Gå til innhold

Trøtt og slapp av intoleranse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg sliter utrolig med magen når jeg spiser hvetemel, og begynner å mistenke at det ødlegger energinivået mitt og.

Noen andre som opplever å bli trøtt og sliten av å spise enkelte matvarer? Og reagerer dere på andre måter av de matvarene også?

Anonymkode: 151ce...0d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har cøliaki og får fatigue i 1-2 uker om jeg får i meg gluten.

Anonymkode: 73347...af1

Skrevet

Første steg er å finne ut om du har cøliaki tenker jeg. Uoppdaget og med tilførsel av gluten økes risikoen for tarmkreft. Viser det seg at det er cøliaki - slutt å spise gluten. Er det ikke cøliaki men du likevel føler du reagerer på feks hvetemel - slutt å spis det. 

Men sjekk for cøliaki før du kutter ut noe som helst. Diagnosen gir deg rett på i underkant av 2000 kr i mnd i støtte for fordyret kosthold. 

Anonymkode: f4d2a...bdd

Skrevet

Når "magen sliter med å fordøye", så kan det påvirke andre prosesser i kroppen. Når du løfter tungt blir du sliten i musklene, når magen konstant kjemper mot magen kan det gi en slitsomhetsfølelse. Det er nok en grunn til at de med kroniske mageproblem oftere har kreft, det blir vanskeligere å kvitte seg med avfallsstoff og bruke energien og stoffene i maten effektivt. 

Jeg sliter mye med fatigue som varierer med hvordan jeg er i magen, ganske grusomt. Begrenser mye av matvarer, men mitt problem er mer generelt og "i magen", det er ikke bare at jeg spiser dårlig eller noe som gjør meg dårlig. 

Anonymkode: 889a7...1bb

Skrevet

Har du vært hos legen? Å hvorfor slutter du ikke å spise ting du reagerer på? 

Anonymkode: 8d440...eec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...