AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #1 Skrevet 15. februar 2018 Jeg er så miljøbevisst og sparsommelig at jeg nesten tror det er på grensa til lite bra. Jeg liker ikke å shoppe. Jeg ser sjelden noe jeg virkelig liker.. når jeg gjør det, så tenker jeg "har jeg bruk for denne?""hvor lenge går det før jeg blir lei?""er det verdt pengene?" Jeg har opplevd å angre meg etter det var utsolgt, og tenkt at jeg faktisk har bruk for dette. Jeg har en vi terjskke som er 5 år gammel nå, men det er liksom bare en ytterjakke og jeg liker den. Og en høstjakke, men jeg er lei den. Den er ikke slitt, men kommer til å bli det. Har sett en høst/vi terjakke jeg har lyst på nå, som er en annen stil en de parkaene jeg går med, som jeg vil ha, men er så i tvil på hvor lenge jeg vil bruke den før jeg går lei....men den kler meg veldig og koster under 1000 lappen. Sko også...jeg bruker skoene mine til de blir fuktige/får hull. Men det er ikke like kult når venninnene mine går med pene sko eller nye sko, og jeg går der med 1,5 år gamle sko som ikke er like hvite som da jeg kjøpte dem. Jeg har omtrent ikke festsko en gang. Er veldig høy så er ikke så glad i høye heler, men likevel er jeg så sjelden ute at jeg ikke har prioritert pensko. Etter jeg har kjøpt ting så føler jeg meg økonomisk ufornuftig....selv om jeg nok er den som shopper minst i vennegjengen. Anonymkode: 80c88...df9
WubWub Skrevet 15. februar 2018 #2 Skrevet 15. februar 2018 Jeg shopper for et par tusen i måneden. Har boden full av gamle klær som nesten ikke er brukt men ikke f om fretex skal få kloa si i de, jeg driver ikke med veldedighet
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #3 Skrevet 15. februar 2018 Å ha en jakke i minst 5 år og sko i minst 1,5 år er helt normalt. Anonymkode: 5363c...0b9 8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #4 Skrevet 15. februar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så miljøbevisst og sparsommelig at jeg nesten tror det er på grensa til lite bra. Jeg liker ikke å shoppe. Jeg ser sjelden noe jeg virkelig liker.. når jeg gjør det, så tenker jeg "har jeg bruk for denne?""hvor lenge går det før jeg blir lei?""er det verdt pengene?" Jeg har opplevd å angre meg etter det var utsolgt, og tenkt at jeg faktisk har bruk for dette. Jeg har en vi terjskke som er 5 år gammel nå, men det er liksom bare en ytterjakke og jeg liker den. Og en høstjakke, men jeg er lei den. Den er ikke slitt, men kommer til å bli det. Har sett en høst/vi terjakke jeg har lyst på nå, som er en annen stil en de parkaene jeg går med, som jeg vil ha, men er så i tvil på hvor lenge jeg vil bruke den før jeg går lei....men den kler meg veldig og koster under 1000 lappen. Sko også...jeg bruker skoene mine til de blir fuktige/får hull. Men det er ikke like kult når venninnene mine går med pene sko eller nye sko, og jeg går der med 1,5 år gamle sko som ikke er like hvite som da jeg kjøpte dem. Jeg har omtrent ikke festsko en gang. Er veldig høy så er ikke så glad i høye heler, men likevel er jeg så sjelden ute at jeg ikke har prioritert pensko. Etter jeg har kjøpt ting så føler jeg meg økonomisk ufornuftig....selv om jeg nok er den som shopper minst i vennegjengen. Anonymkode: 80c88...df9 Hvis du har penger til det kan du hvertfall kjøpe jakka :-) Anonymkode: a2ca3...ac5
Million Skrevet 15. februar 2018 #5 Skrevet 15. februar 2018 (endret) 32 minutter siden, WubWub skrev: Jeg shopper for et par tusen i måneden. Har boden full av gamle klær som nesten ikke er brukt men ikke f om fretex skal få kloa si i de, jeg driver ikke med veldedighet Og hva er galt med å drive med litt veldedighet nå og da? Det skader ikke å dele sin overflod med de som ikke har noe særlig. Jeg var senest i går ute med en pose med klesplagg og la i Fretex containeren i området her. Noe hadde t.o.m. merkelappen og prislappen på ennå, men jeg visste med meg selv at det aldri kommer til å bli brukt av meg, bomkjøp og likte ikke likevel, så da gir jeg det videre til andre som ikke har så mye. Jeg er vel ute og legger noe i den containeren et par ganger i året, minst. Det synes jeg du burde gjøre også, istedenfor å la klærne ligge og råtne i en bod. For å svare på trådens tema, så har jeg lett for å kjøpe nye klær, selv om jeg prøver å ha shoppe-stopp i noen måneder her og der. Kan bli litt mye. Jeg sparer til et bestemt formål, så jeg prøver å prioritere det. Endret 15. februar 2018 av Million 3
Måbarefåsiat... Skrevet 15. februar 2018 #6 Skrevet 15. februar 2018 35 minutter siden, WubWub said: Jeg shopper for et par tusen i måneden. Har boden full av gamle klær som nesten ikke er brukt men ikke f om fretex skal få kloa si i de, jeg driver ikke med veldedighet Det er jo bare latterlig.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #7 Skrevet 15. februar 2018 1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev: Det er jo bare latterlig. Tror dette bare var trolling. Anonymkode: 80c88...df9 1
applestories Skrevet 15. februar 2018 #8 Skrevet 15. februar 2018 Høres litt ut som meg, men jeg ser ikke på det som "lite bra". Hvorfor bytte vinterjakka annenhvert år, sko før de er slitt? Når jeg finner noe jeg liker virkelig godt og ikke finner noe som kan erstatte det, da blir jeg gående i det samme. Kanskje litt for lenge. Men jeg kjøper da nye ting også, om jeg finner noe jeg liker. Mitt problem er heller at jeg aldri kvitter meg med noe. Alt kan alltids brukes til noe. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå