Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt denne en god stund: https://www.skousen.no/personlig-pleie/harfjerning/epilator/product/braun-face-830/?gclid=EAIaIQobChMI5sHzgPGo2QIVVz8bCh3zywoyEAQYDSABEgIL4_D_BwE

Jeg har ikke brukt den så mye siden jeg alltid blir rød og får masse bittesmå kviser... Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre det? Vil gjerne bruke den og har null peiling på det meste av sånt. Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir alltid rød samme dag, det gjør jeg med voksing også. Du kan kjøpe krem mot inngrodde hår, eller vibratorrens feks om du tror det er bakerier som skaper det.

Anonymkode: cbe90...f69

• Liker 1
Skrevet

Smør deg inn med en krem med aloe vera rett etter epilering. Det kan være aftersun, eller helt vanlig fuktighetskrem med aloe vera. Det virker kjølende og avirriterende på huden. 

Peeling er også viktig, noen dager etter epileringen, for å hindre inngrodde hår. 

Men røde prikker er mest vanlig når du er relativt ny epilatorbruker/bruker den veldig sjelden. Etter hvert blir hårsekkene skadet, som i at hårene sitter løsere. Det blir da både mindre smertefullt, og du får ikke disse røde prikkene. Jeg fikk det vel bare de første 4-5 gangene jeg epilerte, nå har jeg det aldri lenger (men jeg bruker likevel aloe vera krem, siden det både fukter og hindrer kløe). 

Anonymkode: 2fca2...3ee

Skrevet

Kjøp deg en peelingklut (hammamklut), som du skrubber deg lett med jevnlig, slik at huden ikke tettes igjen. Bruker jeg det får jeg aldri slike "kviser", men jeg merker det fort dersom jeg glemmer det. 

Skrevet
På 19.2.2018 den 2.22, AnonymBruker skrev:

Smør deg inn med en krem med aloe vera rett etter epilering. Det kan være aftersun, eller helt vanlig fuktighetskrem med aloe vera. Det virker kjølende og avirriterende på huden. 

Peeling er også viktig, noen dager etter epileringen, for å hindre inngrodde hår. 

Men røde prikker er mest vanlig når du er relativt ny epilatorbruker/bruker den veldig sjelden. Etter hvert blir hårsekkene skadet, som i at hårene sitter løsere. Det blir da både mindre smertefullt, og du får ikke disse røde prikkene. Jeg fikk det vel bare de første 4-5 gangene jeg epilerte, nå har jeg det aldri lenger (men jeg bruker likevel aloe vera krem, siden det både fukter og hindrer kløe). 

Anonymkode: 2fca2...3ee

Jeg bruker epilator hver mnd, gjort det i fler år. Blir fortsatt rød.

Anonymkode: cbe90...f69

• Liker 1
Skrevet

Et par dager i forveien må huden peeles og skrubbes, og bruke en eksfolierende krem som ikke tetter porene. 

Når du skal epilere må utstyret være helt rent, og du selv må være ren. Når du er ferdig bruker du en post epil krem (en krem beregnet til etter epilering og voks). De smører og lindrer, og noen forsinker også hårveksten litt. 

Ikke ha sex, sitte i badstue el damp, dusj, sol,svett på 24 timer. Vask deg forsiktig i lunken vann og bruk post epil krem dagen derpå. Etter noen dager burde du peele huden igjen og bruke eksfolierede krem igjen før du fortsetter med post epil krem. 

Anonymkode: 15a9c...369

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...