Gå til innhold

Er dette en veldig spesiell rase (utstilling)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke 15000kr litt vel dyrt for et kjæledyr? Jeg mener at prisen for en hund eller et annet kjæledyr på 15 K er alt for dyrt og lurer på om det er en veldig spesiell rase innen dyreverden eller noe? Kanskje de som koster såpass er til utstilling? Kan ikke skjønne annet enn når oppdrettere skal ha 15 000kr for en hund eller lignende? 

Ikke vet jeg. Hva tror dere som kan alt om hund og sånn? 

Anonymkode: 72909...402

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke alt om hund, men for renraset hund er dette ikke en uvanlig pris. 

Anonymkode: e5840...5c9

Skrevet

15 000kr er helt vanlig for en renraset hund. De mer sjeldnere rasene eller en hund med ekstremt god stamtavle koster mer

Jeg har selv drevet oppdrett av chihuahua, og solgte valet for 15 000kr. Gikk i grunnen ikke i pluss da både helsesjekker, utstillinger, bruk av hannhund osv koster mye penger 

Anonymkode: 1139f...b95

• Liker 3
Skrevet

Det er en helt vanlig pris for en renraset hund. 

Anonymkode: 1bb59...044

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke alt om hund, men for renraset hund er dette ikke en uvanlig pris. 

Anonymkode: e5840...5c9

Hvor har du funnet svaret på det? Virker ikke som det stemmer men nå er det ikke lett å finne fasiten på alt på nett i disse dager. :vetikke: 

Skrevet

Som de andre sier. Helt vanlig pris for oppdretterhund.

Dette er ikke hunder som MÅ stilles ut, men helt vanlige rasehunder, som brukes som kjæledyr. Fordelen med å kjøpe fra en oppdretter, hvor hunden er et resultat av planlagt parring, er at det ikke parres på hunder med sykdommer, dårlig lynne, osv. Det er selvsagt ingen garanti for å ikke få en hund med "defekter", men avlen er ihvertfall mer kontrollert enn om du kjøper en blandingshund som er resultat av at noen ikke passet på bikkjen under løpetiden. 

Anonymkode: f234a...aa3

• Liker 1
Skrevet

Helt normal pris for renrasede hunder. Min kostet enda litt mer enn det. Du spør hvor man finner fasiten.. ta en titt på Finn f. eks. Jeg så etter hund i årevis før jeg kjøpte, 15.000 kr er helt normalt for renrasede valper på ca. 8 uker.

Anonymkode: b0934...bbb

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker også at om du synes det er for dyrt for en hund, så har du ikke råd til å ha hund. En god ting med at det koster å skaffe seg dyr, er at folk da tenker bedre gjennom det, og ikke tenker at pyttpytt, vi kan jo prøve og se hvordan det går. 

Anonymkode: f234a...aa3

• Liker 2
Skrevet

15000 er ikke dyrt for en hund, rasen jeg driver oppdrett av selges for 18-20 000 ofr en valp...

Anonymkode: 3aad1...bb2

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøpte valp før jul, betalte 15000 kr. Stusset ikke på prisen siden det er en renraset hund med stamtavle. Stusser mer når de skal ha 18000 kr for en såkalt Australian Cobberdog som egentlig er en blandingshund.

• Liker 3
Skrevet

Helt normalt. Hunder ligger litt dyrere enn katter i gjenomsnitt og en rasekatt ligger på rundt 10 000kr (sjeldne raser som Singapura ligger på 18 000kr, og mer vanlige (Ragdoll) kan du finne til 8000kr).

Hunder kan du fint finne til 15000kr du har jo den lille "isbjørnen" som koster 30 000kr ... det går på popularitet og antall valper i et kull. Små hunder er ofte populære men får også kun 2-3 valper, da stiger prisen, for folk kjøper uansett.

Men du finder rasehunder som koster 15000+-. Helt normalt :) 

Anonymkode: 60cf5...236

Skrevet
9 timer siden, Ella1 skrev:

Vi kjøpte valp før jul, betalte 15000 kr. Stusset ikke på prisen siden det er en renraset hund med stamtavle. Stusser mer når de skal ha 18000 kr for en såkalt Australian Cobberdog som egentlig er en blandingshund.

Det jeg også mener. Useriøst og bare en måte å forsøke å håve inn penger på. Tror fint man kan få en hund til en mye rimeligere penge som ikke er lik cobberdog. 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt. Hunder ligger litt dyrere enn katter i gjenomsnitt og en rasekatt ligger på rundt 10 000kr (sjeldne raser som Singapura ligger på 18 000kr, og mer vanlige (Ragdoll) kan du finne til 8000kr).

Hunder kan du fint finne til 15000kr du har jo den lille "isbjørnen" som koster 30 000kr ... det går på popularitet og antall valper i et kull. Små hunder er ofte populære men får også kun 2-3 valper, da stiger prisen, for folk kjøper uansett.

Men du finder rasehunder som koster 15000+-. Helt normalt :) 

Anonymkode: 60cf5...236

Katter? Koster kattepuser noe? Hva slags hunder er det da? Noen eksempler? :) 

Skrevet
På 16.2.2018 den 21.07, AnonymBruker skrev:

Katter? Koster kattepuser noe? Hva slags hunder er det da? Noen eksempler? :) 

Ikke hørt om rasekatter? Jovisst, de koster like mye som hunder. Og her også gjelder tilbud og etterspørsel. Sjelden rase som føder få i hvert kull er det samme som høy pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...