Gå til innhold

Hvordan slutte å bli trist av bilder av seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg takler ikke bilder av meg selv. Når jeg har vært på ferie har jeg stort sett tatt bilder av hvor jeg er, men ikke bedt noen ta av meg. Men jeg ser jo de fleste får andre til å ta bilder av seg foran severdigheter og slik... og de er fine på bildene. 

Jeg er nå på ferie med en venninne, og for første gang tenkte jeg at jeg skulle bli tat bilde av. De aå greie ut på mobilen, men hun sendte de på messenger og jeg ser helt forferdlig ut. Jeg er ikke slik som jeg er i speilet. Og dessuten føler jeg at jeg brått ser så mye verre ut enn for 2 år siden... nå er jeg 26 år.

for det første så ser det ut som noe har skjedd med øynene mine. Jeg ser ut som jeg går på noe!!:( ene øyet kan være lukket mens det andre er halvveis åpent. Kan også få stirrende blikk, og det skjønner jeg ikke hvorfor skjer, for jeg er hverken trett eller stirrer. Jeg har masse stygge bulker i ansiktet når jeg smiler pg rynkene under øynene eer så fremtrenende. Munnen ser heller ikke så fyldig ut lenger. Er flau over smilet mitt for jeg føler det er så lite. Jeg har alltid hatt en litt kort, men fyldig munn. Jeg vurderer stertk restylane for å fylle ut på kantene, men det kan bli dyrt å vedlikeholde. Jeg har også begynt å vurdere facelift, altså, operasjon for jeg føler jeg er i ferd med å få (husker ikke hva det kalles), men det er slik at jeg vil dra bak huden på en måte. Føler ting går så nedover. Og fra nesekroken til munnvikene vet du, føler de strekene har blitt så tydelige. 

Jeg har flere venninner som klager på det samme, som er i samme alder. Har venninner på 23 og, og to av de har allerede tatt restylane og ei har operert seg. Men jeg føler faktisk det er litt tidlig likevel, selv for meg. 

Anonymkode: e097a...5ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke se på bilder av deg selv hele tiden? Du mater egne negative tanker om deg selv hver gang du ser på deg selv. Du stirrer på bilder og forteller deg selv hvor stygg og fæl du er. Litt som en alkoholiker som bare  må drikke selv om det er skadelig

Anonymkode: 9f631...6c3

Skrevet

Høres ut som det er det som foregår inni hodet ditt som er problemet, ikke utenpå. Selvfølelsen din høres ikke spesielt sterk ut.

Restylane og operasjoner kommer ikke til å hjelpe på det. Om noe, kan du fort ende opp med å se freak-aktig ut, spesielt når du bruker det på alle slags usikkerheter og ikke ser deg selv tydelig "utenifra". 

Det finnes viktigere ting å tenke på her i verden. Så lenge folk ikke løper skrikende og gjemmer seg hver gang du viser deg på gata, så burde du lære deg å akseptere ditt utseende og nyte livet ditt til tross for skavanker her og der. Sjansen er stor for at du er mye strengere mot deg selv enn hva andre ville vært. Kanskje folk flest tenker at du er ei ordentlig søt og sjarmerende jente, men så klarer du ikke se det selv. Trist! 

Anonymkode: 24293...2dd

Skrevet

Det høres ut som det sitter i hodet ditt. Du bør kanskje begynne å jobbe med deg selv før misnøyen med deg selv begynner å vise seg på flere områder? Du er 26 og er sikkert kjempefin! Når du ser igjen dagens bilder av deg om noen år kommer du til å bli lei deg fordi du ikke greide å se hvor fin du egentlig var.

Skrevet
10 minutter siden, hind skrev:

Det høres ut som det sitter i hodet ditt. Du bør kanskje begynne å jobbe med deg selv før misnøyen med deg selv begynner å vise seg på flere områder? Du er 26 og er sikkert kjempefin! Når du ser igjen dagens bilder av deg om noen år kommer du til å bli lei deg fordi du ikke greide å se hvor fin du egentlig var.

Slik er det for meg når jeg ser på bilder av meg selv fra yngre dager nå :P da syntes jeg at jeg var stygg.

Anonymkode: e097a...5ee

Skrevet

Det er vanskelig å gi tips i slike settinger, for det er egen usikkerhet som er problemet. Det virker som om du er litt besatt av å se på bilder av deg selv, tipper du overanalyserer hvert bilde. Minner om meg selv da jeg var yngre. Jeg er fremdeles veldig kritisk til eget utseende, men har fått bedre selvtillit med årene. Før kunne jeg såvidt vise meg uten sminke, mens nå går jeg uten sminke 80% av tiden - også på jobb. Jeg nekter å  tro at du er så rynkete i en alder av 26 år. Da jeg var 25-26 var jeg overbevist over at jeg så sliten og gammel ut, men det gjorde jeg ikke. Tvert imot, hadde glatt og fin hud, noe du sikkert har òg. Det er morsomt at jeg er mer komfortabel med egen hud nå som 36, på tross av at jeg har linjer rundt øynene, sorte ringer og litt pigmentflekker. 

Jeg vil tro at det er lett å bli avhengig av kosmetiske inngrep som restylane og botox om man først begynner med det. Og som du selv sier, dyrt. Man finner jo til stadig nye "feil". Og hva er "feil"? Hvem bestemmer det? Irriterer meg at skjønnhetsindustrien har så mye makt og bruker et par type ansikter og ansiktstrekk som mal for hele fuckings verden og alle aldre. Det er jo faktisk sykt. Gir meg lyst til å gå uten sminke hele tiden, som en slags protest :frkk:

Anonymkode: f288c...0fd

Skrevet

Helt i eget hode er det ikke, for noen av oss blir faktisk ugjenkjennelige på bilder. Jeg får også masse bulker i ansiket, får lang panne, rynker, stor nese, skjevt ansikt og de fine øynene mine bare forsvinner. Blir sjokkert av hvordan jeg ser ut på bilder.. Så spurte jeg broren min som er en rett fra levra type, og han sa at jeg ser helt forjævelig ut på bilder, og ikke ser ut som meg selv på dem. Det forklarte hvorfor jeg ser meg selv så mye finere i speilet :) et knippe mennesker blir ekstremt annerledes på bilder, sånn er det bare, men det betyr ikke at du trenger injeksjoner og operasjon, for selv om du ser ut som en heks på bilder kan du være veldig pen i virkeligheten. Kjipt nå i denne SoMe tiden, men sånn er det dessverre - og jo bedre mobilene blir, jo styggere blir man på bilder :angry: jeg føler også at folk flest blir penere på bilder. 

Anonymkode: 47e11...8d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...