AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #1 Skrevet 15. februar 2018 For 20 år siden arvet jeg et gullsmykke med en gullmedaljong/-mynt på av min bestemor. Jeg mistet den for omlag 17 år siden. Har aldri brukt smykket, så hvordan det ble borte aner jeg ikke. Etter at smykket ble borte har vi totalrenovert huset (som jeg overtok etter mine besteforeldre) uten at vi fant den. Jeg tror ikke det ble stjålet. Klarer noen klarsynte å se hvor smykket befinner seg? Anonymkode: 71c8b...705
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #2 Skrevet 15. februar 2018 det første jeg så var treverk , men så ser jeg at det er mørkt der, har huset kjeller? jeg får opp noe vannsystem rørsystem tror jeg. er en fare for at det er mistet ute i nærheten av vannrør eventuelt vannåre under bakken inn til huset når jeg ser mot huset føler jeg at det kan ligge mot høyre side i jorden. Tror ikke du vil finne det på egenhånd men kanskje om du får hjelp av en bekjent med metalldetektor. Tror forresten bestemoren din vil si deg noe om noe takstein? Noe som har noe med taket og gjøre. har du symaskin? hehe hun nevner det også. Anonymkode: 09832...ca1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #3 Skrevet 15. februar 2018 Sjekk under verandatrappen. Anonymkode: 1da7e...6bb
Karen olsen Skrevet 15. februar 2018 #4 Skrevet 15. februar 2018 En liten boks i en kasse som står plassert i en hylle i noe jeg tror er en kjeller. Jeg tror du la den der med et uhell. Boksen er rød, men kassen den befinner seg i et noe mer uklar, mistenker at det er en pappeske/flytteeske. Godt mulig den et av plast, men da et den firkantet. Hyllen den står i er til venstre når du kommer inn døren og når du står forran hyllen et kassen plassert ganske i midten til venstre av hyllen. Mens jeg skrev dette fikk jeg en merkelig fornemmelse av at kassen er av firkantet plastikk og grå eller lilla, føler det med flytteeske ikke er så sterkt, men kanskje den er relatert til flytteesker pø annet vis.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #5 Skrevet 15. februar 2018 Er ikke klarsynt, men har du sjekket lommene i gamle klær eller i en veske du ikke har brukt på mange år? Anonymkode: 5c7f2...9e4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #6 Skrevet 15. februar 2018 Hvis Annelin på Eksperthjelp kommer tilbake hadde jeg ringt henne. Hun jobber egentlig ikke med forsvunne ting så lat som om du skal spørre om kjærlighet isteden Etter å ha snakket med henne fant jeg nemlig lommeboka mi på et usannsynlig sted som hun beskrev i detalj.... Anonymkode: a0b86...d5e
lizziea Skrevet 15. februar 2018 #7 Skrevet 15. februar 2018 Kanskje noen av dere ser diamantarmbåndet mitt da, sist jeg så det var for 5 år siden og da lå det på toppen av glasskapet her. Lurer på om en liten skjære så sitt snitt
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #8 Skrevet 15. februar 2018 Sjekk bilen Anonymkode: 2cda7...1d7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #9 Skrevet 15. februar 2018 Din venninne stjal det. Hun angrer, men vil ikke gi tilbake. Anonymkode: 6f7ea...b34
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #10 Skrevet 15. februar 2018 Hunden din spiste det. Da den bæsjet dagen etter, skulle du ha plukket opp shiten. Istedenfor lot du bæsjen ligge igjen og noen turgåere fant halskjedet da bæsjen gikk i oppløsning. Moralen: plukk opp etter bikkja di! Anonymkode: b831a...713 7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #11 Skrevet 15. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hunden din spiste det. Da den bæsjet dagen etter, skulle du ha plukket opp shiten. Istedenfor lot du bæsjen ligge igjen og noen turgåere fant halskjedet da bæsjen gikk i oppløsning. Moralen: plukk opp etter bikkja di! Anonymkode: b831a...713 Troll et annet sted. Anonymkode: 6f7ea...b34
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #12 Skrevet 15. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Troll et annet sted. Anonymkode: 6f7ea...b34 Ikke gjør narr av mine fantastiske evner. Det er ikke ok. Anonymkode: b831a...713
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #13 Skrevet 15. februar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Din venninne stjal det. Hun angrer, men vil ikke gi tilbake. Anonymkode: 6f7ea...b34 Troll et annet sted. Anonymkode: b831a...713
