boblevann Skrevet 15. februar 2018 #1 Skrevet 15. februar 2018 Hei! Har et vitrineskap på kjøkkenet som trenger litt omsorg. Det er veldig slitt. Er per tid ubehandlet tre, og trehvitt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det, er det noen som har tips? Jeg lurer litt på å beise det lyst, men vet ikke om det blir fint... Er ikke sikker på hvilke materiale det er, men det er ikke typisk eik f.eks. Er mer orange-brun på farge. Alternativet er å male det, men hvilke farge? Kjøkkenet er Ikea Bodbyn grå, så ganske mørkt grå. Gulvet er lyst grått og veggene er hvite. Skal jeg male skapet grått også? Vanskelig å matche fargen på kjøkkeninnredningen. Hvitt er det kjedeligste jeg vet, hater hvite møbler Har vært inne på tanken om noe spenstig som grønn eller blå, men blir man fort lei slike møbler? Tips mottas med stor takk :D
minikrølla Skrevet 15. februar 2018 #2 Skrevet 15. februar 2018 En sikker slager er vel og rett og slett bare male det hvitt Da passer det jo til allt og forblir tidløst
minikrølla Skrevet 15. februar 2018 #3 Skrevet 15. februar 2018 Oisann, her var jeg litt rask ser jeg. Liker ikke hvite møbler du. Kanskje du kunne prøvd m en annen grånyanse enn resten av kjøkkenet? 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #4 Skrevet 15. februar 2018 1 time siden, boblevann skrev: Hei! Har et vitrineskap på kjøkkenet som trenger litt omsorg. Det er veldig slitt. Er per tid ubehandlet tre, og trehvitt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det, er det noen som har tips? Jeg lurer litt på å beise det lyst, men vet ikke om det blir fint... Er ikke sikker på hvilke materiale det er, men det er ikke typisk eik f.eks. Er mer orange-brun på farge. Alternativet er å male det, men hvilke farge? Kjøkkenet er Ikea Bodbyn grå, så ganske mørkt grå. Gulvet er lyst grått og veggene er hvite. Skal jeg male skapet grått også? Vanskelig å matche fargen på kjøkkeninnredningen. Hvitt er det kjedeligste jeg vet, hater hvite møbler Har vært inne på tanken om noe spenstig som grønn eller blå, men blir man fort lei slike møbler? Tips mottas med stor takk :D Du kan ta med en skuffefront/skuff eller en skapdør til fargehandelen, så måler de ut fargen så du får nøyaktig samme gråfarge som på kjøkkeninnredningen din. Vi har gjort det, og det ble veldig fint. Anonymkode: 1b4d7...f19
boblevann Skrevet 15. februar 2018 Forfatter #5 Skrevet 15. februar 2018 3 timer siden, minikrølla skrev: Oisann, her var jeg litt rask ser jeg. Liker ikke hvite møbler du. Kanskje du kunne prøvd m en annen grånyanse enn resten av kjøkkenet? Mja, nei er ikke noe glad i hvitt. Er veldig lei av det. Første leiligheten jeg hadde malte jeg helt hvit, alle møbler var hvite og alt var hvitt. Det ble ordentlig sterilt, kaldt og ukoselig - og ikke minst: ble drittlei hvitt Liker at tingene har sjel, og synes hvite møbler forsvinner veldig inntil hvite vegger.. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan ta med en skuffefront/skuff eller en skapdør til fargehandelen, så måler de ut fargen så du får nøyaktig samme gråfarge som på kjøkkeninnredningen din. Vi har gjort det, og det ble veldig fint. Anonymkode: 1b4d7...f19 Takk for svar! Visste ikke at det var mulig.
Vernis Skrevet 15. februar 2018 #6 Skrevet 15. februar 2018 Hos ikea kan du få fargekoden til kjøkenet, slik at fargehandelen kan blande den samme til deg. Men jeg heier på tanken om å male i en farge som skiller seg ut. Min erfaring er at man ikke blir lei det man virkelig liker. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #7 Skrevet 16. februar 2018 Hvis du har lyst å prøve en farge på skapet så anbefaler jeg å kjøpe en liten boks og prøve kanskje på skapsiden? Du må finne en farge som både går til grått og hvitt, og som du kan leve med lenge. Blått eller grønt høres fint ut, synes jeg. Et vitrineskap er en del arbeid å male, har malt noen så det vet jeg. Så jeg ville vært helt sikker på mitt valg før jeg begynte å male. Vi valgte samme farge som innredningen (helt lys) fordi vi har en ganske mørk farge på veggene. I vårt tilfelle ble det veldig vellykket. Anonymkode: 1b4d7...f19
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #8 Skrevet 16. februar 2018 Ville malt det i en grønn eller blåfarge som matchet kjøkkenet. Å ha alt i grått blir fort fargeløst. Anonymkode: 18916...492 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå