AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #1 Del Skrevet 15. februar 2018 Altså jeg er ikke redd for å se noen inn i øynene, men noen ser meg inn i øynene så veldig lenge. Jeg må se vekk av og til selv om vi prater sammen. Er det bare jeg som føler ubehag? For meg er vel problemet at jeg ikke vil være uhøflig, og jeg føler at hvis noen stirrer intenst inn i øynene mine over lengre tid så er det frekt av meg å se bort, fordi de kan virke avvisende. Det skjer ofte når jeg prater med veldig hyggelige mennesker, det er de som holder øyekontakten lengst. Men jeg greier ikke det, jeg blir plutselig så utrolig selvbevisst på øynene mine, fordi den andre personen fokuserer så mye på dem. Anonymkode: 3f50f...c03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 15. februar 2018 #2 Del Skrevet 15. februar 2018 Ja, det er grusomt. Ser instinktivt bort. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #3 Del Skrevet 15. februar 2018 Hvis det er folk jeg kjenner eller er trygge på så bryter jeg så å si aldri øyekontakten. Etter en lang samtale registrerer jeg det og tenker at det kanskje var litt intenst? Hvis det ikke er folk jeg kjenner eller er trygge på så ser jeg ganske fort bort, og bort med jevne mellomrom ja. Anonymkode: 48466...61e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #4 Del Skrevet 15. februar 2018 Samme her. Jeg prøver å tvinge meg selv til å holde øyenkontakten, men det blir for intenst, rett og slett. Så jeg prøver å se på dem når de prater, også ser jeg litt bort når jeg selv prater. Anonymkode: 83c76...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #5 Del Skrevet 15. februar 2018 Folk er forskjellig:) Jeg er bevisst i mine valg om å ikke tolke hver minste lille ting som noe negativt, f.eks. at noen ser bort litt under samtale. Jeg driver med kulturutveksling og det er enorme forskjeller i blikk-kontakt. Føler meg stirret i senk innimellom Men det er jo litt av morroa med kulturutveksling for min del da, at man er forskjellig:) Anonymkode: 964dd...195 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #6 Del Skrevet 15. februar 2018 Det er ikke noe problem med venner eller familie. TS Anonymkode: 3f50f...c03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #7 Del Skrevet 16. februar 2018 På 15.02.2018 den 21.18, toothfairy skrev: Ja, det er grusomt. Ser instinktivt bort. Slike blikk er som regel seksuell trakassering. Dette kan i ytterste konsekvens være straffbart og føre til fengselsstraff, selv om det kan bli vanskelig å få fellende dom da bevisføringen blir problematisk. Anonymkode: a0e8c...f3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 16. februar 2018 #8 Del Skrevet 16. februar 2018 Jeg trodde det var helt naturlig å se bort iblant. Hvis jeg snakker med noen så veksler jeg mellom å se på personen og se litt bort på andre ting rundt meg. Om jeg må tenke litt før jeg svarer så ser jeg også bort. Jeg har heller aldri tenkt at det er negativt at andre gjør det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 16. februar 2018 #9 Del Skrevet 16. februar 2018 Dette vil jeg si er en balansegang. I samtaler bør man holde øyenkontakt, og "speile" det motparten sier vha mimikk og små gester, samtidig som man unngår å stirre intenst. Behagelig, moderat øyenkontakt viser at man vier sin oppmerksomhet til den andre personen, og at man er "til stede" i samtalen. Det er bare bra om man ser litt ned eller til siden innimellom, så lenge det ikke gir inntrykk av at man blir distrahert av andre ting. Det å ta frem mobilen er visst en fristelse stadig færre klarer å motstå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #10 Del Skrevet 16. februar 2018 Ikke generelt, men er en kollega som stirrer meg veldig intenst i øynene og da blir jeg ekstremt forlegen og selvbevisst. Han har sånn penetrerende blikk eller hva man skal si, føler han ser rett gjennom meg. Anonymkode: 1c94f...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 17. februar 2018 #11 Del Skrevet 17. februar 2018 Jeg er kanskje litt rar på det der,men ser nesten på det som en utfordring. Når noen stirrer meg i øynene så stirrer jeg tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #12 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 17.2.2018 den 0.36): Ikke generelt, men er en kollega som stirrer meg veldig intenst i øynene og da blir jeg ekstremt forlegen og selvbevisst. Han har sånn penetrerende blikk eller hva man skal si, føler han ser rett gjennom meg. Anonymkode: 1c94f...930 Hva mener du med å se gjennom? Borte? Anonymkode: 16117...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #13 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 16.2.2018 den 21.58): Slike blikk er som regel seksuell trakassering. Dette kan i ytterste konsekvens være straffbart og føre til fengselsstraff, selv om det kan bli vanskelig å få fellende dom da bevisføringen blir problematisk. Anonymkode: a0e8c...f3c Fengselstraff for blikking,genialt.Da skal hun dama i kassa på kiwi i fengsel. Anonymkode: fb344...f21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå