Gå til innhold

Beste størrelse for hund til deg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye veier hunden som i dine øyne passer best til deg og hvorfor akkurat denne størrelsen? Hvis du kunne velge størrelsen selv til hunden din.

Anonymkode: 5de6d...489

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en på 4kg, hun er akkurat passe til å ha med i kabinen på flyet. Har også en på 12, han er akkurat passe på alle andre måter. Han kan ikke trekke meg på ski da, men ellers er det en super størrelse. Får plass i bilen og er lett å holde igjen og lett å bære om nødvendig.

Anonymkode: acac2...f7a

Skrevet

40 kg. Er greit å ha en hund som er stor nok til at man slipper å bøye seg for å kose 😂

Anonymkode: b9684...fe9

Gjest Melis123
Skrevet

Jeg liker godt mellomstore hunder. 10-15 kilo 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

En mellomstor hund, 12-20 kg, 46-55 cm.

Skrevet

Akkurat nå er under 5 kg perfekt. Fin størrelse når man bor i byen og ikke har bil.

Anonymkode: 9c6e6...bf8

Skrevet

15-20 kg. Ikke liten og puslete men heller ikke så stor at jeg ikke han holde henne igjen lett. 

Skrevet

Har ei på 12 kg, hun er ikke ferdigvokst så tipper hun blir ca. 14 kg. Helt perfekt for meg, liker mellomstore raser.

Anonymkode: c52d2...99d

Skrevet

26 kilo tispe, herlig fart på tur og veldig observant. Størrelsen gjør at det er lett å følge med på henne hele tiden. Hun tar plass i øynekroken enten jeg vil eller ikke.

Har 15 kilo tispe også (skulle vert mindre) og hun må jeg aktivt kikke på hele tiden. Kommer gratis med på buss/tog ol pga størrelsen.

Anonymkode: d93f1...9eb

Skrevet

Jeg har en på 10 kg og en på 25 kg. Selv veier jeg 50 kg og synes helt klart den minste er mer praktisk. Feks i bil på tur så tar den ikke hele bagasjerommet alene. Jeg kan løfte og bære den hvis det er behov. Den tar mindre plass i senga på natta 😂 Og den er ikke så sterk som den store om det skulle oppstå en situasjon.

Men jeg ville ikke hatt mindre enn 10 kg. Såpass hund bør det være, synes jeg 😆

Anonymkode: c30ad...1c7

Skrevet

Jeg er ikke så stor selv (50 kg), så for meg passer det fint med en hund på rundt 5 kg. Veldig kjekt å kunne løfte og bære hunden uten problemer, og hun er heller ikke sterk nok til å dra meg over ende 

Anonymkode: 6862c...ae1

Skrevet

Jeg er vokst opp med "bamsehunder", en av de største rasene. Så det er det jeg er vant med, og det er jeg forbinder med hund. Disse hundene veier vel som regel fra 55+. Jeg er ikke så glad i småhunder. 

Anonymkode: 4e0da...6b8

Skrevet

Jeg har vokst opp med hunder på 20-30kg, så jeg har egentlig alltid tenkt at det er den ideelle størrelsen. Nå har jeg en liten en på 4kg, og jeg ser egentlig kun fordeler med den størrelsen, annet enn at jeg savner litt den typen kos man får med en større hund. Utenom det har jeg blitt så glad i små hunder at jeg ikke ser for meg å ha en større hund enn maks 6-8kg.

Anonymkode: 2bfde...ce7

Skrevet

60 kilo er perfekt. Gjør lite av seg inne, trygg på seg selv ovenfor andre hunder ute, ikke for stor til å bli med på turer i fjellet og marka. Spiser mye da. Og sikler en god del når sant skal sies

bullmastiff-dogs-puppies-9.jpg

Anonymkode: 2ca6e...48f

Skrevet

1,3 kg, liten, hendig og helt perfekt :)

Anonymkode: fb634...34b

Skrevet

Eg skulle gjerne hatt en (eller flere) svær hund som kunne trukket meg på ski og sykkel uten problemer og kunne bært mye i en kløv, så gjerne 50-60kg. Men med tanke på at eg har store problemer med å holde igjen kjæresten min sin hund på bare 40 kg så får det holde med en på 30-35 kg (som er det eg har).

Anonymkode: ee569...5ae

Gjest N-Nøff
Skrevet

Tenker ikke størrelse, tenker rase og egenskaper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...