverandre, du skal jo kose deg, ikke bare overleve så da er det viktig å unngå fryse. Skal du lage bål og koke opp noe varmt? Da er det greit å ha med øks, sag og kniv. Hvis du ikke gidder det så kan det være greit å ha to termoser, en uåpnet termos har varmt vann til neste morgen. Husk å putte ting som kan fryse (f.eks vann uten termos) nedi posen når du legger deg! Har du hodelykt også så har du alt du trenger for å klare deg natten over. God tur! God pose og underlag har jeg, men granbar var et godt tips. Jeg tenkte å lage bål, ja, men jeg skal i hvertfall ha med en termos med varmt vann uansett. For det med å ha med seg drikkevann er vel problematisk når det er så kaldt at det fryser. Mente du da å holde det sånn at det ikke fryser ved å ha flaskene i soveposen over natta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persephone Skrevet 17. februar 2018 Forfatter #6 Del Skrevet 17. februar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: En liten presenning er lurt mot vinden og nedbør. Vi har brukt det flere ganger om vinteren. Kappet en god del granbar som vi la under liggeunderlagene, det ble mykt og varmt å sove på. Jeg legger alltid klærne mine i soveposen nede ved føttene så de er varme og gode å ta på om morgenen (ikke våte klær selvsagt). Tennbriketter til å få fyr på bålet er også lurt (evnt. telys). Lykke til og kos deg! Anonymkode: 1fedd...196 Telys som tennbriketter var virkelig ingen dum idé. Det har jeg jo også liggende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå