Gå til innhold

Hun har ADD og er sinnsykt bortskjemt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 15 år og har en storesøster som er ro år eldre enn meg. Hun er helt sinnsykt bortskjemt, Itillegg har hun ADD.

Jeg vet ikke hvilke av tingene hun gjør som har med ADDen å gjøre, men mesteparten hun gjør er fordi hun rett og slett er en bortskjemt liten drittunge... Hvis hun ikke får det som hun vil lager hun mye styr og begynner å skrike.

Hun liker nesten ingenting av maten vi har. Feks. Idag hadde vi sushi( noe hun ikke liker), så hun begynte å lage MYE styr. Mamma( som er alt for snill) dro på butikken å kjøpte frossen pizza og nudler( fordi hun elsker det). Da mamma kom hjem fra butikken klikket hun helt, og skrek at hun ikke ville ha det heller.

bare hun ikke får akkurat som hun vil, blir hun helt umulig!

mamma og pappa vet ikke hva de skal gjøre, og det vet ikke jeg heller! De er alt for snille. De lar henne få det akkurat som hun vil, og har nesten ingen grenser.

hun klikker sånn som dette hele tiden, hver dag! Hva kan vi gjøre for å få henne til å slutte? 

Itilleg så har vi katt og hund!! Så hun må slutte med denne skrikinga!!!

Anonymkode: ad7b7...7f1

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså du har en nesten myndig søster som surver å griner over hvilken middag hun får servert?

Dette tror jeg ikke noe på.

Skrevet

Får hun medisiner?

Anonymkode: d816e...470

• Liker 1
Skrevet

...og jeg lurer på hva 15-åringer gjør i dette forumet

Anonymkode: 61a3f...e4c

• Liker 7
Skrevet

En 17 åring som oppfører slik er jo også tydelig vist at dine foreldre har ikke klart å disiplinere henne på riktig måte. Har dere noen gang tatt med henne til spesialister som kan hjelpe, evt tar hun noe medisiner? En i familien er autistisk og vi måtte sende han i sånn senter for autistiske folk, for at han skulle slutte slå og skrike så mye (og nei de kastet ikke han dit, det var det beste for han etter mye refleksjoner og vi besøker han stadig. Han sluttet å slå og skrike så hvert minste ting fordi han får hjelp av profesjonelle folk som tar vare på han. 

Anonymkode: 6e445...0a9

• Liker 4
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...og jeg lurer på hva 15-åringer gjør i dette forumet

Anonymkode: 61a3f...e4c

Jeg lurer på hva du gjør på dette forumet...😒

• Liker 5
Skrevet
41 minutter siden, Perle skrev:

Altså du har en nesten myndig søster som surver å griner over hvilken middag hun får servert?

Dette tror jeg ikke noe på.

Ja, det er sant. Hun griner ikke da, men hun lager et forferdelig bråk!!

• Liker 2
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får hun medisiner?

Ja hun får medisiner.

men vi kan ikke la ADD ta all skylden for hennes oppførsel. Hun er langt verre enn folk med ADD vanligvis er.

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En 17 åring som oppfører slik er jo også tydelig vist at dine foreldre har ikke klart å disiplinere henne på riktig måte. Har dere noen gang tatt med henne til spesialister som kan hjelpe, evt tar hun noe medisiner? En i familien er autistisk og vi måtte sende han i sånn senter for autistiske folk, for at han skulle slutte slå og skrike så mye (og nei de kastet ikke han dit, det var det beste for han etter mye refleksjoner og vi besøker han stadig. Han sluttet å slå og skrike så hvert minste ting fordi han får hjelp av profesjonelle folk som tar vare på han. 

Anonymkode: 6e445...0a9

Det stemmer veldig bra at de ikke har klart å disiplinere henne på riktig måte. De vet ikke hvordan de skal gjøre det. De er alt for snille! De har ingen grenser på henne, og vet ikke hvordan de skal setre grenser.

hvis de sier nei til henne, gjør hun det hun selv vil uansett!

finnes det en plass å sende folk med ADD da?

• Liker 2
Skrevet

Men blir deg ikke dumt å sende henne vekk? Man skal jo aldri bare sende vekk problemene sine, og la noen andre ta seg av dem!

- ts

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men blir deg ikke dumt å sende henne vekk? Man skal jo aldri bare sende vekk problemene sine, og la noen andre ta seg av dem!

- ts

Så du mener man ikke skal sende syke folk til sykehus heller, da?

Skrevet

Hei TS, jeg tror på det du forteller. Søsteren din må lære å klare seg selv istedet for å få alt lagt opp i hendene. Hun er snart myndig! ADD eller ikke, ingen blir bedre av å skjemmes bort på en sånn måte, tvert i mot. Jeg tenker det må finnes noen rådgivere som kan vite hva som er lurt å gjøre her, helsesøster eller lignende. Familievernkontoret i kommunen din kan være et sted. Du kan selv kontakte slike folk om du vil. Skjønner at du blir sliten!

Skrevet

Hva er ADD? Aldri vært bort i noe slikt jeg.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Hun har nok den diagnosen da,så les litt om det? Skjønner at du blir lei,men du? Foreldrene dine gjør nok ikke alt feil vet du.De har jo fått og oppdratt deg også :-)

Skriking er slitsomt å høre på.Forstår godt at du blir lei.

Gjest making.a.mess
Skrevet

Mor di må være strengere. Aldri i verden om jeg hadde flydd på butikken etter noens favorittmat fordi de ikke liker middagen jeg har laget!!!!!

Man har alltids valg:

1)Middagen spises

2) lage seg selv brødskiver

3) være sulten

Hyler og skriker hun så er det ut eller på rommet. Dette er en 17 åring som skal leve livet på egenhånd om noen år. Hvordan skal det være mulig om hun ikke lærer konsekvenser hjemme først? 

Og hun skulle hatt noen plikter, lært seg grunnleggende huslige ting og hatt ansvar slik at hun får nødvendig kunnskap for å engang kunne bo alene. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener man ikke skal sende syke folk til sykehus heller, da?

Ja, for man sender jo folk med add på anstalt. :fnise: Har add selv, har ganske lite å gjøre med å være drittunge egentlig. Man sliter med oppmerksomhet over tid, basicly. 

Ts, her tror jeg bare du får bite tennene sammen og håpe at hun flytter ut snart. Det er jo ikke mange år til du er gammel nok til å forlate redet selv heller.

Anonymkode: bcdc2...92b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er SÅ LEI av disse trådene dine nå... Har du ikke bedre ting å gjøre enn å starte tråder på kvinneguiden om HVER MINSTE TING?

Anonymkode: 69a97...990

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er SÅ LEI av disse trådene dine nå... Har du ikke bedre ting å gjøre enn å starte tråder på kvinneguiden om HVER MINSTE TING?

Anonymkode: 69a97...990

Fortell.

Anonymkode: bcdc2...92b

Skrevet

ADD = Attention Deficit Disorder, dvs. oppmerksomhetssviktsforstyrrelse. Det er en form for ADHD, men uten den velkjente hyperaktiviteten.

Den oppførselen til TS sin søster høres etter min mening mest ut som "bortskjemt prinsesse-syndromet"...mine ord. :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...