Gå til innhold

Craver junkfood, noen matforslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til sunnere mat som kanskje kan temme cravinga litt. Prøver å spise sunnere på generelt basis, og har lykkes ganske greit fram til nå. Men nå kjenner jeg at det frister å ta første bussen til maccern. Vil gjerne heller gå for et sunnere alternativ. 

Så har du noen tips? Eventuelt hva lager du når du kjenner du craver etter noe du vet du ikke burde spise? 

Takk for alle forslag og råd :) 

Anonymkode: 3f8b1...695

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pizzaskive. Grøvbrødskive, sukkerfri ketchup, magert kjøttpålegg, gjerne tomat og paprika, og lett hvitost. Varm i mikroen eller steikeovnen avhengig av hvor dårlig tid du har. 

Anonymkode: e96d1...4bb

• Liker 1
Skrevet

Stekt søtpotet med hjemmelaget aioli +hjemmelaget burger av karbonadekjøttdeig og grovt brød med masse deilige grønnsaker. Ikke nødvendigvis det magreste du kan spise, men bedre enn McDonalds. 

Skrevet

Hjemmelaget gyros... Kyllingfilet i små biter med mye kebabkrydder, lagt på polarbrød med salat og tzaziki... Ikke kjempesunt sikkert, men innbiller meg at det er hakket sunnere enn cheeseburgeren fra bensinstasjonen ;) Tar du grovt polarbrød kan det jo fort bli ganske sunt :)

Anonymkode: 5399d...475

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for tips! :nori:

Anonymkode: 3f8b1...695

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjemmelaget gyros... Kyllingfilet i små biter med mye kebabkrydder, lagt på polarbrød med salat og tzaziki... Ikke kjempesunt sikkert, men innbiller meg at det er hakket sunnere enn cheeseburgeren fra bensinstasjonen ;) Tar du grovt polarbrød kan det jo fort bli ganske sunt :)

Anonymkode: 5399d...475

Det der er da sunt som faen. 

Kylling = sunt

Hjemmelaga kebab/gyros krydder = sunt

Trafikk = sunt som faen om du velger den greske yoghurten.

Tomat, salat, agurk...kan det bli sunnere

Polarbrød grov = sunt nok, ok.

Konklusjon: Meget sunt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har angrepet det på flere fronter. 

Jeg har sluttet å dele mat inn i det jeg burde spise og det jeg ikke burde spise. Et sunt kosthold har ikke med enkelte matvarer å gjøre, men med matvaner. Å si til meg selv at noe er forbudt, gir meg bare mer lyst på det, og jeg slutter ikke å spise det, jeg føler meg bare elendig når jeg gjør det, samtidig som jeg synes det er mer fantastisk enn det virkelig er, fordi forventingene virkelig har fått tid til å bygge seg opp og jeg ikke registrerer hvordan det smaker fordi jeg er så skuffet over hvor svak jeg er. Jeg tilstreber derfor ikke å "spise sunt", heller, men å spise balansert og variert og godt.

Jeg bruker latskapen min til å gjøre det lettere å ta bedre valg. (Mulig dette ikke vil funke for deg siden en busstur i ens ærend ikke virker som noen hindring.) Jeg gjør sunn mat lettere tilgjengelig ved stategiske innkjøp. Jeg slipper mange vanskelig valg ved å spise frokost, lunsj og middag, og ikke spise mellom måltidene om det ikke er noe helt spesielt, og planlegge måltidene mine når jeg har oversikt og ikke bare hive i meg noe når jeg er sulten/sliten.

Jeg lager mat jeg liker, og etter at jeg innså det over, og ikke lenger er redd for mat og smak, opplever jeg at jeg liker det meste, så lenge det er riktig tilberedt, og at jeg er flink til å lage mat, så lenge jeg kan lage ordentlig mat, og dermed spiser jeg variert og får i meg det jeg trenger og synes ikke synd på meg selv, og har dermed ingen uutholdelige sug.

Endret av Pringle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...