Gå til innhold

Bør jeg si ifra til barnevakten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun skulle hente datteren min (5 år) i barnehagen, men hadde ikke barnebilsete i bilen, så hun satte henne bare i baksetet uten ekstra sete. Dette er vel ikke greit?

Anonymkode: 8ee0f...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på hvor man bor og hvilken vei man må kjøre på for å komme hjem.

Men en beskjed om at du ønsker at hun bruker sete er grei, men da må gjerne du gjøre sete tilgjengelig.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle barnevakten ha gjort da, mener du? Hvis hun brukte sin egen bil og ikke har egne barn, har hun vel neppe barnebilsete i bilen sin.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen har nok bilputer hun kunne lånt. Jeg ville gittbeskjed om at barnet må være forsvarlig festet neste gang. 

Og tilkommentaren om at det kommer ann på hvilken vei vil jeg si nei....en ulykke kan skje overalt... 

Anonymkode: 26473...e2f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Arabella skrev:

Hva skulle barnevakten ha gjort da, mener du? Hvis hun brukte sin egen bil og ikke har egne barn, har hun vel neppe barnebilsete i bilen sin.

Barnevakten skulle da hvert fall ikke kjørt med en femåring uten barnesikring! Det er jo ikke bare livsfarlig for barnet, men det er jo også ulovlig. 

TS: Det er selvfølgelig ikke greit, og dette må dere jo snakke om. Men hva var egentlig avtalen i utgangspunktet? Som forelder vi jeg jo si at du på forhånd burde forsikre deg om at alle som skal ha med barnet ditt i bil har godkjent barnesete.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du burde vel ha lagt igjen en bilpute i barnehagen...

Anonymkode: afef2...5e2

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må jo skaffe henne et sete da. Du kan ikke forvente at hun har det selv dersom hun ikke har barn. 

Anonymkode: ff872...859

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du lagt igjen barnesete i barnehagen så hun kunne bruke. 

Anonymkode: 13d79...187

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun egne barn? Om hun ikke egne barn så er det jo sannsynlig at hun ikke har et bilsete selv og da burde dere ha tilbudt henne låne et av dere. :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du lagt igjen barnesete i barnehagen så hun kunne bruke. 

Anonymkode: 13d79...187

Hun skulle i utgangspunktet gå med henne hjem, men så ble det så fryktelig dårlig vær at hun tok bilen istedet.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun skulle i utgangspunktet gå med henne hjem, men så ble det så fryktelig dårlig vær at hun tok bilen istedet.

TS

Er det langt til dere? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du vel bare si fra til henne på en ordentlig måte? 

Anonymkode: afef2...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Du snakker om å dytte ansvaret over på barnevakten..  vil DU at barnet skal sitte i barnesete så må DU opplyse om dette og DU må skaffe dette/sørge for at det er tilgjengelig for barnevakten. Eller tenker du hun skulle kjørt innom en barnebutikk, forhørt seg og deretter brukt noen tusenlapper på å kjøpe et sete for deg? 

Jeg har selv kjørt hjem uten barnesete en gang når mannen hadde brukt begge setene i sin bil, ikke satt på plass og jeg kjører til bhg og ser d ikke er sete der. Bhg stenger og altfor langt å gå hjem, gubben er langt vekk. Da er alternativene få med mindre det selges bilputer i nærheten og det gjorde det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er hverken greit eller lovlig. Jeg ville sagt i fra. Hvis det er fare for at dette skjer igjen ville jeg hatt en bilstol/beltestol/pute liggende hos barnevakt eller lagt igjen i barnehagen den aktuelle dagen.

Endret av Arkana
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SesameStreet skrev:

Er det langt til dere? :) 

Ca 2km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mrs.Purdey skrev:

vil DU at barnet skal sitte i barnesete så må DU opplyse om dette og DU må skaffe dette/sørge for at det er tilgjengelig for barnevakten.

Mener du virkelig at det skal være nødvendig å opplyse om at man ikke ønsker at de skal gjøre noe som faktisk er ulovlig? :klo:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør sørge for at barnevakten har tilgang på barnesete/bilpute. Sånne situasjoner kan jo oppstå, og jeg skjønner jo at barnevakten ikke alltid hatt mulighet til å gå hjem med barnet. Jeg ville ha gitt barnevakten en bilpute og sagt at den kan være hos henne sånn at hun kan bruke den til neste gang hun må hente barnet med bil uten at det er avtalt på forhånd. 

Anonymkode: f8ebb...8df

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Arkana skrev:

Mener du virkelig at det skal være nødvendig å opplyse om at man ikke ønsker at de skal gjøre noe som faktisk er ulovlig? :klo:

Er jo ikke sikkert barnevakten er klar over dette! Jeg kan ikke huske å hatt så mye om barnesikring i bil da jeg kjørte opp i alle fall... 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ca 2km

Det er jo langt med en 5-åring hvis det er dårlig vær. Har dere en ekstra bilpute som du kan legge igjen i barnehagen? :)  Evt. er det mulig å fremskaffe en? Du kan jo si i fra til henne at du ikke syns det er greit, at du forventer at det ikke skjer igjen og at dere låner henne en bilpute? :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke sikkert barnevakten er klar over dette! Jeg kan ikke huske å hatt så mye om barnesikring i bil da jeg kjørte opp i alle fall... 

Alle vet at barn skal sikres i bil. Alle vet kanskje ikke akkurat hvordan de skal sikres, men da er det naturlig at man sjekker på forhånd. Bilfører har ansvar for at alle mindreårige i bilen er tilstrekkelig sikret. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...