AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #1 Skrevet 15. februar 2018 Det skjer i bhg her. Om morran, ofte. Om ettermiddagen. Hver dag setter de på tven. Hva søren? Er irritert, men tør ikke å si ifra Anonymkode: fe492...24a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #2 Skrevet 15. februar 2018 Det spørs helt på hvor lenge. Jeg ser ikke problemet om det bare er en halvtimes tid. Om det derimot er over det, hadde jeg nok ikke syntes det var ok, og spurt om de ikke heller kunne aktivisere ungene. Anonymkode: 38e15...116
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #3 Skrevet 15. februar 2018 Jeg er ikke utdannet pedagog, så jeg hadde vel sjekket med ansvarlig pedagog hva tanken bak er og tatt det derfra. Anonymkode: d05e4...d3f 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #4 Skrevet 15. februar 2018 Spør hva som er den pedagogiske planen bak tv-tittingen? Jeg aner ikke settingen bak tv-tittingen, hva som er planen bak det og hva det egentlig er snakk om (er det vanlig tv? Er det whiteboard? Er det YouTube? Er det pedagogiske program? Handler det om noe de har som fokus akkurat nå? Hvor lenge har det pågått? osv..), så jeg kan ikke uttale meg om hva jeg ville ha gjort. Anonymkode: 9ded3...4bd
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #5 Skrevet 15. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spør hva som er den pedagogiske planen bak tv-tittingen? Jeg aner ikke settingen bak tv-tittingen, hva som er planen bak det og hva det egentlig er snakk om (er det vanlig tv? Er det whiteboard? Er det YouTube? Er det pedagogiske program? Handler det om noe de har som fokus akkurat nå? Hvor lenge har det pågått? osv..), så jeg kan ikke uttale meg om hva jeg ville ha gjort. Anonymkode: 9ded3...4bd Tegnefilmer og barne-tv. Anonymkode: fe492...24a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #6 Skrevet 15. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spørs helt på hvor lenge. Jeg ser ikke problemet om det bare er en halvtimes tid. Om det derimot er over det, hadde jeg nok ikke syntes det var ok, og spurt om de ikke heller kunne aktivisere ungene. Anonymkode: 38e15...116 Fra kl 15 til hentetid. For noen barn betyr det kl 17 Anonymkode: fe492...24a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #7 Skrevet 15. februar 2018 Jeg merker at mitt barn blir sur av det. Sliten i hodet, og vondt i øynene. Jeg sier at hn ikke trenger å se på tv, Men det er jo spennende med tegnefilmer etc. Og andre prog. Som Karsten og Petra etc. Eller YouTube Anonymkode: fe492...24a
Lou Salome Skrevet 15. februar 2018 #8 Skrevet 15. februar 2018 Jeg hadde blitt irritert, og selvfølgelig sagt i fra. Jeg ville snakket med de som var på avdelingen hver dag, med ped.leder, med andre foreldre og med styrer. 7
Bokdamen Skrevet 15. februar 2018 #9 Skrevet 15. februar 2018 Jeg hadde ikke synes det var greit! De må da klare å aktivisere barna den tiden de er i bhg? 4
Vera Vinge Skrevet 15. februar 2018 #10 Skrevet 15. februar 2018 Nei, det syns jeg ikke er greit. At det settes på en snutt nå og da ville jeg ikke reagert på, men at tv-titting brukes aktivt slik at de voksne slipper å aktivisere barna ville jeg ikke likt. Det syns jeg du burde si fra om. 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #11 Skrevet 15. februar 2018 Jeg hadde blitt forbanna og tatt det opp med barnehagen, og antakelig flyttet ungene. Hvis barnehagen mener at hyppig tv-titting er greit er det ikke noe sted jeg vil ha barna mine. Anonymkode: 00586...41e 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #12 Skrevet 15. februar 2018 Hvis du ikke tør å si fra muntlig, så kan du muligens gjøre det skriftlig? Hør med noen av de andre foreldrene og ta det opp i fellesskap? Anonymkode: 63537...47e 3
Era Vulgaris Skrevet 15. februar 2018 #13 Skrevet 15. februar 2018 Hvorfor tør du ikke si i fra? Det skjer jo ingen endring hvis ingen sier i fra, men heller går rundt og snakker med andre om det. Det er på ingen måte greit med tv i barnehagen hver dag, og det kan heller ikke forsvares pedagogisk. 2
Biloba Skrevet 15. februar 2018 #14 Skrevet 15. februar 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra kl 15 til hentetid. For noen barn betyr det kl 17 Anonymkode: fe492...24a Det blir helt feil, hadde aldri godtatt det. Ta det opp med tillitsvalgt og FAU i første omgang. 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #15 Skrevet 15. februar 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg merker at mitt barn blir sur av det. Sliten i hodet, og vondt i øynene. Jeg sier at hn ikke trenger å se på tv, Men det er jo spennende med tegnefilmer etc. Og andre prog. Som Karsten og Petra etc. Eller YouTube Anonymkode: fe492...24a Du blir ikke bekymret over barnets reaksjon på en time eller to med fjernsyn da? Anonymkode: 6f010...883 2
Arkana Skrevet 15. februar 2018 #16 Skrevet 15. februar 2018 Jeg synes det er helt unødvendig at barna skal se på TV i barnehagen hver dag, selv om det bare er en kort stund. Av og til er helt greit, men man betaler utdannede mennesker for å gi barna våre et pedagogisk tilbud og da skal de ikke stues foran en TV. Ta det opp med dem eller med SU. 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #17 Skrevet 15. februar 2018 Jeg synes det er OK at de en sjelden gang (f.x fredag ettermiddag en gang iblant) får slappe av og se en episode av barne-TV etc, og ellers at det brukes som del av et mer helhetlig opplegg, f.x at de ser et program om ville dyr dersom de har dette som tema ellers den uka etc. Som en regelmessig aktivitet uten noen tanke bak det, annet enn at det er avslappende for personalet, synes jeg ikke er greit! Anonymkode: 1e714...f11 1
Lumos Skrevet 15. februar 2018 #18 Skrevet 15. februar 2018 Dette går du til ped.leder med. Bare be om å få snakke litt på tomannshånd. Si at du reagerer på at de ser så mye tv. Dette har jeg aldri opplevd, og jeg har jobbet i flere barnehager. At vi kan sette på litt film i ferier, jul og påske er en ting, men aldeles ikke hver dag! Si at du vil ta dette videre til styrer om ingenting blir gjort. Hvorfor er de ikke feks ute mellom 15 og 17?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #19 Skrevet 15. februar 2018 Sånn som jeg tolker det, så bruker de tv-en som barnepass. Det er ikke greit! Jobber selv i barnehage og vi kan ha «kino» en gang i halvåret og så kan vi bruke iPaden når vi har samtaler med barna. F.eks en samtale om dinosaurer, så kan vi se om vi finner filmer. Filmen sjekkes først av den ansatte før barna får se. Så undrer vi sammen. Syns det du skisserer er helt feil bruk. Er de få få på jobb? Anonymkode: 7096b...357
Gjest GoldenLioness Skrevet 15. februar 2018 #20 Skrevet 15. februar 2018 Har ikke TV i bhg. De har prosjektor jeg har sett dem bruke én gang da det var skikkelig dårlig vær. Men da var det musikkvideoer så alle danset og lekte til musikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå