Gå til innhold

Han tjener så mye mer enn meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat begynt å date en fyr i en veldig lukrativ jobb. Han er nyutdannet, og får betalt mellom 1,5-2millioner allerede, og trolig mye mer de kommende årene, allerede dobbelte fra neste år. Han er bare ett år eldre enn meg (91), jeg er født i 92. 

Jeg er fremdeles student, har lån på leilighet, og jobber ræva av meg for å betale det. Sitter ikke igjen med noe særlig hver måned, selv om jeg tjener over gjennomsnittet for vanlig deltidsjobb. 

Han er utrolig snill, og vil "leve" mye når han har fri, og ta meg med på mye. Jeg syntes det er utrolig kleint å bli spandert på, for meg er naturlig at vi deler kostnadene sammen. Men jeg har heller ikke råd til å date han. Uansett hvordan jeg vrir og vender på det kan jeg ikke se for meg at økonomi ikke vil bli et problem. Helt i startfasen plager det han ikke, men det vil jo kanskje gjøre det på sikt?

Han har veldig forståelse for min økonomi, og skryter fælt av hvor flink jeg er til å jobbe. Han sier også at om noen år kommer vi begge til å tjene millioner, men jeg kommer jo sannsynligvis ikke det.

På alle andre områder passer vi utrolig godt, han har bare vært utrolig heldig med jobben han har fått. 

Noen som har noen erfaringer med å date noen med store økonomiske forskjeller? Hvordan klarer man å være "den fattige" i forholdet? 

Anonymkode: 456b4...6af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Penger er faktisk ikke av stor betydning

Men har også datet en som var rik og følte veldig på det. Dog har du jo kun to valg. Innse at det plager deg for mye å motta mer enn du kan gi økonomisk. Eller godta at penger kun er penger og at det er koselig han vil dele sine opplevelser med deg😊

Jeg valgte det første den gang. Men hadde nok i dag valgt det andre. Rett og slett fordi jeg har kommet dit i livet at jeg vet penger ikke har stor betydning, da man ka gi ting som er verdt mer. Som din tid, latter og samtaler.

Anonymkode: 33a69...559

• Liker 9
Skrevet

Hva jobber han med?

Trodde slike jobber bare var tull. Millionlønn som nyutdannet? Wow! Heldig!

Hilsen kommuneansatt. :P

Anonymkode: 7f792...973

• Liker 9
Skrevet

Husk at hans lønn er dine penger.

Anonymkode: ff6cd...af5

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Husk at hans lønn er dine penger.

Anonymkode: ff6cd...af5

For en idiot du er

Anonymkode: 4ba96...9a0

• Liker 13
Skrevet

Hvis den nyutdannede unge mannen har fått en stilling i finansbransjen, sitter han utrygt. Det kan fort bli et dundrende brak.

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke alltid sagt han vil tjene bra. Folk miste jobbene sine mye, så trur du kan slappe av. Vil han spandere, så lær deg og ta imot. Gir noen deg 500, så sa jeg alltid nei før, nå takker jeg og setter pris på det.

Anonymkode: 2ab40...2ca

• Liker 7
Skrevet

Ingen tjener 1,5 mill som nyutdannet.

Anonymkode: 99019...142

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

En jeg kjenner jobber innen finans. Han hadde startlønn på nesten to mill.

I 2009 sjekket jeg ham opp på skattelister, da hadde han jobbet tre år og sto oppført med litt over 4 mill i inntekt. Og så vidt jeg vet har han ingen annen inntektsstrøm inn enn jobben sin.

Anonymkode: ba012...66d

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjente på det samme da jeg ble sammen med en nordsjøarbeider. Han tjener veldig godt i forhold til meg som er fattig student. Skulle gjerne kunnet betale for meg selv, men det er ikke realistisk å alltid splitte regningen. Han er veldig nøktern i forbruket på mange måter, eier hus og bil og er snart gjeldfri, men er veldig raus. Jeg lar han spandere på meg, er veldig takknemlig og tar det aldri for gitt :) Jeg tenker at hadde det vært omvendt, at jeg tjente godt og han dårlig så ville jeg jo vært raus med han også. For alt vi vet kan rollene snu en dag, når jeg er kommet ut i jobb og han blir trøtt av turnuslivet.

Anonymkode: b8bfe...6da

• Liker 5
Skrevet

Hvis dette hadde stemt (noe jeg er ganske trygg på at det ikke gjør), er han i en så unik posisjon at han uansett ikke kan forvente å finne seg en dame som tjener mer enn en tredjedel av han selv.

Ville vært mer bekymret for arbeidsmengder, holdninger og verdier jeg da :P

Anonymkode: e1ae8...826

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 timer siden, mariellenydalen skrev:

Er også ganske nysgjerrig på hva han jobber med :P

Han er 26 år, så jeg kan tenke meg han har en lang utdanning/videreutdanning/har jobbe ttidligere. Ikke noe rart å tjene så godt i den alderen. Hadde han vært 22-23, så er det en annen sak.

Kan god være inne  IT, ingeniør, lege, oljebransje o.l.

------------------------------------------------

Til TS:

Du har to valg. 

Snakk med ham om budsjett og forventninger slik at dere setter utgiftsnivå i forhold til din økonomi. Eller godta å bli spandert på. Blir dette et varig forhold, så må du finne deg i at han bidrar mest i fellesøkonomien.

Så tidlig i forholdet hadde jeg valgt alt. 1

Anonymkode: 707cc...e20

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har akkurat begynt å date en fyr i en veldig lukrativ jobb. Han er nyutdannet, og får betalt mellom 1,5-2millioner allerede, og trolig mye mer de kommende årene, allerede dobbelte fra neste år. Han er bare ett år eldre enn meg (91), jeg er født i 92. 

Jeg er fremdeles student, har lån på leilighet, og jobber ræva av meg for å betale det. Sitter ikke igjen med noe særlig hver måned, selv om jeg tjener over gjennomsnittet for vanlig deltidsjobb. 

Han er utrolig snill, og vil "leve" mye når han har fri, og ta meg med på mye. Jeg syntes det er utrolig kleint å bli spandert på, for meg er naturlig at vi deler kostnadene sammen. Men jeg har heller ikke råd til å date han. Uansett hvordan jeg vrir og vender på det kan jeg ikke se for meg at økonomi ikke vil bli et problem. Helt i startfasen plager det han ikke, men det vil jo kanskje gjøre det på sikt?

Han har veldig forståelse for min økonomi, og skryter fælt av hvor flink jeg er til å jobbe. Han sier også at om noen år kommer vi begge til å tjene millioner, men jeg kommer jo sannsynligvis ikke det.

På alle andre områder passer vi utrolig godt, han har bare vært utrolig heldig med jobben han har fått. 

Noen som har noen erfaringer med å date noen med store økonomiske forskjeller? Hvordan klarer man å være "den fattige" i forholdet? 

Anonymkode: 456b4...6af

Jeg løser problemet ditt. 

Jeg tar ham i stedet for.  ;-)

Problem løst og alle er lykkelige!

ts. Jeg har et problem. ;;-( Jeg er veldig tjukk og mannen min er tynn, men jeg prøver å fortelle mannen min at det går HEEEEELT GREIT å være tynn. 

Go ahead, ts. Vær den grådige bitchen du egentlig er. 

Ikke lat som, a. :-p det er veldig usjarmerende. 

Anonymkode: 966d4...80f

Skrevet

Det virker som om dere kan snakke om det, du sier han har forståelse for situasjonen din. Du skriver veldig mye positivt om ham, han virker som en bra fyr. For å være helt ærlig synes jeg det virker litt for dumt å slå opp med en fyr fordi han har for mye penger, hvis alt annet er bra. Jeg skjønner at det må være vanskelig å svelge stoltheten, men det er ikke så uvanlig at partene i et forhold har veldig ulik lønn. Mannen min tjener mye mer enn meg. I starten av forholdet kjente jeg på at det ikke var bare lett. Han har et veldig, veldig nøkternt forbruk da. Men nå 10+ år senere, som vi er gift, har tre barn og felles økonomi, gir lønna hans meg fordeler, som at vi har råd til at jeg er hjemme med minstemann til han er to år gammel.

