Gå til innhold

Bør jeg si ifra til barnevakten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns 2 km, hvis det f.eks. er inne på et byggefelt med 30- grense,  er innafor i en spesiell situasjon.  To km med høy fartsgrense er ikke ok. -  Og ja, selvsagt kan ulykker skje ved lav fart også, men de er neppe alvorlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør si fra ja, men på en opplysende og ikke kjeftende måte. 

Hun er bare 19, og visste ikke bedre, så å kjefte blir ikke rett. Men du bør absolutt opplyse, og si at hun ikke kan kjøre med barn uten barnesete. Så om hun skal passe igjen, må hun enten ta buss eller gå med barnet, eller så må hun få låne barnesetet ditt. Har hun ikke sete, kan hun ikke kjøre med barnet. 

Anonymkode: 58710...598

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ditt ansvar å sørge for at barnevakten har det hun trenger for å hente ditt barn. Hvor dum går det an å bli da😳

Anonymkode: deeab...d74

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ditt ansvar å sørge for at barnevakten har det hun trenger for å hente ditt barn. Hvor dum går det an å bli da😳

Anonymkode: deeab...d74

Avtalen var at barnevakten skulle gå med barnet. Kjøringen visste ikke ts noe om på forhånd. 

Anonymkode: 58710...598

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som foreldre har man plikt til å nevne slikt for barnevakt. Men i dette tilfellet når du ikke visste om kjøringen, kunne du selvfølgelig ikke gjort det. 

Som barnevakt har man ansvar for å følge lover og regler. Det er lett å unnskylde med at hun ikke kan dette, og det er forståelig. Men oppegående mennesker spør jo de rundt seg. Jeg har selv slitt med sikringen i bil, og gikk da inn i barnehagen igjen og spurte. 

Jeg er av den mening at sikring skal skje uansett, selv om risikoen er vanvittig lav. Du kan kjøre sakte og forsiktig, men hva andre mennesker er i stand til vet en aldri. 

I dette tilfellet ville jeg ikke sagt noe før neste gang hun skal passe. Da ville jeg spurt barnevakt om det var greit at jeg kom innom og satt et sete i bilen i forkant.

Anonymkode: be439...db7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen har nok bilputer hun kunne lånt. Jeg ville gittbeskjed om at barnet må være forsvarlig festet neste gang. 

Og tilkommentaren om at det kommer ann på hvilken vei vil jeg si nei....en ulykke kan skje overalt... 

Anonymkode: 26473...e2f

Barnehager pleier ikke å ha bilputer så vidt jeg vet. I alle fall har ikke de tre mine barn har gått i hatt det. Med mindre det er en barnehage som har en minibuss eller lignende, de har kanskje som det går an å få låne om det skulle oppstå en situasjon som denne.

Men syns absolutt TS burde gå til anskaffelse av en bilpute barnevakten kan bruke, evnt sette igjen den som blir brukt i ts sin bil.

Anonymkode: 4f599...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nille har bilpute til en 50-lapp hun kan ha liggende i bagasjerommet. Det er sjåførens ansvar å følge trafikkloven. Det var dumt at hun ikke visste om barnesikring. Slik kan det selvsagt ikke fortsette, så da må du selvsagt si det, på en hyggelig måte.

Anonymkode: 8d8e7...72d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2018 den 15.06, AnonymBruker skrev:

Hun skulle hente datteren min (5 år) i barnehagen, men hadde ikke barnebilsete i bilen, så hun satte henne bare i baksetet uten ekstra sete. Dette er vel ikke greit?

Anonymkode: 8ee0f...219

Dette er ditt ansvar, ikke barnevaktens. Du måtte ha satt igjen setet i Bhg så hun kunne ta med når hun hentet ungen din. Husk det til neste gang du.

Anonymkode: 023b4...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ditt ansvar, ikke barnevaktens. Du måtte ha satt igjen setet i Bhg så hun kunne ta med når hun hentet ungen din. Husk det til neste gang du.

Anonymkode: 023b4...a2f

Barnevakten skulle gå hjem med barnet.

Anonymkode: 8d8e7...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...