Gå til innhold

Influensa uten feber?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ikke sån helt viktig, men lurer på om det går ann å ha influensa uten feber.

Jeg er syk, ingen spørsmål om det! Men ingen feber.

Typsik influensa minus feber.

Var i Krakow lør-tirs. Våknet opp onsdag morning med litt rusk i halsen, men ikke noe sån veldig spesielt. Jobber nattevakt så var hjemme hele dagen frem til 21.00 (starter 22.00). Jeg ble gradvis verre i halsen, fikk litt hodepine og tok noe paracet før jeg gikk på jobb.

I løpet av natta mer eller mindre forsvant stemmen, og halsen er skikkelg tørr. Kjennes ut som om det er et rivgjern i halsen hver gang jeg puster 😅 (Skikkelig blodsmak i munnen).

Ligger nå i sofaen, hodepine delux! Sår hals, slapp, men ingen feber.

Det utviklet seg utrolig raskt i tillegg til at det føles som influensa. Men ingen feber...

Så lurer bare på om det går ann å ha influensa uten feber? Eller er dette bare en skikkelig forkjølelse? Nesen renner nesten ikke noe, bare bitte litt, et par nys her og der, men er ikke typisk forkjøla. Men øynene renner! 

Er ikke direkte viktig, jeg er syk! Ikke noe spm. om det! Måtte sende en melding til ajefen, forklare at jeg ikke kunne ringe pga. ingen stemme 😅😂 blir godt å legge seg isteden for å gå på jobb i natt! 

Anonymkode: fc80f...d28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at det er influensa hvis du ikke har feber

Anonymkode: fbead...ca6

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke sån helt viktig, men lurer på om det går ann å ha influensa uten feber.

Jeg er syk, ingen spørsmål om det! Men ingen feber.

Typsik influensa minus feber.

Var i Krakow lør-tirs. Våknet opp onsdag morning med litt rusk i halsen, men ikke noe sån veldig spesielt. Jobber nattevakt så var hjemme hele dagen frem til 21.00 (starter 22.00). Jeg ble gradvis verre i halsen, fikk litt hodepine og tok noe paracet før jeg gikk på jobb.

I løpet av natta mer eller mindre forsvant stemmen, og halsen er skikkelg tørr. Kjennes ut som om det er et rivgjern i halsen hver gang jeg puster 😅 (Skikkelig blodsmak i munnen).

Ligger nå i sofaen, hodepine delux! Sår hals, slapp, men ingen feber.

Det utviklet seg utrolig raskt i tillegg til at det føles som influensa. Men ingen feber...

Så lurer bare på om det går ann å ha influensa uten feber? Eller er dette bare en skikkelig forkjølelse? Nesen renner nesten ikke noe, bare bitte litt, et par nys her og der, men er ikke typisk forkjøla. Men øynene renner! 

Er ikke direkte viktig, jeg er syk! Ikke noe spm. om det! Måtte sende en melding til ajefen, forklare at jeg ikke kunne ringe pga. ingen stemme 😅😂 blir godt å legge seg isteden for å gå på jobb i natt! 

Anonymkode: fc80f...d28

Du har en helt ordinær vinterforkjølelse og ingen influensa med de symptomene du ramser opp. 

Anonymkode: 4c434...d95

• Liker 1
Skrevet

Det høres jo ut som en litt kraftig forkjølelse. 

Når man har influensa så er man så syk at det kjennes ut som om man skal dø. 

Anonymkode: 32007...237

Skrevet

Du er nok bare forskjølet,

Anonymkode: 1de5b...dbc

Skrevet

Sier som de andre her, det er nok en forkjølelse. Det kan man ha uten nevneverdig feber. Kjennetegn på influensa er nettopp skikkelig feber, og gjerne en så dårlig almenntilstand at man "tror man nesten dauer" ;-)

Skrevet
5 minutter siden, Million skrev:

Sier som de andre her, det er nok en forkjølelse. Det kan man ha uten nevneverdig feber. Kjennetegn på influensa er nettopp skikkelig feber, og gjerne en så dårlig almenntilstand at man "tror man nesten dauer" ;-)

Skikkelig feber vil jeg ikke akkurat si, 38-40 er vanlig ved influensa. Dessuten kommer det an på person hvor høy tempen blir. Jeg og sønnen har hatt årets H1N1 i år (var hos legen), han hadde «skikkelig» feber, det hadde ikke jeg. Bare rundt 38. Hadde likevel noen dager der jeg bare hadde lyst til å dø, allmenntilstand er sterkeste pekepinn.

Anonymkode: 93e43...19d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skikkelig feber vil jeg ikke akkurat si, 38-40 er vanlig ved influensa. Dessuten kommer det an på person hvor høy tempen blir. Jeg og sønnen har hatt årets H1N1 i år (var hos legen), han hadde «skikkelig» feber, det hadde ikke jeg. Bare rundt 38. Hadde likevel noen dager der jeg bare hadde lyst til å dø, allmenntilstand er sterkeste pekepinn.

Anonymkode: 93e43...19d

Javel. Jeg har ikke hatt så mange influensaer i mitt liv, men de gangene jeg har hatt det, har feberen vært høy. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...