AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #1 Skrevet 15. februar 2018 Hei. Jeg sliter utrolig med magen når jeg spiser hvetemel, og begynner å mistenke at det ødlegger energinivået mitt og. Noen andre som opplever å bli trøtt og sliten av å spise enkelte matvarer? Og reagerer dere på andre måter av de matvarene også? Anonymkode: 151ce...0d5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #2 Skrevet 15. februar 2018 Jeg har cøliaki og får fatigue i 1-2 uker om jeg får i meg gluten. Anonymkode: 73347...af1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #3 Skrevet 16. februar 2018 Første steg er å finne ut om du har cøliaki tenker jeg. Uoppdaget og med tilførsel av gluten økes risikoen for tarmkreft. Viser det seg at det er cøliaki - slutt å spise gluten. Er det ikke cøliaki men du likevel føler du reagerer på feks hvetemel - slutt å spis det. Men sjekk for cøliaki før du kutter ut noe som helst. Diagnosen gir deg rett på i underkant av 2000 kr i mnd i støtte for fordyret kosthold. Anonymkode: f4d2a...bdd
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #4 Skrevet 16. februar 2018 Når "magen sliter med å fordøye", så kan det påvirke andre prosesser i kroppen. Når du løfter tungt blir du sliten i musklene, når magen konstant kjemper mot magen kan det gi en slitsomhetsfølelse. Det er nok en grunn til at de med kroniske mageproblem oftere har kreft, det blir vanskeligere å kvitte seg med avfallsstoff og bruke energien og stoffene i maten effektivt. Jeg sliter mye med fatigue som varierer med hvordan jeg er i magen, ganske grusomt. Begrenser mye av matvarer, men mitt problem er mer generelt og "i magen", det er ikke bare at jeg spiser dårlig eller noe som gjør meg dårlig. Anonymkode: 889a7...1bb
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #5 Skrevet 16. februar 2018 Har du vært hos legen? Å hvorfor slutter du ikke å spise ting du reagerer på? Anonymkode: 8d440...eec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå