Gå til innhold

Burde jeg gå i begravelsen idag? Trenger synspunkter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker i denne situasjonen. Samboer sin fosterfar er død, de har ikke hatt noe godt forhold og ikke hatt kontakt på noen år. Samboer blir mest med i begravelsen idag for fostermoren sin skyld. Jeg har heller aldri møtt denne mannen. Burde jeg likevel bli med? Jeg spurte samboer om jeg skulle være med, men han sa 'du trenger ikke det'. Men jeg føler litt på det. Hva tenker dere? Er det rart å ikke bli med? 

Anonymkode: 1a517...008

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de ikke har hatt kontakt på mange år, og du aldri har møtt ham, synes jeg ikke du trenger å gå, nei. 

Anonymkode: 4d1ab...7d7

• Liker 2
Skrevet

Du burde bli med. Det handler ikke om hvem som er død, det handler om å være der for den du er glad i. Selv om de ikke hadde noe godt forhold så er en begravelse en påkjenning - kanskje også særlig fordi de ikke hadde noe godt forhold. Slike ting setter ofte i gang vanskelige tanker. 

Bli med - det vil du ikke angre på. 

Anonymkode: 53919...08f

• Liker 14
Skrevet

Hadde blitt med samboer uansett, du vil kle angre 

Anonymkode: e44ca...c57

• Liker 1
Skrevet

Begravelsesseremonien er for de levende og ikke for de døde. Du bør bli med for å støtte din samboer. 

• Liker 6
Skrevet

Vet ikke hvor utbredd normen er, men i min slekt og familie er det vanlige at samboer er med som støtte, ikke nødvendigvis fordi han/ hun kjente avdøde. Så samboeren min var med i begravelse til begge besteforeldre selv om han hadde møtt den ene 1 gang og den andre aldri. Noen ser til og med på det som egoistisk eller ufint å ikke komme som samboer.

Anonymkode: 700dc...9cf

• Liker 1
Skrevet

Ok, takk for svar dere. 

Jeg sa nå rett ut til samboer at jeg blir med fordi jeg elsker han og vil være der for støtte til han. Han sa ' ok, du kan godt bli med'. Så da gjør jeg det. 

Ts.

• Liker 15
Skrevet

Så bra at du blir med! Jeg skriver det jeg hadde tenkt allikevel, hvis noen andre lurer på det samme en gang:

For noen år siden hadde jeg samme spørsmål til en venn. Han sa at "hvis du er i tvil, skal du alltid gå".   Det har vist seg å være helt riktig for meg.  Jeg angrer aldri på at jeg har gått i en begravelse, men da jeg var tenåring lot jeg være å gå i begravelsen til en klassekamerat jeg ikke likte.  Det har jeg angret på i alle år siden. For som voksen har jeg forstått at begravelsen ikke er til for de døde, men for de levende, som noen så fint nevner over her også. 

• Liker 2
Gjest GoldenLioness
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så usikker i denne situasjonen. Samboer sin fosterfar er død, de har ikke hatt noe godt forhold og ikke hatt kontakt på noen år. Samboer blir mest med i begravelsen idag for fostermoren sin skyld. Jeg har heller aldri møtt denne mannen. Burde jeg likevel bli med? Jeg spurte samboer om jeg skulle være med, men han sa 'du trenger ikke det'. Men jeg føler litt på det. Hva tenker dere? Er det rart å ikke bli med? 

Hadde gått om mannen selv ønsket det. Om ikke så er det ikke noe vits i da du ikke har et forhold til han eller familien til dn avdøde.

Skrevet

Ikke rart å ikke bli med. Bare hvis samboeren din ønsker det. Kan hende han har nok med å støtte moren.

Anonymkode: 2688e...afb

Skrevet

Nå har TS svart at hun blir med :) 

TS: du vil ikke angre på det. Skulle det likevel skje at du angrer så er det bedre å angre på at du ble med enn å angre på at du ikke ble med 

• Liker 1
Gjest Fjelldronning
Skrevet

Flott at du ble med å viste din støtte til samboeren din❤️ Kondulerer så mye til samboeren din sin fosterfar.

Gjest padawan
Skrevet

jeg synes også du skal være med. Det handle rom å være tilstede for samboeren din. 

Skrevet

Jeg syns du bør bli med for å støtte samboeren din, men det er ikke sånn at du "må" gå

Anonymkode: 25a93...420

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...