Gå til innhold

Tror dere uføretrygden kommer i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med den kommer i kveld. Jeg pleier å få det fredag hvis 20. er på søndag, mandag eller tirsdag. 

Anonymkode: fdf51...d09

På et senere tidspunkt enn kl 1535? Jeg trodde at kl 1535 var absolutt siste tidspunkt på dagen for overføringer?

Anonymkode: 4039b...581

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hører noen som heller ikke har fått inn lønn i dag. Det er visst problemer med banken.

Anonymkode: f3440...9f4

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hører noen som heller ikke har fått inn lønn i dag. Det er visst problemer med banken.

Vet du hvilken bank som har problemer?

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å få mellom  kl 22 og 23 på kvelden. Regner med at den kommer i kveld. Har DnB.  

Anonymkode: b482a...c00

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å få mellom  kl 22 og 23 på kvelden. Regner med at den kommer i kveld. Har DnB.  

Anonymkode: b482a...c00

Takk :)

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Vet du hvilken bank som har problemer?

Dnb

• Liker 1
Skrevet (endret)

Google 'nav utbetalingsdatoer 2018' og dere får en fin oversikt over alle datoene, det må da være mye enklere enn å starte tråder hver måned? :jepp:

Endret av Rumle
  • Liker 6
Skrevet

Hvorfor er dere uføre så opphengt i om trygda kommer den 20. eller en dag eller to før?

Jeg ser aldri folk i arbeid sitte slik, og det uavhengig av om de er lavtlønna eller ikke.

Anonymkode: 22ab4...150

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dere uføre så opphengt i om trygda kommer den 20. eller en dag eller to før?

Jeg ser aldri folk i arbeid sitte slik, og det uavhengig av om de er lavtlønna eller ikke.

Fordi de  bruker den opp lenge før nt kommer. Tenk å få 20 blanke penger rett inn på konto hver mnd uten å jobbe en meter. Så luksus. Rart de blåser pengene bort. Fikk jeg 20000 inn hver mnd ville jeg vært rik. 

Anonymkode: 29551...046

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vet om flere som må spørre om lønn på forskudd eller tigger om å låne av familie for de bruker opp pengene før ny lønningsdag. 

bare fordi man er i arbeid så er det ingen automatikk i at man da er økonomisk kyndig eller ansvarlig. ta en titt på luksusfellen

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har noen regninger som jeg ønsker å betale nå, selv om de strengt tatt ikke behøver å betales før den 28.

Skrevet
1 minutt siden, WubWub skrev:

vet om flere som må spørre om lønn på forskudd eller tigger om å låne av familie for de bruker opp pengene før ny lønningsdag. 

bare fordi man er i arbeid så er det ingen automatikk i at man da er økonomisk kyndig eller ansvarlig. ta en titt på luksusfellen

Jo da, sikkert noen av dem også, men ser kun uføre som driver å oppretter tråder her inne om denne utbetalingen.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo da, sikkert noen av dem også, men ser kun uføre som driver å oppretter tråder her inne om denne utbetalingen.

Det skal du ikke være for sikker på. Mange oppretter tråder om uføre for å sette uføre i et dårlig lys...

• Liker 1
Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de  bruker den opp lenge før nt kommer. Tenk å få 20 blanke penger rett inn på konto hver mnd uten å jobbe en meter. Så luksus. Rart de blåser pengene bort. Fikk jeg 20000 inn hver mnd ville jeg vært rik. 

Anonymkode: 29551...046

Har du overhodet ingen utgifter? Boutgifter? All slags livsopphold? Tror du folk flest, og uføre, kan sette 20000 hver måned rett inn på sparekonto?

Endret av Arabella
  • Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har noen regninger som jeg ønsker å betale nå, selv om de strengt tatt ikke behøver å betales før den 28.

Hvorfor legger du ikke bare inn regningene nå i nettbanken til betaling på forfallsdato og lar pengene stå på sparekonto til forfallsdato?

Anonymkode: c5bba...261

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Arabella skrev:

Har du overhodet ingen utgifter? Boutgifter? All slags livsopphold? Tror du folk flest, og uføre, kan sette 20000 hver måned rett inn på sparekonto?

Hun skrev ikke det.

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor legger du ikke bare inn regningene nå i nettbanken til betaling på forfallsdato og lar pengene stå på sparekonto til forfallsdato?

Anonymkode: c5bba...261

Det kunne jeg alltids gjort. Men jeg trives bedre med å gjøre det på min måte :)

Skrevet

:filer:Lei av å vente...

Skrevet
4 hours ago, Rumle said:

Google 'nav utbetalingsdatoer 2018' og dere får en fin oversikt over alle datoene, det må da være mye enklere enn å starte tråder hver måned? :jepp:

4 hours ago, Nicathv said:

https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Kontakt+NAV/Utbetalinger/Utbetalinger/Utbetalingsdatoer%2C+feriepenger+og+skattetrekk?kap=499622

Her har dere informasjon for resten av året. Regner med det ikke kommer flere slike tråder nå...

Jeg skjønner at dette kan bli litt for avansert for dere friske oppegående mennesker å forstå, men her er greia:
Om den 20. kommer på en dag som er rett etter en helligdag får man utbetalingen før helgen, dette kan også gjelde om utbetalingen egentlig skal komme to dager etter en helligdag. Noen ganger kan det være mere praktisk å få utbetalingen noen dager før, f.ex. i går var det trippel-trumf, og hadde jeg fått det i går, hadde jeg gjort storhandelen da. Blant uføre er det så mange som har så lite inntekt at det er umulig å spare noe, så store innkjøp foregår når man har penger. Mens når man alltid har penger på konto (som jeg hadde når jeg jobbet), tenker man lite på dette.

Anonymkode: a663e...f6b

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...