AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #1 Skrevet 16. februar 2018 Hva kan konsekvensene være for den anmeldte når personen ikke har møtt opp til avhøret? Politiet får jo mindre informasjon, men troverdigheten til personen blir vel dårligere? Noen der ute med lignende erfaring? Anonymkode: 0316e...6e2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #2 Skrevet 16. februar 2018 De blir kalt inn på nytt, eller forsøkt pågrepet. Det vil selvsagt telle negativt, men hvor mye varierer. Dessverre kan man ikke håpe på en veldig mye strengere dom av den årsaken. Anonymkode: d42b8...c75
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #3 Skrevet 16. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva kan konsekvensene være for den anmeldte når personen ikke har møtt opp til avhøret? Politiet får jo mindre informasjon, men troverdigheten til personen blir vel dårligere? Noen der ute med lignende erfaring? Anonymkode: 0316e...6e2 Personer involvert i grove overgrepsaker får ikke noe valg om å møte opp, de blir hentet enten hjemme eller på arbeidsplassen. Spørsmålet ditt er således helt irrelevant fordi prosedyrene er ikke i tråd med det du spør om. Anonymkode: 089c1...9d8 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #4 Skrevet 16. februar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Personer involvert i grove overgrepsaker får ikke noe valg om å møte opp, de blir hentet enten hjemme eller på arbeidsplassen. Spørsmålet ditt er således helt irrelevant fordi prosedyrene er ikke i tråd med det du spør om. Anonymkode: 089c1...9d8 Nei, de blir nok hentet til slutt om de ikke møter opp. Hvis politiet frykter at mistenkte skal ødelegge bevismateriale eller at det er fare for at mistenkte skal gjøre lovbruddet igjen eller skade vitne eller fornærmede ja. Men om politiet ikke frykter at bevis kan bli ødelag osv kan jeg ikke forstå at de skal hente personen uten videre. Om et familiemedlem har blitt anmeldt for grovt overgrep mot et barn, og saken er 10 år gammel blir ikke den mistenkte hentet sånn uten videre... Jeg vil gjerne se noen kilder om du har det, for jeg tror du tar feil om «prosedyren.» Anonymkode: 0316e...6e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå