AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #1 Skrevet 15. februar 2018 Flere som har møtt den store kjærligheten brått og opplever forholdet seriøst og varig allerede etter en uke? Planlegger å flytte sammen og har nå funnet ut at barnet skal introduseres for ny partner. Når dette skjer er det gått tre uker siden de voksnes første treff. Er dette greit? Barnet er 11 år hvis det er av betydning Anonymkode: 80f02...a02
Gjest O.G. Skrevet 15. februar 2018 #2 Skrevet 15. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Flere som har møtt den store kjærligheten brått og opplever forholdet seriøst og varig allerede etter en uke? Planlegger å flytte sammen og har nå funnet ut at barnet skal introduseres for ny partner. Når dette skjer er det gått tre uker siden de voksnes første treff. Er dette greit? Barnet er 11 år hvis det er av betydning Anonymkode: 80f02...a02 Hjelpes, det der er nok for hurtig ja.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #3 Skrevet 15. februar 2018 Nei, nei og atter nei!!! Anonymkode: 53833...026 14
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #5 Skrevet 15. februar 2018 Takk for innspill. Fint med noen begrunnelser også hvis dere har det. Anonymkode: 80f02...a02
Gjest O.G. Skrevet 15. februar 2018 #6 Skrevet 15. februar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for innspill. Fint med noen begrunnelser også hvis dere har det. Anonymkode: 80f02...a02 For tidlig
Gravity Skrevet 15. februar 2018 #7 Skrevet 15. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for innspill. Fint med noen begrunnelser også hvis dere har det. Anonymkode: 80f02...a02 Greit. 18 minutter siden, AnonymBruker said: Flere som har møtt den store kjærligheten brått og opplever forholdet seriøst og varig allerede etter en uke? Planlegger å flytte sammen og har nå funnet ut at barnet skal introduseres for ny partner. Når dette skjer er det gått tre uker siden de voksnes første treff. Er dette greit? Barnet er 11 år hvis det er av betydning Anonymkode: 80f02...a02 a) Hvis du allerede har vært gjennom et brudd (gitt at du har et barn på 11 år), så burde du være fornuftig og erfaren nok til å tenke at "den store kjærligheten" ikke oppstår "brått" og at forholdet ikke blir "seriøst og varig" etter en uke. Dette høres jo helt vilt ut. b) Man planlegger ikke å flytte sammen etter bare en uke når man allerede har vært gjennom et samlivsbrudd og man har BARN som man først og fremst skal ta hensyn til. Hva med å være kjærester et års tid først? Igjen, dette høres helt vilt ut. Er du litt rusa på nyforelskelse og orgasmer? c) Det er helt unødvendig å dra barnet inn i din ville forelskelse etter bare tre uker. Igjen - har du ikke vært gjennom samlivsbrudd før? Dere bør være kjærester en stund først, for å se om det fungerer - SÅ kan du introdusere ham til barnet ditt. d) Alderen til barnet har ikke så stor betydning - men et såpass stort barn forstår veldig mye, og vil gjøre seg en god del tanker når mamma kommer med ny kjæreste. Det bør derfor være ganske sannsynlig at det blir en varig relasjon, før barnet trenger å involveres. 16
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #8 Skrevet 15. februar 2018 Akkurat nå, Gravity skrev: Greit. a) Hvis du allerede har vært gjennom et brudd (gitt at du har et barn på 11 år), så burde du være fornuftig og erfaren nok til å tenke at "den store kjærligheten" ikke oppstår "brått" og at forholdet ikke blir "seriøst og varig" etter en uke. Dette høres jo helt vilt ut. b) Man planlegger ikke å flytte sammen etter bare en uke når man allerede har vært gjennom et samlivsbrudd og man har BARN som man først og fremst skal ta hensyn til. Hva med å være kjærester et års tid først? Igjen, dette høres helt vilt ut. Er du litt rusa på nyforelskelse og orgasmer? c) Det er helt unødvendig å dra barnet inn i din ville forelskelse etter bare tre uker. Igjen - har du ikke vært gjennom samlivsbrudd før? Dere bør være kjærester en stund først, for å se om det fungerer - SÅ kan du introdusere ham til barnet ditt. d) Alderen til barnet har ikke så stor betydning - men et såpass stort barn forstår veldig mye, og vil gjøre seg en god del tanker når mamma kommer med ny kjæreste. Det bør derfor være ganske sannsynlig at det blir en varig relasjon, før barnet trenger å involveres. Jeg stilte spørmålet helt nøytralt for å få ærlige svar tilbake. Til info er det ikke meg som er nyforelsket, blendet av nyforelskelse og orgasmer, men eksen. Jeg har allerede sagt at jeg er dypt uenig i å introdusere barnet (mitt/vårt) så tidlig, men jeg har tydeligvis ingenting jeg skulle ha sagt. Mener akkurat det samme som deg. Uansett hvor bra ting virker nå er det umulig å forutsi hvordan dette vil gå fremover. De kjenner hverandre ikke! Hvis dette virkelig er så fantastisk bra og varig kommer det da nok av tid og muligheter for å introdusere barnet senere. Jeg kommer ingen vei og er helt i sjokk. Utgangspunktet mitt var at dette skulle være kjempebra og at jeg skulle gjøre mitt ytterste for å tilrettelegge for gode relasjoner mellom så vel meg selv som barnet i.f.t. ny partner. Nå kjenner jeg at jeg har mistet såpass mye respekt både for eksen og denne nye som jeg aldri har møtt. Synes det virker ganske ustabilt og nærmest manisk å rushe inn i noe så raskt. Har aldri hørt om liknende før. Godt å høre at flere reagerer med vantro. Anonymkode: 80f02...a02 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #9 Skrevet 15. februar 2018 For tidlig... Dere har nok av tid og burde ikke stresse. Tre uker er ingenting. Jeg har møtt minste jenta som daten min har. Hu er ett år. Men bare korte besøk. Vi har holdt sammen i to måneder nå. Hu på seks vil det ta noen måneder til før det skjer. Fordi det er egoistisk av oss voksne å blande barn inn så fort. Hvertfall når de har en mening om det og kan uttrykke hva de selv føler. Han har heller ikke møtt min gutt på fem. Leste på slutten at det er din eks og han burde forstå såpass. Anonymkode: 2ab73...abd 1
Ella Grisella Skrevet 15. februar 2018 #10 Skrevet 15. februar 2018 Nei!:( kjenner flere som har introdusert partner med en gang, byttet partner og introdusert med en gang. I det verste tilfellet 4 forhold på 1 år det de i 2 av forholdene var på ferier sammen og sov stort sett hos hverandre, i et av forholdene flyttet hun inn hos han etter et par uker, og i det siste forholdet kjøpte de leilighet sammen etter 1 mnd. Så utrolig egoistisk overfor barna:( jeg lurer på hva de tenker når de holder på sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #11 Skrevet 15. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For tidlig... Dere har nok av tid og burde ikke stresse. Tre uker er ingenting. Jeg har møtt minste jenta som daten min har. Hu er ett år. Men bare korte besøk. Vi har holdt sammen i to måneder nå. Hu på seks vil det ta noen måneder til før det skjer. Fordi det er egoistisk av oss voksne å blande barn inn så fort. Hvertfall når de har en mening om det og kan uttrykke hva de selv føler. Han har heller ikke møtt min gutt på fem. Leste på slutten at det er din eks og han burde forstå såpass. Anonymkode: 2ab73...abd Er så enig, men eksen forstår dessverre ikke såpass og det overrasker meg stort! Føler dette ødelegger mye for min oppfatning av denne nye som jeg ikke kjenner, noe som også er veldig synd. Kjenner jeg er så sinna nå på begge to! Anonymkode: 80f02...a02 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #12 Skrevet 15. februar 2018 6 minutter siden, Ella Grisella skrev: Nei!:( kjenner flere som har introdusert partner med en gang, byttet partner og introdusert med en gang. I det verste tilfellet 4 forhold på 1 år det de i 2 av forholdene var på ferier sammen og sov stort sett hos hverandre, i et av forholdene flyttet hun inn hos han etter et par uker, og i det siste forholdet kjøpte de leilighet sammen etter 1 mnd. Så utrolig egoistisk overfor barna:( jeg lurer på hva de tenker når de holder på sånn. Egoistisk er så absolutt ordet. Og veldig trist for barna. Er jo mulig eksen har møtt Drømmedama med stor D og at dette virkelig varer, men synes likevel de bør gi det tid før barnet introduseres. Anonymkode: 80f02...a02 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #13 Skrevet 15. februar 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere som har møtt den store kjærligheten brått og opplever forholdet seriøst og varig allerede etter en uke? Planlegger å flytte sammen og har nå funnet ut at barnet skal introduseres for ny partner. Når dette skjer er det gått tre uker siden de voksnes første treff. Er dette greit? Barnet er 11 år hvis det er av betydning Anonymkode: 80f02...a02 Herregud. Skulke tro det var Hu fra fra Sørumsand. Nei. Barn trenger tid. Det trenger de voksne også. Du vet ikke hvordan han er før du setter ned fra den rosa skyen, og kåtskapen har lagt seg. Når du finner sur sokker, han ikke er som du vil ha han. Hvordan vet du at det et den store kjærligheten etter tre uker? Du har jo møtt kjærligheten før...du har jo barn. Anonymkode: 5d901...351 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #14 Skrevet 15. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud. Skulke tro det var Hu fra fra Sørumsand. Nei. Barn trenger tid. Det trenger de voksne også. Du vet ikke hvordan han er før du setter ned fra den rosa skyen, og kåtskapen har lagt seg. Når du finner sur sokker, han ikke er som du vil ha han. Hvordan vet du at det et den store kjærligheten etter tre uker? Du har jo møtt kjærligheten før...du har jo barn. Anonymkode: 5d901...351 Det er ikke så mange innlegg i denne tråden. Fint om du hadde lest litt videre ;-) Anonymkode: 80f02...a02 4
Gravity Skrevet 15. februar 2018 #15 Skrevet 15. februar 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg stilte spørmålet helt nøytralt for å få ærlige svar tilbake. Til info er det ikke meg som er nyforelsket, blendet av nyforelskelse og orgasmer, men eksen. Jeg har allerede sagt at jeg er dypt uenig i å introdusere barnet (mitt/vårt) så tidlig, men jeg har tydeligvis ingenting jeg skulle ha sagt. Mener akkurat det samme som deg. Uansett hvor bra ting virker nå er det umulig å forutsi hvordan dette vil gå fremover. De kjenner hverandre ikke! Hvis dette virkelig er så fantastisk bra og varig kommer det da nok av tid og muligheter for å introdusere barnet senere. Jeg kommer ingen vei og er helt i sjokk. Utgangspunktet mitt var at dette skulle være kjempebra og at jeg skulle gjøre mitt ytterste for å tilrettelegge for gode relasjoner mellom så vel meg selv som barnet i.f.t. ny partner. Nå kjenner jeg at jeg har mistet såpass mye respekt både for eksen og denne nye som jeg aldri har møtt. Synes det virker ganske ustabilt og nærmest manisk å rushe inn i noe så raskt. Har aldri hørt om liknende før. Godt å høre at flere reagerer med vantro. Anonymkode: 80f02...a02 Snedig plot twist . Men for en kjip situasjon! Trist for barnet deres dersom dette skal bli pappas mønster framover.....
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #16 Skrevet 15. februar 2018 13 minutter siden, Gravity skrev: Snedig plot twist . Men for en kjip situasjon! Trist for barnet deres dersom dette skal bli pappas mønster framover..... Utrolig kjipt! Vi har hatt godt samarbeid og vært venner etter at det ble slutt. Akkurat nå føler jeg meg så overkjørt og kjenner på et enormt sinne. Usikker på om jeg klarer å forholde meg til eksen på samme måte som før. Nå føles jeg at de begge kan dra et visst sted, men helst uten å dra med seg barnet. Og dersom ting virker bra fremover og det faktisk forblir disse to for fremtiden vil jeg neppe klare å respektere og anerkjenne det som seriøst uansett. Dette er så utrolig dårlig utgangspunkt for videre godt samarbeid og vennskap. Skuffa og sint nå altså Anonymkode: 80f02...a02
Jubatus Skrevet 15. februar 2018 #17 Skrevet 15. februar 2018 Når foreldre går fra hverandre oppleves det ofte som en stor sorg for de barna som er involvert. Selv om det følelsesmessig kan være beintøft også for de voksne partene er det likvel på flere måter enklere for dem å forholde seg til et samlivsbrudd. Voksne mennesker har(stort sett)bedre forutsetninger for å forstå hva som skjer, og er kanskje også mer forberedt på et brudd enn det barnet er. Denne sorgen bør barnet få lov til å bearbeide før ny partner introduseres, og det kan ta lang tid.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #18 Skrevet 15. februar 2018 Jeg gjorde det med mitt barn. Barnet mitt var da 13 år. Og jeg hadde vært alene i 10 år uten kjæreste. Har alltid hatt mange venner av motsatt kjønn, og at en gammel kompis stakk innom på kaffe var ingen big deal, men vanlig hos oss. Derfor var det heller ikke rart å møte nye mennesker, eller at jeg hadde besøk av andre voksne. Både venninner og kompiser kom jo innom et par ganger i uken, har alltid vært sosial på den måten Barnet etterspurte jo ofte at jeg skulle få meg kjæreste, og mente jeg burde date mer. Da ble det naturlig å fortelle at jeg hadde vært på en date, og at han kom innom et par uker senere for en kaffekopp selv om hun var hjemme. Ingen seriøs "introduksjon", bare hei og ha det. Det er viktig for meg at barnet liker den jeg velger å få som kjæreste, før vi faktisk blir seriøse. Liker ikke barnet mitt den aktuelle, så hadde vi avsluttet og ikke gått videre Nå har vi vurdert å flytte sammen, og barnet har hele tiden visst at det har siste ordet. Jeg ville aldri dratt noen inn i huset om barnet ikke var komfortabel med det. Heldigvis jublet hun og ville gjerne at vi skulle flytte sammen Anonymkode: 30066...5b7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #19 Skrevet 15. februar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Flere som har møtt den store kjærligheten brått og opplever forholdet seriøst og varig allerede etter en uke? Planlegger å flytte sammen og har nå funnet ut at barnet skal introduseres for ny partner. Når dette skjer er det gått tre uker siden de voksnes første treff. Er dette greit? Barnet er 11 år hvis det er av betydning Anonymkode: 80f02...a02 Det her er såpass tidlig og ting har gått såpass fort at du bør ta et skritt tilbake og se dette forholdet mer klart. Det er mulig at dette er den store kjærligheten for dere begge, men det kan og være at du er så forelsket nå at du ikke får med deg varseltegnene. Du rekker ikke å bli kjent med et annet menneske på en uke, eller tre uker for den saks skyld. Også vurderer du å flytte denne fremmede mannen inn hos barnet ditt. Ikke vær sprø, ro ned farta og nyt forelskelsen og bruk tiden på å bli kjent med hverandre. Generelt synes jeg foreldre bør ta ting roligere og være mer forsiktige med valg av partner, enn de som ikke har barn. Nettopp fordi det da går utover en uskyldig part. Anonymkode: 310fe...199
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #20 Skrevet 15. februar 2018 Jeg gjorde det 😊 Yngste var 11 år da jeg møtte mitt livs kjærlighet. Gikk så fint atte 😊 Anonymkode: 00530...93b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå