Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arbeidsløse kvinner er et offer for ondskapsfulle menn som ikke vil gi dem jobb.

Slik blir det ihvertfall framstilt  av en del her på KG.

Anonymkode: 8fc2a...4d3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så enkelt er det nok ikke. 

Men det er en sannhet i at både kvinner og menn helst vil unngå å bli partner med de som er langtids arbeidsløse.

Anonymkode: ececd...aca

• Liker 3
Skrevet

Hva skal man liksom svare her?

• Liker 16
Skrevet

Jeg skjønner ikke at du gidder, trådstarter. Om igjen og om igjen...

Anonymkode: 7aec1...188

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, minikrølla skrev:

Hva skal man liksom svare her?

Få deg en jobb og et liv? 

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, Bakepulver skrev:

Få deg en jobb og et liv? 

Haha, der har du det ja😂

• Liker 2
Skrevet

Jobb er slitsomt. Folk jobber bort livene sine men jeg tenker det er bedre å drive med litt artige ting

• Liker 3
Skrevet (endret)
12 minutter siden, WubWub skrev:

Jobb er slitsomt. Folk jobber bort livene sine men jeg tenker det er bedre å drive med litt artige ting

Jobb er meningsfullt og du er med å bidra til at samfunnet går rundt! 

Jobb gir inntekt til å bruke penger på artige ting i livet. 

Endret av Bakepulver
  • Liker 8
Skrevet
18 minutter siden, WubWub skrev:

Hadde ikke vært mye til sivilisert samfunn om alle tenkte sånn... 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Bakepulver skrev:

Jobb er meningsfullt og du er med å bidra til at samfunnet går rundt! 

Jobb gir inntekt til å bruke penger på artige ting i livet. 

Men hva om du hadde hatt fin inntekt som du kunne brukt på artige ting uten å jobbe ved siden av ? 

• Liker 1
Skrevet

Kvinner vektlegger karriere hos partner, langt høyere enn hva menn gjør.  Menn vektlegger i høyere grad kropp og utseende.

Derfor er det viktigere for kvinner å ha god utseende for å være et godt partneremne, og det er viktigere for menn å gjøre karriere for å være et godt partneremne.

Finnes noen undersøkelser på dette. Fant en nå, dog internasjonal:

• 80 percent of men want a partner with a slender body (vs. 58 percent of women)
  • 92 percent of men say it’s “desirable” or “essential” that their partner is good-looking (vs. 84 percent of women)
  • 97 percent of women want a mate with a steady income (vs. 74 percent of men)
  • 69 percent of women want a partner who has made or will make a lot of money (vs. 47 percent of men)

Kun 3 % av alle kvinner i denne undersøkelsen er ok med en partner uten fast inntekt.

Så dessuten en undersøkelse fra england hvor det sto at kvinner i undersøkelser ofte underrapporterer hvor viktig karriere og lønn hos partner er for dem. De kan si at det ikke er så viktig (fordi det er mest politisk korrekt å si), men når man studerer hvem de foretrekker som partner, så er det gjerne viktigere enn hva de opplyser om.

Anonymkode: 02c23...3c4

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner vektlegger karriere hos partner, langt høyere enn hva menn gjør.  Menn vektlegger i høyere grad kropp og utseende.

Derfor er det viktigere for kvinner å ha god utseende for å være et godt partneremne, og det er viktigere for menn å gjøre karriere for å være et godt partneremne.

• 80 percent of men want a partner with a slender body (vs. 58 percent of women)
  • 92 percent of men say it’s “desirable” or “essential” that their partner is good-looking (vs. 84 percent of women)
  • 69 percent of women want a partner who has made or will make a lot of money (vs. 47 percent of men)

Kun 3 % av alle kvinner i denne undersøkelsen er ok med en partner uten fast inntekt.

Så dessuten en undersøkelse fra england hvor det sto at kvinner i undersøkelser ofte underrapporterer hvor viktig karriere og lønn hos partner er for dem. De kan si at det ikke er så viktig (fordi det er mest politisk korrekt å si), men når man studerer hvem de foretrekker som partner, så er det gjerne viktigere enn hva de opplyser om.

Ja enn om verden bare var så enkel...

Urk. 

:filer:

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, veggteppe said:

Ja enn om verden bare var så enkel...

Urk. 

:filer:

Akkurat så enkel er faktisk verden, at kvinner i større grad vektlegger karriere hos partner, og menn i større grad vektlegger utseende.

Selvfølgelig er det individuelle forskjeller, men nå var det de generelle tendensene jeg uttalte meg om.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat så enkel er faktisk verden, at kvinner i større grad vektlegger karriere hos partner, og menn i større grad vektlegger utseende.

Selvfølgelig er det individuelle forskjeller, men nå var det de generelle tendensene jeg uttalte meg om.

Tviler ikke på at dette stemmer sånn i det store og hele «grove» bildet. Kommentaren var heller at hverken utseendet eller karriere gjør deg til et godt kjæresteemne, selv om det såklart gjør deg mer attraktiv på datingmarkedet, enn om du ikke har disse tingene. :) 

• Liker 5
Skrevet
24 minutter siden, WubWub skrev:

Men hva om du hadde hatt fin inntekt som du kunne brukt på artige ting uten å jobbe ved siden av ? 

Det er ikke slik det fungerer her i livet. Morroa må en betale for selv.

Om jeg skulle surret hjemme og bare gjort artige ting hadde det blitt kjedelig til slutt. 

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor internasjonal og hvor omfattende var denne undersøkelsen? Når, hvor og ikke minst hvordan ble den gjennomført? Hvordan forholder det seg i verdens ganske mange og forskjellige land? Hvordan står det til med "slender body", "good-looks" eller "steady income" hos de spurte selv? Bare nysgjerrig, jeg.

PS. Karriere og "steady income" er ikke nødvendigvis det samme.

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Ichiko skrev:

Hvor internasjonal og hvor omfattende var denne undersøkelsen? Når, hvor og ikke minst hvordan ble den gjennomført? Hvordan forholder det seg i verdens ganske mange og forskjellige land? Hvordan står det til med "slender body", "good-looks" eller "steady income" hos de spurte selv? Bare nysgjerrig, jeg.

Du har rett.

Det er også en forskjell mellom norske, amerikanske og engelske kvinner.

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, veggteppe said:

Tviler ikke på at dette stemmer sånn i det store og hele «grove» bildet. Kommentaren var heller at hverken utseendet eller karriere gjør deg til et godt kjæresteemne, selv om det såklart gjør deg mer attraktiv på datingmarkedet, enn om du ikke har disse tingene. :) 

Da er jeg helt enig!

9 minutter siden, Ichiko said:

Det er sant. Men her var det snakk om arbeidsledighet, og det tenkte jeg relaterte til "steady income", selv om du får noe fra velferdssystemet også som arbeidsledig.

3 minutter siden, Bakepulver said:

Du har rett.

Det er også en forskjell mellom norske, amerikanske og engelske kvinner.

Det er sant. Og jeg tror også at det er mer "overfladisk" i USA enn i Norge. Men jeg ser tendenser til, også her på KG, at prioriteringene norske kvinner og menn har er noe av de samme som i andre land, om ikke i like sterk grad

Karriere og høy lønn er en større fordel for menn på datingmarkedet enn det er for kvinner. 
Og dermed blir det å være arbeidsledig også et større "handikap" for menn enn for kvinner. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
23 minutter siden, Bakepulver skrev:

Det er ikke slik det fungerer her i livet. Morroa må en betale for selv.

Om jeg skulle surret hjemme og bare gjort artige ting hadde det blitt kjedelig til slutt. 

Man trenger jo ikke nødvendigvis være hjemme da. Om man ikke har jobb så har man jo mer tid og anledning til å reise jorden rundt hvor enn man måtte ønske. Det er nok litt mer befriende og berikende enn å støve bort på et kontor

Endret av WubWub
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men jeg ser tendenser til, også her på KG, at prioriteringene norske kvinner og menn har er noe av de samme som i andre land, om ikke i like sterk grad

Karriere og høy lønn er en større fordel for menn på datingmarkedet enn det er for kvinner. 
Og dermed blir det å være arbeidsledig også et større "handikap" for menn enn for kvinner. 

Hvilke andre land? Hva var svaret på det forrige jeg spurte om?

Når det gjelder de to siste setningene, er jeg tilbøyelig til å si meg enig, da det kan se ut til at på "datingmarkedet" søker  kvinner primært en varig partner, mens menn primært søker sex.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...