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #14 Skrevet 16. februar 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: For 20 år siden arvet jeg et gullsmykke med en gullmedaljong/-mynt på av min bestemor. Jeg mistet den for omlag 17 år siden. Har aldri brukt smykket, så hvordan det ble borte aner jeg ikke. Etter at smykket ble borte har vi totalrenovert huset (som jeg overtok etter mine besteforeldre) uten at vi fant den. Jeg tror ikke det ble stjålet. Klarer noen klarsynte å se hvor smykket befinner seg? Anonymkode: 71c8b...705 I en pose. Anonymkode: 11791...531
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #15 Skrevet 16. februar 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: det første jeg så var treverk , men så ser jeg at det er mørkt der, har huset kjeller? jeg får opp noe vannsystem rørsystem tror jeg. er en fare for at det er mistet ute i nærheten av vannrør eventuelt vannåre under bakken inn til huset når jeg ser mot huset føler jeg at det kan ligge mot høyre side i jorden. Tror ikke du vil finne det på egenhånd men kanskje om du får hjelp av en bekjent med metalldetektor. Tror forresten bestemoren din vil si deg noe om noe takstein? Noe som har noe med taket og gjøre. har du symaskin? hehe hun nevner det også. Anonymkode: 09832...ca1 Vi har tømmerhus og en mørk kjeller under bakken men har vasket rundt der flere ganger uten å ha funnet noe. Har også en symaskin, men ingenting der. Takstein på huset har vi også (altaskifer). Har tenkt på å at vi skulle brukt metalldetektor. Kanskje ungene (som den gang bare var små) fikk tak i det på en måte og dro det med ut for å leke med det. ts Anonymkode: 71c8b...705
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #16 Skrevet 16. februar 2018 20 timer siden, Karen olsen skrev: En liten boks i en kasse som står plassert i en hylle i noe jeg tror er en kjeller. Jeg tror du la den der med et uhell. Boksen er rød, men kassen den befinner seg i et noe mer uklar, mistenker at det er en pappeske/flytteeske. Godt mulig den et av plast, men da et den firkantet. Hyllen den står i er til venstre når du kommer inn døren og når du står forran hyllen et kassen plassert ganske i midten til venstre av hyllen. Mens jeg skrev dette fikk jeg en merkelig fornemmelse av at kassen er av firkantet plastikk og grå eller lilla, føler det med flytteeske ikke er så sterkt, men kanskje den er relatert til flytteesker pø annet vis. Klarer ikke å se hvor dette skulle være. Vi har mange pappesker på kvisten, men ingen står på noen hylle. Kan heller ikke huske at det er noen plastboks i eskene. Anonymkode: 71c8b...705
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #17 Skrevet 16. februar 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hunden din spiste det. Da den bæsjet dagen etter, skulle du ha plukket opp shiten. Istedenfor lot du bæsjen ligge igjen og noen turgåere fant halskjedet da bæsjen gikk i oppløsning. Moralen: plukk opp etter bikkja di! Anonymkode: b831a...713 Har ikke hund! Heller ingen hunder i nabolaget! ts Anonymkode: 71c8b...705
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #18 Skrevet 16. februar 2018 Er du sikker på at den er i huset ditt? Første tanken som slo meg var en sofa. Men usikker på om den er i huset ditt. En sånn hard, gammeldags sofa som ikke har puter, men et grønt, ensfarget brokademønstret trekk i veluraktig stoff (usikker på hva det heter). Lange, snirklete ben. Ser ikke for meg hvordan smykket skal kunne være gjemt under sofaen eller bakom. Kanskje den kan være i nærheten av sofaen, eller at det bare symboliserer at du har mistet den hos noen som har en eldre sofa i huset? Anonymkode: 73f17...2b1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #19 Skrevet 16. februar 2018 Ser det liksom inni veggen? Bak plater dere har malt i lys mosegrønn eller lys pastell rosa. Det er mørk der, det henger??? Ubehandlet tre rundt Anonymkode: d8009...50e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #20 Skrevet 16. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har tømmerhus og en mørk kjeller under bakken men har vasket rundt der flere ganger uten å ha funnet noe. Har også en symaskin, men ingenting der. Takstein på huset har vi også (altaskifer). Har tenkt på å at vi skulle brukt metalldetektor. Kanskje ungene (som den gang bare var små) fikk tak i det på en måte og dro det med ut for å leke med det. ts Anonymkode: 71c8b...705 Det med symaskinen hadde mer med at bestemor liker at du syr å gjøre ! Det synes hun er flott, Taket er også flott synes hun. Lykke til ! Anonymkode: 09832...ca1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå