AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #1 Skrevet 15. februar 2018 Er det noen er som har vært på interrail i Italia? Bestilte dere hotell underveis eller før dere reiste, hvilke steder besøkte dere, hvor lenge reiste dere og hva hadde dere i budsjett? Anonymkode: f4ff2...dfa
Gjest Overrasket Skrevet 15. februar 2018 #2 Skrevet 15. februar 2018 (endret) Jeg pleier å bestille billetter til høyhastighetstog lenge i forveien (ca 6 uker før eller mer), fordi de ofte har gode tilbud. Intercitytog og lokaltog koster mer eller mindre det samme uansett, så det kan man ta på sparket. Hotell bestiller jeg litt sånn når det passer seg, ofter underveis. Noen ganger kan man også finne overnatting etter å ha kommet frem til det neste stedet. Det finnes to togtilbydere, Trenitalia og Italo. Jeg bare pleier å velge det billigste per strekning. Flixbus har også mange linjer i Italia. Endret 15. februar 2018 av Overrasket
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #3 Skrevet 16. februar 2018 17 timer siden, Overrasket skrev: Jeg pleier å bestille billetter til høyhastighetstog lenge i forveien (ca 6 uker før eller mer), fordi de ofte har gode tilbud. Intercitytog og lokaltog koster mer eller mindre det samme uansett, så det kan man ta på sparket. Hotell bestiller jeg litt sånn når det passer seg, ofter underveis. Noen ganger kan man også finne overnatting etter å ha kommet frem til det neste stedet. Det finnes to togtilbydere, Trenitalia og Italo. Jeg bare pleier å velge det billigste per strekning. Flixbus har også mange linjer i Italia. Takk for svar! Hvordan har standaren på hotellene vært? Og ca hvor mye har du betalt for hele ferien? Anonymkode: f4ff2...dfa
Gjest Overrasket Skrevet 16. februar 2018 #4 Skrevet 16. februar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar! Hvordan har standaren på hotellene vært? Og ca hvor mye har du betalt for hele ferien? Anonymkode: f4ff2...dfa Jeg aner rett og slett ikke hvordan jeg skal bryte ned kostnaden til å bli logisk for en uke eller to uker eller hvor lang tid du tenker deg. Kanskje du kan si meg ca. budsjett som du håper å ha, og jeg kan prøve å beregne hvor lang tid det bør rekke for. En togbillett mellom store byer som Firenze og Roma koster fra 11 euro (men kan bli veldig mye dyrere nærmere avreisedagen). Lokaltoget mellom mindre byer koster fra 4-5-6 euro. En bussreise kan koste fra 7-8-9 euro. Som regel trives jeg best med å bo på helt ordinære hotell, men det hender jeg også koster på meg luksus. I alle hotellkategoriene har jeg alltid vært veldig fonøyd. Jeg bruker også AirBnB mye, fordi jeg ofte har behov for alt det en leilighet tilbyr (kontorplass, kjøkkenplass, oppholdsrom osv). Man kan dra med tog over hele Italia, men det fungerer best fra Roma og nordover, samt mellom Roma og Salerno. Lenger sør går det tog, men man må være litt eventyrlysten og veldig fleksibel som person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå