Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på skolen, mens mannen er ufør. Vi har et barn sammen, og vi er samboere. Han har vel en inntekt på 22.000 brutto, men jeg har en inntekt på 14.000 brutto, jeg går på skolen. Vil jeg få noe mer enn en vanlig familie som tjener godt, eller er barnetrygden den samme?

Anonymkode: fe7ea...44d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnetrygden er lik enten du her Kjell Inge Røkke eller Jørgen Hattemaker. 

Bor du sammen med barnefar så får du ikke noe ekstra. Dobbel barnetrygd og barnetilsynsbidrag er for enslige forsørgere. Det samme er overgangsstønad. 

Anonymkode: 6cb11...584

• Liker 1
Skrevet

Han har grei stabil inntekt han, selv om han ikke er rik.

Det er du som ikke bidrar så mye som du burde om dere mangler penger.

Anonymkode: c55d6...a51

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har grei stabil inntekt han, selv om han ikke er rik.

Det er du som ikke bidrar så mye som du burde om dere mangler penger.

Anonymkode: c55d6...a51

Det var ikke det vedkommende spurte om. 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på skolen, mens mannen er ufør. Vi har et barn sammen, og vi er samboere. Han har vel en inntekt på 22.000 brutto, men jeg har en inntekt på 14.000 brutto, jeg går på skolen. Vil jeg få noe mer enn en vanlig familie som tjener godt, eller er barnetrygden den samme?

Anonymkode: fe7ea...44d

Dere hadde ikke fått mer barnetrygd om ingen av dere hadde hatt inntekt i det hele tatt en gang. Er foreldrene sammen får man kun én barnetrygd pr barn.

Anonymkode: 17794...4cc

Skrevet

Mannen din kan ha rett på barnetillegg til sin uføretrygd.

https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Relatert+informasjon/barnetillegg-til-uføretrygd

Og dersom dere har like lav inntekt når barnet begynner i barnehage vil dere ha rett på (litt) redusert foreldrebetaling dersom grensa for dette fremdeles er 450000 året barnet begynner i bhg. (Dette dersom dine 14000 brutto utbetalt er skattbar inntekt, og ikke lån/stipend. Er noe av det lån/stipend er dere godt innafor rammene for redusert foreldrebetaling.)

https://www.udir.no/regelverk-og-tilsyn/barnehage/foreldrebetaling/moderasjonsordninger-foreldrebetaling/

Anonymkode: 6e14e...889

Skrevet

Dere har da mye utbetalt. Mye mer enn meg som er alene med barn.

Anonymkode: ffb33...666

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har da mye utbetalt. Mye mer enn meg som er alene med barn.

Anonymkode: ffb33...666

Det skulle da bare mangle, de er to voksne. Det er normalt at to har en høyere total inntekt enn én.

Anonymkode: b8d4e...d40

Skrevet

Hvis mannen din har helse til å ta seg av barnet hjemme istedetfor barnehage, og ungen er mlm 1-3 år kan dere vel søke kontantstøtte? Har forstått den er ganske høy nå:7500 kr. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...