AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #1 Skrevet 15. februar 2018 Har sett litt på et hus jeg synes er fint. Det har alt jeg ser etter: nok soverom, fin hage, ligger usjenert til, gåavstand til jobb, buss like ved, nær butikk og skoler/barnehager. Det lå til salgs i høst også, men ble ikke solgt. Det var visning for et par uker siden og jeg trodde det ble solgt da, men ser nå på finn at det ikke er solgt. Det var noen som la inn bud, det siste på 300 000kr under takst. Nå har ikke jeg sett på huset selv, men lurer på om det er ok å ringe/sende melding til megler og høre om huset ikke ble solgt pga. selger ikke ville selge under takst og hva evt. selger er villig til å selge det for? Og deretter spørre om evt. visning? Anonymkode: d9e28...241
Gjest Cocosa Skrevet 15. februar 2018 #2 Skrevet 15. februar 2018 Prisantydningen på et hus er det selger minimum vil ha. Om boligen ligger veldig lenge ute, kan det hende selger går med på en lavere sum. Ville heller lagt inn et bud og evt få et motbud.
pressplay Skrevet 15. februar 2018 #3 Skrevet 15. februar 2018 Prisantydning er bare veiledende pris. Det skal være den prisen selger er villig til å selge for. Det er helt innenfor å by under dette og det er mulig at selger vil gå med på det gitt omstendighetene. Det er helt greit å ringe megler og spørre, men han vil nok ikke oppgi hva som er minimum for selger, det ville vært rart salgstaktisk sett. Privat visning er sikkert mulig å arrangere. 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #4 Skrevet 15. februar 2018 Du kan selvsagt ringe, men megler kommer til å fortelle deg at minstepris er lik prisantydningen. Det ville være svært dårlig meglerskikk å gjøre noe annet, uansett om det er sannheten eller ikke. Jeg ville heller lagt inn et bud og da fått et motbud Anonymkode: dec82...6fb 11
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #5 Skrevet 15. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan selvsagt ringe, men megler kommer til å fortelle deg at minstepris er lik prisantydningen. Det ville være svært dårlig meglerskikk å gjøre noe annet, uansett om det er sannheten eller ikke. Jeg ville heller lagt inn et bud og da fått et motbud Anonymkode: dec82...6fb Jepp Vær bare klar over at du nødvendigvis ikke automatisk får et motbud. Det kan godt tenkes du bare får beskjed om at budet ikke er akseptert. Da bør du konkret spørre om et motbud. Anonymkode: ccc49...917 1
boblevann Skrevet 15. februar 2018 #6 Skrevet 15. februar 2018 Du kan endelig prøve, men du får ikke noe realt svar. Det er jo veldig motstridende for megler å si f.eks. at selger aksepterer 500.000 under takst De ønsker jo å få mest mulig penger - både selger og megler. Er bedre å bare legge inn et bud på det du kan gi, og så se om det blir akseptert. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #7 Skrevet 15. februar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har sett litt på et hus jeg synes er fint. Det har alt jeg ser etter: nok soverom, fin hage, ligger usjenert til, gåavstand til jobb, buss like ved, nær butikk og skoler/barnehager. Det lå til salgs i høst også, men ble ikke solgt. Det var visning for et par uker siden og jeg trodde det ble solgt da, men ser nå på finn at det ikke er solgt. Det var noen som la inn bud, det siste på 300 000kr under takst. Nå har ikke jeg sett på huset selv, men lurer på om det er ok å ringe/sende melding til megler og høre om huset ikke ble solgt pga. selger ikke ville selge under takst og hva evt. selger er villig til å selge det for? Og deretter spørre om evt. visning? Anonymkode: d9e28...241 Du kan fint spørre, men det er en uhyre dårlig taktikk om du tenker å gå videre for å kjøpe huset. Anonymkode: 2356f...27c 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #8 Skrevet 16. februar 2018 Jeg ville snakket litt ekstra med megler, forhørt meg om detaljer ved huset og vist veldig interesse. Så ville jeg sagt at jeg muligens vil komme tilbake med et bud. Megler vil overbringe beskjeden til selger, som sannsynligvis er veldig gira på å få solgt nå, etter lang tid på markedet. Gi et bud på kanskje 200000 under, da skjønner selger at det med 300000 under kanskje ikke var helt feil, og blir glad for 100K ekstra. Kanskje vil selger prøve å forhandle litt, noe du bør legge inn i planene dine. Vis at du er veldig interessert, men ikke har ræva full av penger. Så spørs det hvor nøden selger er på å få solgt. Anonymkode: ddc43...e5c 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #9 Skrevet 18. februar 2018 På 15.2.2018 den 13.20, AnonymBruker skrev: Har sett litt på et hus jeg synes er fint. Det har alt jeg ser etter: nok soverom, fin hage, ligger usjenert til, gåavstand til jobb, buss like ved, nær butikk og skoler/barnehager. Det lå til salgs i høst også, men ble ikke solgt. Det var visning for et par uker siden og jeg trodde det ble solgt da, men ser nå på finn at det ikke er solgt. Det var noen som la inn bud, det siste på 300 000kr under takst. Nå har ikke jeg sett på huset selv, men lurer på om det er ok å ringe/sende melding til megler og høre om huset ikke ble solgt pga. selger ikke ville selge under takst og hva evt. selger er villig til å selge det for? Og deretter spørre om evt. visning? Anonymkode: d9e28...241 Anbefaler at du ser på huset først, sånn at du vet hva som eventuelt er feil/må gjøres. Om du kjenner en byggekyndig person, ta med vedkommende. Da får du mer inntrykk av hvorfor det ikke er solgt. Du kan deretter legge inn bud eller spørre om hva er minimum de vil godta. Anonymkode: 2b159...c3f 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #10 Skrevet 18. februar 2018 På 15.2.2018 den 13.25, pressplay skrev: Prisantydning er bare veiledende pris. Det skal være den prisen selger er villig til å selge for. Det er helt innenfor å by under dette og det er mulig at selger vil gå med på det gitt omstendighetene. Det er helt greit å ringe megler og spørre, men han vil nok ikke oppgi hva som er minimum for selger, det ville vært rart salgstaktisk sett. Privat visning er sikkert mulig å arrangere. Nylig var et hus til salgs, som lå leeeenge på Finn. Vi kontaktet megler og spurte er det noe med pris eller hva, da sa megler huset selges for 4.6 og selgeren vil ikke gå lenger ned enn til 4.5 og vi bydde 4.5 og fikk kjøpt det. Anonymkode: 1c66d...a79
femme_folle Skrevet 18. februar 2018 #11 Skrevet 18. februar 2018 Noen meglere setter alltid prisantydning urealistisk høyt. Kan prøve å se litt på meglers salgshistorikk og se om du ser et mønster på at husene er blitt solgt under prisantydning. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå