Hot mess Skrevet 15. februar 2018 #1 Skrevet 15. februar 2018 Jeg kjøpte torsketunger fra ferskvare-fiskedisk i dag, og kjøpte både nok til middagen jeg planlegger i morgen, og en til. Jeg hadde tenkt å spørre hun i disken om de kunne fryses uten problemer, men glemte det. Når jeg nå kom hjem fra butikken og så på pakkene står det "spør betjening" i feltet for holdbarhet på begge. Er det noen her som kan svare på hvor lenge den som skal spises snart holder (greit i kjøleskap til fredags kveld?), og hvordan den andre pakken best oppbevares/om den er like god etter å ha blitt frosset en ukes tid?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #2 Skrevet 15. februar 2018 Vil tro den holder fint om du skal spise tungene i morgen. Tunger kan fint fryses. Anonymkode: dfdd8...62e 1
Stallo Skrevet 15. februar 2018 #3 Skrevet 15. februar 2018 Heldiggris! Kommer jeg over torsketunger, så kjøpes det inn flere kilo om gangen. Pakker dem i fryseposer (i passelige middagsporsjoner) og har hatt dem 3-4 måneder i fryseren uten at de har tatt skade av det. Tiner middagen i kjøleskapet eller på benken - alt etter hvor god tid jeg har. Jeg ville ikke hatt problemer med å ha dagens innkjøp i kjøleskap til i morgen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå