Gå til innhold

Enmannshund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her noen forslag på en " enmannshund " som er en bestevenn for ett menneske? Som ikke er "utro" og heller vil være bestevennen med alle? Hva bør man da se etter i en eventuell hunderase? Gjerne mellomstore-store hunderaser. Vil ha en hund som knytter seg til meg og ikke stikker av til alle andre mens jeg da står der helt alene. 

Anonymkode: 4d9ec...736

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten at jeg vet helt motivet ditt, så er vanligvis enmannshunder ikke til å anbefale. 
De har jo en tendens til å utvikle ressursforsvar for deg, sånn at om du f. eks. får deg kjæreste så aksepterer de ikke det (knurrer, glefser etc).

Anonymkode: 15fa0...a13

• Liker 6
Gjest Melis123
Skrevet

Tenker gjeterhund jeg. Kan jo fint bli glad i flere personer, men om det er du som trener, forer og lufter, vil det være en hund som følger deg gjennom tykt og tynt😊 men vær obs på at de trenger å bruke både hode og kropp hver dag, så om du ønsker en å bare henge på sofaen med, ville jeg ikke valgt noen av gjeterhundene. 

Skrevet

Kanskje du skulle fått deg en kosebamse heller?

Anonymkode: 7396b...2eb

• Liker 4
Skrevet

En hund er da ikke «utro»?! Synes du heller bør finne deg en psykolog.

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, Joppeline skrev:

En hund er da ikke «utro»?! Synes du heller bør finne deg en psykolog.

Enig med deg.

Det jeg har sett av hundeeiere med slike holdinger som TS har så har det endt dårlig eller rett og slett tragisk. 

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten at jeg vet helt motivet ditt, så er vanligvis enmannshunder ikke til å anbefale. 
De har jo en tendens til å utvikle ressursforsvar for deg, sånn at om du f. eks. får deg kjæreste så aksepterer de ikke det (knurrer, glefser etc).

Enmannshund går på tendensen til å knytte seg sterkest til ett menneske og har strengt tatt ingen ting med tilbøyelighet til aggressjon å gjøre.

Anonymkode: b99ed...ee3

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enmannshund går på tendensen til å knytte seg sterkest til ett menneske og har strengt tatt ingen ting med tilbøyelighet til aggressjon å gjøre.

Dette er feil. De fleste av hundene som man kaller "enmannshund" har ressursforsvar. Blant annet fordi mange av disse hundene har vokt i seg :) 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett om det er en enmannshund pga tilknytting eller ressursforsvar som kan henge sammen, så blir fort uheldig med en eier som TS pga motivene hennes for å ha en slik hund. Hun bør nok heller få hjelp fra en psykolog før hun evnt. skaffer seg en hund. 

• Liker 2
Skrevet

Så hvis man ønsker en enmannshund så betyr det automatisk at man trenger psykolog? :klo:

Gjest NotNaomi
Skrevet

Du kan kanskje få deg en Husky? Men da MÅ du bo sånn til at den får mye mosjon,og gjerne ute i naturen.Så må den ikke ha det varmt og ubehagelig.De er veldig enmanns-hunder,men de krever sitt! Husk det bare:-)

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis man ønsker en enmannshund så betyr det automatisk at man trenger psykolog? :klo:

Såklart ikke. Det var måten du ordla deg på som ikke ga inntrykk av at du hadde en sunn innstilling til hvorfor du vil skaffe deg en slik hund. 

Endret av Joppeline
  • Liker 2
Skrevet

Shæfer. Holder alle idioter på avstand, snakker av erfaring.

Anonymkode: e48e8...af4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...