AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #1 Skrevet 15. februar 2018 Kollegaene mine har så lyst å komme på innflytningsfest for å se mitt nye hus. Men noen av kollegaene mine vet ikke å oppføre seg når de får alkohol innabords. Lurer derfor på hva dere tenker om "innflytningsfest" på dagtid? Tenker jeg kanskje kan invitere en lørdag/søndag formiddag og ha noe enkel snacks stående fremme, eller smøre rundstykker. Kan kanskje ha et glass musserende til hver som velkomst, men ikke mer enn det. Høres det ut som en ok ide? Eller ville du blitt skuffet? Anonymkode: f3693...742
Gjest Cocosa Skrevet 15. februar 2018 #2 Skrevet 15. februar 2018 Innflyttingslunch ville jeg kalt det. Det er noe helt annet enn en fest, men er minst like hyggelig. Høres ut som en god plan 😃
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #3 Skrevet 15. februar 2018 Et vennepar av meg arrangerte "åpen dag" når de hadde innflytningsfest, og oppfordret folk til å ta med både bedre halvdeler og barn. Det ble servert saft, kake og vafler - og grillen var tent for de som ville grille litt mat. Ble ikke servert en dråpe alkohol, men det var lov å ta med seg en øl eller tre - og folk modererer seg jo stort sett naturlig av at det er barn tilstede. Dette er den hyggeligste innflytningsfesten jeg har vært på noen sinne, så vi kommer nok til å gjøre det på akkurat samme måte :-) Anonymkode: 3456b...065 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #4 Skrevet 15. februar 2018 Jeg ville ikke brukt ordet innflytningsfest, siden folk da har forventninger om fest, og gjerne kommer med medbragt alkohol. Inviter heller på lunsj for å se på huset. Ikke bruk ordet fest for alt i verden. Og ja, det er helt ok å ta det på dagtid, og kun servere kaffe/kaker. Anonymkode: 72dde...60f 3
Salka Skrevet 15. februar 2018 #5 Skrevet 15. februar 2018 Inflyttingslunch var en god idé. Og det er jo bare å si fra om at det skal være alkoholfritt. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #6 Skrevet 15. februar 2018 Innflyttingsbrunch. Diverse fingermat. Inviter til "åpent hus" fra 12 - 16 en søndag. Både dag og tidspunkt gjør at ingen (forhåpentligvis) tenker alkohol. Vi har gjort tilsvarende flere ganger, da i forbindelse med runde dager, fastelavn, og nytt hus. Ikke fordi vi er i mot alkohol, har mer enn nok slike sammenkomster også. Men jeg mener det er hyggelig å utnytte søndager eller hverdager til å møte andre, og at ikke alt sosialt samvær må handle om alkohol og sene kvelder. Og drop-in passer bra for mange, da kan man være lenge eller kort, og ta det innimellom andre avtaler og planer. Anonymkode: ac184...bc3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #7 Skrevet 15. februar 2018 Høres ut som en god idé hvis du ikke er interessert i fulle kollegaer i leiligheten din. Inviter til lunsj i det nye huset, og unngå ordet fest Anonymkode: decc4...d4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå