Gå til innhold

Antrekk i familieselskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart i familieselskap for å feire en eldre dames rund-dag og blit rett å slett usikker på hva som egner seg for bekledning!! 

Er 20 og med en veldig nøytral stil. Er det fy-fy å dukke opp i en pen dongribuke og en penere topp? 

Anonymkode: d35d8...26a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er usikker så er dressbukse for kvinner eller et skjørt til knærne og en fin bluse eller genser med pent snitt greit :) 

Anonymkode: 7cf42...4fd

• Liker 2
Skrevet

Dressbukse er ikke noe for meg. Å når det kommer til skjørt er ikke dette noe jeg eier eller føler for å bruke det lille jeg har av studentøkonomi på:fnise:

Anonymkode: d35d8...26a

Skrevet

Det kommer jo an på dongribuksa, men mest sannsynlig er det ikke særlig passende.. 

Anonymkode: 8be87...1c2

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke dongeri passer i rundt lag.

I de lagene jeg har vært i har menn stil i dress, og kvinner tilsvarende pyntet.

• Liker 1
Skrevet

Jeans er altfor hverdagslig å bruke i f.eks et 50 års lag og du kommer garantert til å føle deg utenfor.  En sort pencil dressbukse er stilig og du finner det garantert billig på HM. 

• Liker 1
Skrevet

Jeans og en pen topp kan fint brukes. I hvert fall i min familie:)

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva slags selskap det er. Ettermiddagskaffe hjemme i stua, stor fest i leide lokaler, middag på restaurant...? Generelt vil jeg si at dongeri sjelden er passende festantrekk...

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det kommer helt an på dongribuksa! En mørk bukse som sitter godt og en pen bluse som gjerne drar oppmerksomheten, samt smykker og høye hæler hvis du har det kan jo bli veldig fint og pyntelig. :) 

Skrevet

Jeg tror jeg betalte 300 kr for slacks på Lindex. Det er verdt det, hvis du skal i typ 80-årslag VIL hun legge merke til at du går med dongeribukse selv om en femtiåring kanskje ikke ville brydd seg så hardt.

Anonymkode: 9beb2...d79

• Liker 1
Skrevet

Som andre har nevnt, kommer det helt an på om det er en rolig markering med de nærmeste eller full galla. Er det førstnevnte bør det være innafor med en mørk, ensfarget dongeri og noe pent på toppen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeans er fy-fy i familiemiddager for meg. Man skal kle seg litt penere enn til hverdags, og ikke som man ville gått på byen i. 

Anonymkode: 94e05...41a

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at det kommer helt an på. Hva slags stil pleier det å være i deres familieselskaper? I min familie kunne det stort sett vært helt innafor å komme med mørk dongeri (helst svart) og en pen topp til. Vi er ikke så "pyntete" av oss, og selskapene pleier å være små og som regel hjemme hos den som feirer. I andre selskap vil man være helt utenfor i et slikt antrekk. Hvis du ikke kjenner familien så godt, kan du kanskje spørre noen om hva som er vanlig?

Jeg tenker at som regel er det bedre å være litt for pyntet enn litt for lite pyntet, særlig hvis det er noen man ikke kjenner så godt. Men man kan også gjøre en svart dongeri ganske pyntet, med rett tilbehør! 

17 timer siden, Elektra's Complex skrev:

Jeg synes det kommer helt an på dongribuksa! En mørk bukse som sitter godt og en pen bluse som gjerne drar oppmerksomheten, samt smykker og høye hæler hvis du har det kan jo bli veldig fint og pyntelig. :) 

Helt enig! Da viser du at du har lagt ned en innsats for å pynte deg, selv om du har på deg jeans.

TS - du sier du har studentøkonomi og ikke penger til å kjøpe noe nytt. Hva har du i klesskapet ditt fra før? Jeg tenker at det generelt kan være lurt å investere i et penantrekk til slike anledninger, for eksempel en enkel svart kjole som du kan pynte både opp og ned til ulike anledninger. Eventuelt et par dressbukser eller et skjørt. Å ikke ha NOE som er finere enn dongeri er rett og slett litt dumt - for anledninger der du trenger noe som er hakket mer pyntet kommer innimellom.

Anonymkode: 084a7...046

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...