Anonymkode: 91cfa...f3e

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Arabella skrev:

Hvis den nyutdannede unge mannen har fått en stilling i finansbransjen, sitter han utrygt. Det kan fort bli et dundrende brak.

Er dette et svar på hva ts spør om?

Ts; Vær åpen om at du synes dette er litt ubehagelig. Han har vel selv vært student en gang og vet at det er trangt økonomisk da. Om han synes det er greit å spandere så er jo det hyggelig. Bare ikke ta ting for gitt.

Anonymkode: cb69f...fcb

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjente på det samme da jeg ble sammen med en nordsjøarbeider. Han tjener veldig godt i forhold til meg som er fattig student...... Jeg tenker at hadde det vært omvendt, at jeg tjente godt og han dårlig så ville jeg jo vært raus med han også. .

Anonymkode: b8bfe...6da

Hadde det vært omvendt ville dere sannsynligvis aldri blitt et par. Hvis vi skal være litt realistiske....

Anonymkode: ed0aa...b6c

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt, TS. Min eks tjente mye mer enn meg, og han har aldri opplevd å ha dårlig råd, så han hadde liten forståelse for at jeg ikke hadde samme mulighet til å bruke penger på samme måte som han. Han ville stadig handle nye møbler, gå på byen, ut å spise, dra på turer osv, og jeg følte meg som verdens største brems som måtte si nei veldig ofte. Han fikk ikke lov å spandere på meg i særlig grad, så da ble det mye mindre aktiviteter som han ønsket, fordi jeg ikke hadde råd til å henge med. Kjip følelse. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg løser problemet ditt. 

Jeg tar ham i stedet for.  ;-)

Problem løst og alle er lykkelige!

ts. Jeg har et problem. ;;-( Jeg er veldig tjukk og mannen min er tynn, men jeg prøver å fortelle mannen min at det går HEEEEELT GREIT å være tynn. 

Go ahead, ts. Vær den grådige bitchen du egentlig er. 

Ikke lat som, a. :-p det er veldig usjarmerende. 

Anonymkode: 966d4...80f

DU er usjarmerende, du.

TS: penger er bare penger. Det er viktig at du kan klare deg selv om det skulle bli slutt, men utover det, så prøv å ikke legg noe mer i det. Kjærlighet er noe helt annet enn penger, og det er dumt om det skal komme i veien for dere dersom alt annet er bra.

Anonymkode: e2984...1e7

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Jeg forstår deg veldig godt, TS. Min eks tjente mye mer enn meg, og han har aldri opplevd å ha dårlig råd, så han hadde liten forståelse for at jeg ikke hadde samme mulighet til å bruke penger på samme måte som han. Han ville stadig handle nye møbler, gå på byen, ut å spise, dra på turer osv, og jeg følte meg som verdens største brems som måtte si nei veldig ofte. Han fikk ikke lov å spandere på meg i særlig grad, så da ble det mye mindre aktiviteter som han ønsket, fordi jeg ikke hadde råd til å henge med. Kjip følelse. 

Jeg ble sammen med en mann som tjente mer enn meg. Mye mer. Han ville spandere og jeg takket ja. Det var noe som gledet ham. 9 år senere tjener jeg fortsatt mindre, Men det har jevnet seg ut mer :) ting skjer

Anonymkode: 2997e...495

• Liker 1
Skrevet

For min del var det veldig rart i begynnelsen, han nektet meg å betale for noe som helst, selv min egen leilighet fikk jeg ikke betale for. Ble merkelig nok vant til det etterhvert og vant til den overdådige levestilen :) så jeg sier bare - Enjoy it 

Anonymkode: 73858...2a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...