AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #1 Skrevet 15. februar 2018 Hun har angst,depresjoner og tvangstanker. I tillegg spiseproblemer, på grensen til anoreksia i følge legen. Vedkommende har smerter under samleiet og legen mener hun har endometriose. Angsten gjør at hun er mye sykmeldt. Depresjonen det samme. Tvangstankene gjør at hun er sliten hele tiden. Hun har veldig såre hender på grunn av vasketvangen. Endometriosen gjør at hun har en del smerter og at det blir lite sex. Nå er hun på NAV. Det var en jentekveld dette kom fram. Jeg synes det er bra at hun kommer seg ut og ikke stenger seg inne. Det var det ikke alle som var enige i. Noen mente at hun burde holdt seg hjemme når hun ikke kunne jobbe.Hvordan orket hun noe som helst med alle disse plagene? Orket hun noe burde hun orket mer. Takk og lov for at hun hadde gått når hyenene satt i gang! Dere som er i mot at vedkommende ovenfor går ut selv om hun ikke klarer å jobbe, hvorfor er dere i mot det? hva plager dere? Anonymkode: 1aa0a...fd5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #2 Skrevet 15. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har angst,depresjoner og tvangstanker. I tillegg spiseproblemer, på grensen til anoreksia i følge legen. Vedkommende har smerter under samleiet og legen mener hun har endometriose. Angsten gjør at hun er mye sykmeldt. Depresjonen det samme. Tvangstankene gjør at hun er sliten hele tiden. Hun har veldig såre hender på grunn av vasketvangen. Endometriosen gjør at hun har en del smerter og at det blir lite sex. Nå er hun på NAV. Det var en jentekveld dette kom fram. Jeg synes det er bra at hun kommer seg ut og ikke stenger seg inne. Det var det ikke alle som var enige i. Noen mente at hun burde holdt seg hjemme når hun ikke kunne jobbe.Hvordan orket hun noe som helst med alle disse plagene? Orket hun noe burde hun orket mer. Takk og lov for at hun hadde gått når hyenene satt i gang! Dere som er i mot at vedkommende ovenfor går ut selv om hun ikke klarer å jobbe, hvorfor er dere i mot det? hva plager dere? Anonymkode: 1aa0a...fd5 Sånne hyener må man bare la holde på; når de lukter blod er de uansett ikke til å stoppe. Trøsten er at de på et eller annet tidspunkt snur seg mot hverandre og glefser den veien også. Anonymkode: 746df...f49 7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #3 Skrevet 15. februar 2018 For en gjeng.. Sitter de alltid og baksnakker andre når vedkommende har dratt hjem? Har man bittelitt empati, litt generell kunnskap om psyke og et ønske om at andre skal det bra, så sitter man ikke sånn. Anonymkode: 807e5...1e0 9
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #4 Skrevet 15. februar 2018 Visste hyenene alt? Anonymkode: 2c240...614
Døgnvill Skrevet 15. februar 2018 #5 Skrevet 15. februar 2018 Det første jeg hadde gjort var å bytte de såkalte venninnene i alle fall. 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #6 Skrevet 15. februar 2018 På skolen lærer man om mobbere og heiagjengen til mobberne. Det er de som står og ser på og lar det skje. Hvis ikke én av dere står opp og viser at slikt snakk ikke er greit, så vinner mobberne. Og hvem tror du de baksnakker når DU har gått hjem? Anonymkode: 81948...dc3 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #7 Skrevet 15. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Visste hyenene alt? Anonymkode: 2c240...614 Ja, hun var veldig åpen den kvelden. 1 time siden, AnonymBruker skrev: På skolen lærer man om mobbere og heiagjengen til mobberne. Det er de som står og ser på og lar det skje. Hvis ikke én av dere står opp og viser at slikt snakk ikke er greit, så vinner mobberne. Og hvem tror du de baksnakker når DU har gått hjem? Anonymkode: 81948...dc3 Er ikke i tvil om at jeg blir baksnakket når jeg ikke er der. Nå er ikke dette mine alle nærmeste venninner. De var enige med meg, og vi sa ifra om at det stygt å sitte å snakke sånn. Men det var for døve ører. Anonymkode: 1aa0a...fd5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #8 Skrevet 15. februar 2018 Det er enkelte som mener at de som er for syke til å jobbe må være for syke til å forlate sofaen. Jeg aner ikke hva som gir folk disse holdningene, men de har åpenbart null peiling på noen av sykdommene venninnen din sliter med. Anonymkode: 25243...a66 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #9 Skrevet 15. februar 2018 Att det går an. Folk er fortsatt kunnskapsløse og empatiløse i 2018?! Bytt vennekrets og gå ut døra samme faen hva de måtte tenke. Jeezes Anonymkode: b32d3...e05
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #10 Skrevet 15. februar 2018 For en elendig forsamling jenter! Usympatiske og særdeles teite! Ville aldri hengt sammen med sånne folk! Rett og slett en gjeng med idioter! Anonymkode: 03fd2...773 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #11 Skrevet 15. februar 2018 Høres rart ut. Jeg tenker at jeg ville bare synes synd på en person i en slik situasjon. Kanskje jenta er veldig pen? I så fall er det nok misunnelsen som styrer dem Anonymkode: 71bb3...948
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #13 Skrevet 16. februar 2018 Synes du skal stå opp for venninnen din litt og ta en prat med de andre om at de bør dra hue ut av ræva. Har man angst og depresjon så skal man i alle fall ikke isolere seg helt, herlighet. Anonymkode: a2112...2af 1
The Kitten Skrevet 16. februar 2018 #14 Skrevet 16. februar 2018 Det plager ikke meg at folk som er sykemeldt er sosial. Har selv tatt egenmelding for å treffe en venninne (men da hadde jeg snakket med sjefen og hun visste den egentlige grunnen) så at en sykemeldt er sosial innimellom er ofte bare sunt for personen.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #15 Skrevet 16. februar 2018 Selvsagt må de med ME få være sosial. De kunne jobbet i stedet? Tenk hvis vi som er friske skulle bruke all vår fritid til å jobbe i stedet for? Vi må lade opp også! Jeg fortalte eksmannen min om en i en klubb. Og så spurte han hva han drev med. Jeg fortalte at han ikke jobbet fordi han hadde ME. "Åja, sånne som bare sitter i sofaen hele dagen og får masse penger fra NAV?". Han kjenner ikke personen en gang. Tror haken min datt helt i gulvet! Klart der finnes trygdesvindler i alle sykdommer, men han har aldri møtt vedkommende og har allerede bestemt seg for at det var en lat trygdesvindler! Ja - eksmann! Slike fordommer er veldig lite sjarmerende. Anonymkode: 81948...dc3 1
Gjest N-Nøff Skrevet 16. februar 2018 #16 Skrevet 16. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt må de med ME få være sosial. De kunne jobbet i stedet? Tenk hvis vi som er friske skulle bruke all vår fritid til å jobbe i stedet for? Vi må lade opp også! Jeg fortalte eksmannen min om en i en klubb. Og så spurte han hva han drev med. Jeg fortalte at han ikke jobbet fordi han hadde ME. "Åja, sånne som bare sitter i sofaen hele dagen og får masse penger fra NAV?". Han kjenner ikke personen en gang. Tror haken min datt helt i gulvet! Klart der finnes trygdesvindler i alle sykdommer, men han har aldri møtt vedkommende og har allerede bestemt seg for at det var en lat trygdesvindler! Ja - eksmann! Slike fordommer er veldig lite sjarmerende. Anonymkode: 81948...dc3 Æsj?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #17 Skrevet 16. februar 2018 9 timer siden, Neinøff skrev: Æsj? Æsj, hva da? Eksen min? Anonymkode: 81948...dc3
letanglia Skrevet 17. februar 2018 #18 Skrevet 17. februar 2018 (endret) Syntes det er veldig bra jeg! Og er heller plaga av folk som syntes det er fælt at en syk person er sosial en gang i blandt. Hun er hindra i et sosialt og aktivt liv pga fysiske og psykiske plager, det sender folk til isolasjon og suicidal meningsløs tilstand, så det er ekstremt viktig det at hun får litt sosial og normal input i livet sitt de gangene hun greier! Det er det som gjør at hun holder ut resten av tiden sin som hjemmeværende og syk! For en gjeng med drittfolk du henger med, det må jeg bare si Tipper de selv blir sure på livet og vennene sine om de ikke får besøk om de er to uker syk med influensa , og for hun som er kronisk syk så er det uutholdelig og umenneskelig å måtte være hjemme 24/7 alle dager i året! Man skal virkelig unne hun de timene hun greier å være ute og sosial! Det at hun greier det en gang i blandt betyr ikke at hun er så frisk til enhver tid, skjønner dem ikke det? Endret 17. februar 2018 av letanglia
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #19 Skrevet 17. februar 2018 For mange er fjellturer og et sosialt liv medisin! Og løfter livskvaliteten og sjansen til å fungere bedre/mer i arbeidslivet. Dette bør oppmuntres! Hvordan det er i forhold til ME vet jeg ikke. Men alle trenger bedre livskvalitet uansett! Anonymkode: 81948...dc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå